Intens verdrietig zoontje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:48

Die rescuespray mag max 20 keer, zit ook 20% alcohol in dus zou hem op deze leeftijd zeker niet mee laten spelen. Het is een kind , spuit iets op een zakdoek oid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:04

Kan aan mij liggen maar ik zie nergens een foto en een naam en iets wat privacy gevoelig is hier?

TS: laat hem praten met een jeugdhulpverlener. Heeft bij die van mij echt geholpen. Ze gaan dan tekenen en door middel van praten, tekenen en of spel kunnen ze dan de gevoelens uiten. Werkt echt goed. Hier was het bij doorverwijzing van de huisarts naar iemand van de gemeente.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:05

In het profiel van TS wel. Verder eens.

kiomiamigo

Re: Intens verdrietig zoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:27

Je machteloosheid is herkenbaar.

Met alle liefde help ik je hiermee, lees mijn site eens door, wie weet spreekt mijn aanpak je aan www.boerderijcoaching.nl. Volgens mij woon je niet in de buurt, maar ik kan je altijd doorverwijzen naar een van mijn collega's. Je mag me altijd bellen of mailen voor vragen, tips, adviezen of een luisterend oor.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:56

Avalanche81 schreef:
t is toch voor het joch zelf niet leuk dat dat jaren later nog op internet staat..... ik vond het als kind ook echt niet leuk dat sommige verhalen steeds weer verteld werden, en dat was lang zo heftig niet. Plus dat je de privacy van een ander ook gewoon kunt respecteren. Een kind is geen extensie van jezelf. Een kind is zijn eigen persoon en heeft recht op privacy.

Wat geeft dat nou? Alle kinderen hebben wel eens problemen. Als je je als puber daarvoor schaamt kan ik in komen maar dat je je daar als volwassene nog voor schaamt snap ik niet. Helemaal niet om zoiets als een scheiding.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 19:00

Zullen we gewoon de vraag van de TS beantwoorden ipv haar keuzes moreel te verwerpen?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 19:01

bigone schreef:
Die rescuespray mag max 20 keer, zit ook 20% alcohol in dus zou hem op deze leeftijd zeker niet mee laten spelen. Het is een kind , spuit iets op een zakdoek oid.

Je hebt het over de spray voor volwassenen. De spray voor kinderen bevat geen alcohol :+

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 19:39

Je zou kunnen kijken naar een KIES-training. Training voor Kinderen In Echtscheidings Situaties. Informeer hiernaar bij het wijkteam of het jeugdteam vanuit je gemeente. Zij kunnen sowieso meedenken over andere alternatieven.

Is er op school een maatschappelijk werker aanwezig die af en toe eens met je zoontje zou kunnen praten (al is dat kortdurend), maar zij hebben ook ingangen richting verdere hulpverlening.

Sterkte in ieder geval. Probeer voor jezelf er gewoon te zijn voor je zoontje. Te luisteren en uitleg te geven en ook perspectief te bieden. Wat kan hij verwachten per dag/weekend. Ik kan me voorstellen dat zijn 'veilige' en voor hem voorspelbare leven even op zijn kop staat. Structureer de dingen even voor hem voor. Paar stapjes terug. Zodra hij zich weer iets veiliger voelt, kun je hem weer wat losser laten.