Vriend doet afstandelijk terwijl ik op vakantie ben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Vriend doet afstandelijk terwijl ik op vakantie ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:20

Het is makkelijk gezegd maar ook ik zeg dit is niet je toekomstige man. Je bent 16. Dan heb je relaties die niet mooi zijn, scharrels her en dar en je kan een feestbeest zijn. Oftewel, de tijd om fouten te maken en in te gaan zien.
Als dit uit gaat, lijkt de wereld te vergaan. Maar wacht maar tot je een nieuwe vriend leert kennen. 1 waarbij de relatie ook fijn is. Dan zul je hier terug komen en plaatsen: jullie hadden gelijk.
Maar nu ken je geen leuke relatie en denk je dat dit 'normaal' is.

Je zegt hij heeft speciaal gewerkt voor je kado. Leuk en aardig, maar zit je krap bij kas spreek je toch al als lovers Dat je geen kado hoeft? Ik heb het idee dat de relatie gaat om de relatie en niet om de liefde.

Mijn adcies: zoek een leuke Canadees en heb het leuk op je vakantie!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:21

Laat het voor nu.
Probeer te genieten daar.

Jouw heimwee beïnvloedt je gemoedstoestand.

Daarnaast lijk je me net als je vriendje niet de makkelijkste.

Eenmaal thuis ga je verder kijken naar jullie relatie.
Zijn aandeel, jouw aandeel.
Wat heeft hij nodig, wat heb jij nodig.
Wat geef jij, wat geeft hij.
Wat neem jij, wat neemt hij.

Je bent nog zo jong. Leef!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:48

Dreamybol schreef:
Ik zeg altijd dat het eerste jaar van een relatie toch gewoon 99% leuk moet zijn. Als je het al geen 8 mnd ongecompliceerd leuk kunt hebben, hoe moet dat dan in 8 jaar?
Soms moet je samen(!) vechten om door een dip heen te komen, maar hoe weet je waar je voor vecht als de basis eigenlijk al niet leuk is?
En daarbij, oma spreekt, je bent 16. Leef, leer en geniet. En leer vooral om zelfstandig en onafhankelijk te zijn, niemand is het waard om je onzeker en naar van te voelen! En onzekerheid trekt meestal ook niet echt de beste types man aan. Been there, done that. Echt, zorg dat je jezelf leuk vindt en op de eerste plek zet, daar krijg je een gelijkwaardige relatie van met iemand die het wél waard is.

:j Hier ben ik het helemaal mee eens.
Probeer te genieten daar, jij hebt hem niet nodig. Sterker nog, je lijkt mij stukken beter af zonder hem.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:15

Anoniem schreef:
Dreamybol schreef:
Ik zeg altijd dat het eerste jaar van een relatie toch gewoon 99% leuk moet zijn. Als je het al geen 8 mnd ongecompliceerd leuk kunt hebben, hoe moet dat dan in 8 jaar?
Soms moet je samen(!) vechten om door een dip heen te komen, maar hoe weet je waar je voor vecht als de basis eigenlijk al niet leuk is?
En daarbij, oma spreekt, je bent 16. Leef, leer en geniet. En leer vooral om zelfstandig en onafhankelijk te zijn, niemand is het waard om je onzeker en naar van te voelen! En onzekerheid trekt meestal ook niet echt de beste types man aan. Been there, done that. Echt, zorg dat je jezelf leuk vindt en op de eerste plek zet, daar krijg je een gelijkwaardige relatie van met iemand die het wél waard is.

:j Hier ben ik het helemaal mee eens.
Probeer te genieten daar, jij hebt hem niet nodig. Sterker nog, je lijkt mij stukken beter af zonder hem.

Dat denk ik ook :) Je zit nu constant in onzekerheid, als je hem niet meer hebt, zal dat stukken minder zijn. Vraag jezelf af of je jezelf de rest van je leven met hem samen ziet.

Toen ik 16 was en mijn eerste vriendje had, zat ik ook vaak in onzekerheid. Dan weer was hij heel blij me te zien, het volgende moment negeerde hij me compleet. Deze onzekerheid reageerde ik altijd af op mijn ouders en zus, heel onaardig. Gelukkig hebben zij dat 2,5 jaar volgehouden, totdat ik zelf eens een keer ging inzien dat die relatie poedersuiker was. Toen mijn vader me de vraag stelde 'Zie jij een toekomst met hem samen?' en mijn antwoord 'NEE' was, heb ik het de volgende dag direct uitgemaakt.

Misschien zie jij wel een toekomst met hem samen en dan kunnen jullie daar samen aan werken. Maar vergeet niet dat je eigen geluk ook heel belangrijk is :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:34

TS, je bent in Canada en je gaat je drukmaken om een jongen/man? Niet doen, zo zonde van je vakantie. Canada is hartstikke mooi. En als ik zo je verhaal lees, weet je diep van binnen al dat je niet gelukkig bent met deze jongen.

Geniet lekker van je vakantie en laat die jongen lekker in zijn eigen sop gaar koken. Lopen leukere/lievere/betere rond ;)

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:41

Ik ga het even wat breder trekken dan wat je schrijft....
Iemand die je eigenlijk al een keer liet hangen en dat nu ook doet.....
Jij blijft verliefd.....

Ik ga vermoeden dat je te graag wil en dat heeft op termijn geen gunstig effect omdat mensen het als benauwend gaan ervaren.

Wat ik zou doen is, een dagboek kopen, je gevoelens erin opschrijven, en kijken waar je behoefte aan hebt en hoe jij dat aan jezelf kunt geven, dan steeds een laagje verder er vanaf gaan afpellen.
Ga in dialoog met jezelf, probeer je pijnpunten boven water te krijgen, niet alleen oppervlakkig maar ga op zoek naar de oorzaak en kijk steeds hoe je jezelf kunt geven wat je nodig hebt.

Straks vind je de allerleukste vent en bent allebei down to earth en je kunt ondanks en dankzij vrijheid toch in verbinding blijven.

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:35

Ik herken me zo in je gevoelens. Een jaar of 5 geleden was ik ook jouw leeftijd, en had ik ook een vriendje die ik heel mijn gevoel en gemoed liet bepalen. Was hij verdrietig? Dan was ik het. Was hij lief voor me? Dan was ik in de zevende hemel. Liet hij niets van zich horen? Ging ik voor mijn gevoel bijna dood van onzekerheid.
En ondertussen kon ik niet meer genieten van de leuke normale dingen in het leven, zoals uitjes met familie en vrienden of een toffe vakantie. Achteraf heb ik daar heel veel spijt van. De relatie met die jongen is al lang uit en ik heb voor mijn gevoel heel veel gemist voor niets.
Probeer er ook over te praten met iemand buiten Bokt die je goed kent, één van je ouders, een goede vriendin. Dat kan heel erg helpen om je gevoelens op een rijtje te zetten en er met een nieuwe blik naar te kijken!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:49

Je zit in Canada, dit is waarschijnlijk een once in a lifetime (of in ieder geval in jaren) vakantie en jij gaat zitten mokken om een jongen die niet eens zijn best voor je wil doen??!
Ga erop uit, ga wandelen, beren bekijken, bergen fotograferen. Echt, je gaat spijt krijgen als je niet volop geniet van deze vakantie.

Oh en die verkering zou ik echt uitmaken. Je zei zelf in je beginpost, ik wil dat hij nu de volle 100% voor mij gaat, dat doet hij nu duidelijk niet.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 00:55

NoorWJ schreef:
Ik herken me zo in je gevoelens. Een jaar of 5 geleden was ik ook jouw leeftijd, en had ik ook een vriendje die ik heel mijn gevoel en gemoed liet bepalen. Was hij verdrietig? Dan was ik het. Was hij lief voor me? Dan was ik in de zevende hemel. Liet hij niets van zich horen? Ging ik voor mijn gevoel bijna dood van onzekerheid.
En ondertussen kon ik niet meer genieten van de leuke normale dingen in het leven, zoals uitjes met familie en vrienden of een toffe vakantie. Achteraf heb ik daar heel veel spijt van. De relatie met die jongen is al lang uit en ik heb voor mijn gevoel heel veel gemist voor niets.
Probeer er ook over te praten met iemand buiten Bokt die je goed kent, één van je ouders, een goede vriendin. Dat kan heel erg helpen om je gevoelens op een rijtje te zetten en er met een nieuwe blik naar te kijken!

Ja ik herken zoveel in je bericht. Ik ben enorm emotioneel afhankelijk van hem en ik wil daar dolgraag vanaf. Alleen ik heb geen idee hoe en het lijkt me maar niet te lukken. Ik heb gelukkig een stel super lieve vrienden en ouders waar ik goed mee kan praten en ook zij geven mij als advies om de relatie te beëindigen. Alsnog ben ik doodsbang om deze keuze te maken en dat is de reden dat ik hem nog niet gemaakt heb. Even een vraagje wie heeft er toen de relatie beëindigd en hoe is dat verder voor jou verlopen?
Laatst bijgewerkt door stroopkoek op 28-08-19 01:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 01:02

Het mooie is, achteraf (over een poosje) denk je: 'Hoe heb ik in godsnaam op die jongen kunnen vallen...?' Been there, done that :')

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 01:21

Majabeestje schreef:
Het mooie is, achteraf (over een poosje) denk je: 'Hoe heb ik in godsnaam op die jongen kunnen vallen...?' Been there, done that :')

Hmm stiekem denk ik dat nu al.. Merk heel erg dat ik bijna niet meer weet hoe is om met hem te zijn en hij voelt zo anders. Ik kan het niet omschrijven, maar ik voel me intens verdrietig of ik daar al liefdesverdriet over heb. Ik zit op dit moment zo met mezelf in de knoop dat ik echt niet eens meer weet welke kant ik op wil.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 02:11

stroopkoek schreef:
Majabeestje schreef:

Hmm stiekem denk ik dat nu al.. Merk heel erg dat ik bijna niet meer weet hoe is om met hem te zijn en hij voelt zo anders. Ik kan het niet omschrijven, maar ik voel me intens verdrietig of ik daar al liefdesverdriet over heb. Ik zit op dit moment zo met mezelf in de knoop dat ik echt niet eens meer weet welke kant ik op wil.

Je weet al best welke kant je op wilt, niet die van hem, want hij maakt dat je je verdrietig voelt. Je bent goed bezig, echt. Zeg elke dag tegen jezelf dat je de moeite waard bent. 10 keer of 100 keer is ook prima. Als jij jezelf leuk vindt dan weet je ook dat je iemand verdient die jou ook de moeite waard vindt!

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:31

stroopkoek schreef:
NoorWJ schreef:

Ja ik herken zoveel in je bericht. Ik ben enorm emotioneel afhankelijk van hem en ik wil daar dolgraag vanaf. Alleen ik heb geen idee hoe en het lijkt me maar niet te lukken. Ik heb gelukkig een stel super lieve vrienden en ouders waar ik goed mee kan praten en ook zij geven mij als advies om de relatie te beëindigen. Alsnog ben ik doodsbang om deze keuze te maken en dat is de reden dat ik hem nog niet gemaakt heb. Even een vraagje wie heeft er toen de relatie beëindigd en hoe is dat verder voor jou verlopen?

Het is in ieder geval als super goed dat je zelf doorhebt dat je zo emotioneel van hem afhankelijk bent. In het begin was ik mij dat namelijk helemaal niet zo bewust. Wat fijn dat je zoveel mensen om je heen hebt!
Ik begrijp heel erg goed dat je daar bang voor bent. Ik heb het denk ik toen wel 4 keer bijna uitgemaakt. Het klopt dat er daarna wel weer wat leuke momenten kwamen waardoor ik dacht ‘tsjoh wat ben ik blij dat ik het niet heb uitgemaakt’. Maar het overgrote deel van de relatie bleef zoals ie was: emotioneel helemaal niet leuk voor mij.
Toen ik de vijfde keer twijfelde heb ik alles met mijn beste vriendin besproken, ik wist al dat zij van mening was dat ik de relatie moest verbreken, en toen heeft zij mij over de streep geholpen. Ik heb het toen uitgemaakt. Ze heeft me praktisch een beetje gedwongen, maar ik ben haar eeuwig dankbaar. :) Natuurlijk heb je een paar weken liefdesverdriet, maar daarna gaat er een nieuwe wereld voor je open!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:03

stroopkoek schreef:
Majabeestje schreef:

Verdrietig zijn om een relatie wat niet werkt mag. Je kan je daar ongelofelijk rot en eenzaam onder voelen. Toch is dat geen reden om een relatie niet te beëindigen, je moet door het verdriet heen om je weer gelukkig (en opgelucht!) te gaan voelen. Accepteren dat je verdrietig bent helpt, wees lief voor jezelf :(:)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 18:57

Majabeestje schreef:
Majabeestje schreef:

Verdrietig zijn om een relatie wat niet werkt mag. Je kan je daar ongelofelijk rot en eenzaam onder voelen. Toch is dat geen reden om een relatie niet te beëindigen, je moet door het verdriet heen om je weer gelukkig (en opgelucht!) te gaan voelen. Accepteren dat je verdrietig bent helpt, wees lief voor jezelf :(:)[/quote]

Jap ik denk eigenlijk dat daar mijn gevoel vandaan kwam gister. Ik zit nu op het vliegveld om over een paar uurtjes naar huis te vliegen, dus ik wil dan even afwachten wat mijn gevoel zegt als ik hem weer zie. Hij is afgelopen dagen op app wel heel actief geweest dus ja we zullen zien hoe dat gaat..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:00

Kind, geen hand vol maar een land vol!
Op jouw leeftijd moet alles nog leuk en zorgeloos zijn. Gooi die gozer lekker aan de kant ;)

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:03

BarbaLala schreef:
Kind, geen hand vol maar een land vol!
Op jouw leeftijd moet alles nog leuk en zorgeloos zijn. Gooi die gozer lekker aan de kant ;)

En anders kun je nog altijd de grens over! _/-\o_
Ik sluit me hier helemaal bij aan!

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 11:14

Hai,
Sorry voor lange tijd geen reactie, maar ik was dit topic eigenlijk min of meer vergeten te updaten. Het is natuurlijk al een aantal weekjes geleden dat ik terug ben gekomen van vakantie en het is allemaal heel erg meegevallen. In de afgelopen weken heeft hij ontzettend veel moeite gedaan en daar kan ik dus ook echt niet over klagen. Hij neemt zelf initiatief om langs te komen en hij is ook vaak degene die mij nu als eerste appt. Ook merk ik dat ik heel erg ben veranderd in mijn omgang met hem. Ik probeer alles wat meer los te laten en maar gewoon te denken van; als je niet langs wilt komen dan kom je toch lekker niet langs? Het enige waar ik last van blijf hebben is mijn onzekerheid in deze relatie. Ik blijf me onbewust keer op keer afvragen of hij mij nog wel leuk vind en of hij mij weer in de steek gaat laten. Dit is echt ontzettend vervelend en je blijft dan maar bij ieder appje denken vind hij dit niet raar? Ik vraag me af of iemand hier misschien tips voor heeft of zal deze onzekerheid er altijd blijven?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:16

Ik zou mezelf dan afvragen of die onzekerheid voortkomt uit de relatie, of vanuit je zelfbeeld.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 11:19

BarbaLala schreef:
Ik zou mezelf dan afvragen of die onzekerheid voortkomt uit de relatie, of vanuit je zelfbeeld.

Uit de relatie denk ik. Natuurlijk is iedereen wel ergens onzeker over, maar omdat hij in het verleden zo weinig moeite heeft gedaan en zo makkelijk de stekker er uit heeft getrokken zit die onzekerheid er echt diep in. Het is wel minder als dat het eerst was, maar het gaat maar niet weg. Ik wil er ontzettend graag vanaf omdat het echt in de weg zit bij mij.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:26

Ik gok dat jij diep van binnen vermoed dat dit maar een fase is waarin hij zijn best doet. En dat hij straks weer omslaat de andere kant op. Dat was het in het verleden ook steeds, toch? Wat ik opmaakte uit je topic althans.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:28

BarbaLala schreef:
Ik gok dat jij diep van binnen vermoed dat dit maar een fase is waarin hij zijn best doet. En dat hij straks weer omslaat de andere kant op. Dat was het in het verleden ook steeds, toch? Wat ik opmaakte uit je topic althans.

1 keer, toen ging het uit en daarna beter.

Ts, als je niet gelukkig bent met hem bent en je onzekerheid is zijn schuld, kap het af.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 11:31

BarbaLala schreef:

Ik weet het niet, maar ik heb bij hem sowieso duidelijk aangegeven dat ik er dan gelijk klaar mee ben als hij daar weer naar gaat neigen. Misschien heb je wel gelijk, want hij is heel instabiel in zijn acties en ik merk dat ik daardoor dat automatisch ook ben. Ik doe soms vreemde acties om hem maar die domme bevestiging van hem te krijgen. Ik wil dat ik mijn eigen stabiliteit weer terug vind zodat de stabiliteit van zijn kant ook beter blijft, maar ik lijk mijn eigen balans helemaal kwijt te zijn.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:45

Als jij uit balans bent en bang bent dat je door zijn toedoen weleens om kan vallen.... Dan heb je de conclusie eigenlijk al getrokken. Het lijkt erop dat je bang bent voor het verdriet dat een breuk kan veroorzaken. Daarom 'doe je vreemde acties en zoek je bevestiging'. Een goede relatie biedt jou die bevestiging zonder dat je rare acties doet.

Liefdesverdriet is heel akelig. Maar... je komt er overheen en hebt direct een levenservaring opgedaan waar je je hele verdere leven voordeel van hebt. Je komt er echt sterker uit.
Succes TS! :(:)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 12:30

IsabelleN schreef:
Als jij uit balans bent en bang bent dat je door zijn toedoen weleens om kan vallen.... Dan heb je de conclusie eigenlijk al getrokken. Het lijkt erop dat je bang bent voor het verdriet dat een breuk kan veroorzaken. Daarom 'doe je vreemde acties en zoek je bevestiging'. Een goede relatie biedt jou die bevestiging zonder dat je rare acties doet.

Liefdesverdriet is heel akelig. Maar... je komt er overheen en hebt direct een levenservaring opgedaan waar je je hele verdere leven voordeel van hebt. Je komt er echt sterker uit.
Succes TS! :(:)

Maar stel ik maak het uit en ik kom in een andere relatie denk ik eerlijk gezegd dat die onzekerheid ook dan blijft. Ik weet niet of ik het probleem dan volledig oplos zegmaar.