rijbewijs verlopen en geen melding gehad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: rijbewijs verlopen en geen melding gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 09:25

Waar bokt al niet goed voor is. Hopelijk heb ik nu mensen zo ver gekregen om zelf dit ook in de gaten te houden en ik weer wat gerustgesteld rondom die boete. Dank jullie wel.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:27

Zuur dit, maar ben bang dat je er niks tegen kunt doen.

Die van mij vergeet ik niet zo 123...

Volgend jaar april moet ie van mij verlengd worden, gezien ik 10 jaar geleden hoogzwanger en wel af reed dus vrij makkelijk, als mijn zoon 10 wordt moet ik hem al verlengd hebben ;) :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:36

Alsof iedereen elke maand op zijn rijbewijs gaat zitten kijken tot wanneer hij geldig is... Zelf weet ik dat hij nog 8 jaar geldig is.

Heb je gekeken in mijn overheid? Mocht dit zo zijn en je hebt geen brief gehad zou je het nog kunnen proberen aan te vechten.

Succes!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:39

purny schreef:
Alsof iedereen elke maand op zijn rijbewijs gaat zitten kijken tot wanneer hij geldig is... Zelf weet ik dat hij nog 8 jaar geldig is.

Succes!

Nee, maar als je weet dat hij nog 8 jaar geldig is hoef je de komende maand iig niet te kijken.
Als je ziet dat hij nog 3 maanden geldig is kun je er bijvoorbeeld een agendapunt van maken.
Wiwabalia schreef:
Ik snap dat het klote is, maar het staat toch op je pasje? Is je eigen verantwoording, dit soort berichten gaan tegenwoordig digitaal. Is meer om te helpen maar kun je niks mee en eigenlijk vind ik dat volkomen logisch.

Nou, ik geloof dat nederland één van de weinige europese landen is waar ze een brief sturen. Je houdt dat toch zelf bij?
Laatst bijgewerkt door Palmera op 23-08-19 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Summerdreams

Belachelijk hoog die boete ook.

Asciugamano

Citaat:
Kijk jij dan regelmatig op je rijbewijs om dit te checken? :') Nav dit topic keek ik ff, maar wist het anders echt niet hoor.. Heb nog 2 jaar :+

Iedereen weet toch dat die dingen een einddatum hebben? Dus kijk je af en toe toch ff?
Jammer, maar gewoon beter opletten dus!

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:42

Je hebt blijkbaar 2 soorten mensen.... :')
*gaat snel op rijbewijs kijken*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:42

Asciugamano schreef:
Citaat:
Kijk jij dan regelmatig op je rijbewijs om dit te checken? :') Nav dit topic keek ik ff, maar wist het anders echt niet hoor.. Heb nog 2 jaar :+

Iedereen weet toch dat die dingen een einddatum hebben? Dus kijk je af en toe toch ff?
Jammer, maar gewoon beter opletten dus!

Nee dus ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-08-19 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:43

Ik kwam er een week voor verloop achter begin deze maand. Nooit een brief of mailtje gehad ook. Dus het komt vaker voor. :j

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:45

Als je dat nooit checkt, moet je achteraf ook niet janken.

Inderdaad 2 soorten mensen; die zelf hun verantwoordelijkheid nemen en mensen die ‘de schuld’ bij anderen proberen te leggen. ;)

Waar is die boete precies voor?
Want iedereen moet toch zelf weten of ie z’n rijbewijs verlengt of niet? Lijkt me raar dat je daar een boete voor krijgt.
Is ie betrapt op rijden zonder geldig rijbewijs?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:47

Ze erkent haar eigen deel toch ook.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:48

Ik kwam er 2 weken terug tijdens een afspraak bij de KVK achter dat mijn ID bewijs al 2 jaar verlopen is :') Ook nooit een brief over gehad o.i.d. en ook nooit ergens gehoord dat hij niet geldig was.

Vind het heel apart dat je geen brief hebt gekregen, mijn moeder kreeg vorige maand nog zowel voor haar rijbewijs als voor haar ID bewijs brieven dat ze gingen verlopen

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:49

joyce83 schreef:
Kan ik iets doen rondom het niet gekregen hebben van een brief? we hebben geen brief gehad dat het gaat verlopen maar ook geen brief dat het verlopen is. We wonen al meer als 10 jaar op dit adres dus ook niks raars met verhuizen of dergelijke waardoor het misschien op ander adres zou zijn aangekomen.

nee daar kun je niets mee. de reminder van de RDW is meer een soort service, niet iets waar je rechten aan kunt verlenen. Je bent zelf verantwoordelijk om in de gaten te houden dat je documenten up to date blijven.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 09:51

Asciugamano schreef:
Als je dat nooit checkt, moet je achteraf ook niet janken.

Inderdaad 2 soorten mensen; die zelf hun verantwoordelijkheid nemen en mensen die ‘de schuld’ bij anderen proberen te leggen. ;)

Waar is die boete precies voor?
Want iedereen moet toch zelf weten of ie z’n rijbewijs verlengt of niet? Lijkt me raar dat je daar een boete voor krijgt.
Is ie betrapt op rijden zonder geldig rijbewijs?

Nee zoals eerder aangegeven hij kwam er zelf achter. Is niet aangehouden of iets dergelijks dus waarschijnlijk door ons fout geïnterpreteerd dat er dan ook een boete voor staat.

Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik er bewust van ben dat het eigen schuld is. Baal er alleen van dat er normaal brieven gestuurd worden en wij deze niet ontvangen hebben. Gelukkig ben ik niet de enige die er niet maandelijks/per kwartaal/jaarlijks zelf naar kijkt.
Laatst bijgewerkt door joyce83 op 23-08-19 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:52

NenaC schreef:
joyce83 schreef:
Kan ik iets doen rondom het niet gekregen hebben van een brief? we hebben geen brief gehad dat het gaat verlopen maar ook geen brief dat het verlopen is. We wonen al meer als 10 jaar op dit adres dus ook niks raars met verhuizen of dergelijke waardoor het misschien op ander adres zou zijn aangekomen.

nee daar kun je niets mee. de reminder van de RDW is meer een soort service, niet iets waar je rechten aan kunt verlenen. Je bent zelf verantwoordelijk om in de gaten te houden dat je documenten up to date blijven.

Ik ben wel benieuwd waar je dat op baseert eigenlijk... is daar iets over gepubliceerd? Of is dat een aanname?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:53

Twee jaar is best lang. Heb je geluk dat je nooit aangehouden bent. Hoe lang is eigenlijk de termijn dat je opnieuw moet afrijden? Of is die er niet,

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 09:55

Kijk al er idd geen boete voor staat dan is dat zo. Ik zou het wel fijn vinden om aan te kunnen geven van jongens dit is er gebeurd houd hier rekening mee in de toekomst en kijk of er ergens iets mis gaat.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:58

ja hoor dat is gewoon op te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:58

pillow schreef:
Twee jaar is best lang. Heb je geluk dat je nooit aangehouden bent. Hoe lang is eigenlijk de termijn dat je opnieuw moet afrijden? Of is die er niet,

Als je rijbewijs voor 1985 is verlopen moet je opnieuw afrijden.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/in ... -rijbewijs

Het is eigen verantwoordelijkheid, dus je gaat er niet iets uit kunnen halen dat je een eventuele boete niet hoeft te betalen. De brief is een geheugensteuntje, maar daar zijn geen rechten aan te ontlenen. Dat is hetzelfde als met de APK, dan krijg je ook een brief ter herinnering, maar het is wel echt je eigen verantwoordelijkheid om op tijd je APK te laten doen, of je de brief nu wel of niet krijgt. De boete krijg je alleen als je staande bent gehouden voor rijden zonder rijbewijs (wat rijden met een verlopen rijbewijs is). Les voor de volgende keer, vanaf nu dus gewoon af en toe even kijken of hij nog geldig is :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:02

Maar dan is de boete voor ts dus niet nodig want haar man is niet aangehouden maar heeft gewoon een nieuw rijbewijs aangevraagd en men kan niet bewijzen dat hij gereden heeft .

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:06

Hij hoeft geen boete te betalen en kan gewoon zijn rijbewijs vernieuwen. De brief/mail van de RDW is een service (wat soms niet altijd lekker loopt) Dus daar kun je niet op terugvallen. Ik heb ook nog nooit een brief mail gekregen, mijn moeder dan weer wel.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:06

bigone schreef:
Maar dan is de boete voor ts dus niet nodig want haar man is niet aangehouden maar heeft gewoon een nieuw rijbewijs aangevraagd en men kan niet bewijzen dat hij gereden heeft .

nee maar hoe aannemelijk is dat?

Verder zijn er wel meer documenten die een bepaalde verloopdatum hebben (zeg je dat zo), en waar dan boete volgt. dus hoe langer geleden verlopen, hoe hoger de boete.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:13

Je krijgt geen boete...
Mijn opa heeft zijn rijbewijs op een gegeven moment laten verlopen omdat hij geen auto meer kon rijden.
Nooit afgemeld, gewoon geen nieuwe meer gehaald.
Hij heeft nooit automatisch een boete gehad dat hij geen rijbewijs meer had.

Die brief is (wat al eerder is gemeld) een service, net zoals de brief voor je APK, maar ook als die niet binnen komt ben je wel zelf verantwoordelijk dat je auto op tijd gekeurd is.

Hij had nog wel een auto op zijn naam zodat hij rondgereden kon worden in zijn eigen auto, maar zelf reed hij niet meer.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:16

NenaC schreef:
bigone schreef:

nee maar hoe aannemelijk is dat?

Verder zijn er wel meer documenten die een bepaalde verloopdatum hebben (zeg je dat zo), en waar dan boete volgt. dus hoe langer geleden verlopen, hoe hoger de boete.

Het maakt niet uit hoe aannemelijk het is, je krijgt geen boete vanwege vermoedens. De boete voor het rijden met een verlopen rijbewijs wordt na 1 jaar inderdaad hoger. :j Maar dat is voor het rijden, niet voor het verlengen ervan.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:17

Dani schreef:

Het maakt niet uit hoe aannemelijk het is, je krijgt geen boete vanwege vermoedens. De boete voor het rijden met een verlopen rijbewijs wordt na 1 jaar inderdaad hoger. :j Maar dat is voor het rijden, niet voor het verlengen ervan.[/quote]

dan zeggen we toch hetzelfde?