Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:Alsof iedereen elke maand op zijn rijbewijs gaat zitten kijken tot wanneer hij geldig is... Zelf weet ik dat hij nog 8 jaar geldig is.
Succes!
Wiwabalia schreef:Ik snap dat het klote is, maar het staat toch op je pasje? Is je eigen verantwoording, dit soort berichten gaan tegenwoordig digitaal. Is meer om te helpen maar kun je niks mee en eigenlijk vind ik dat volkomen logisch.
Asciugamano schreef:Citaat:Kijk jij dan regelmatig op je rijbewijs om dit te checken?Nav dit topic keek ik ff, maar wist het anders echt niet hoor.. Heb nog 2 jaar
Iedereen weet toch dat die dingen een einddatum hebben? Dus kijk je af en toe toch ff?
Jammer, maar gewoon beter opletten dus!

Ook nooit een brief over gehad o.i.d. en ook nooit ergens gehoord dat hij niet geldig was. joyce83 schreef:Kan ik iets doen rondom het niet gekregen hebben van een brief? we hebben geen brief gehad dat het gaat verlopen maar ook geen brief dat het verlopen is. We wonen al meer als 10 jaar op dit adres dus ook niks raars met verhuizen of dergelijke waardoor het misschien op ander adres zou zijn aangekomen.
Asciugamano schreef:Als je dat nooit checkt, moet je achteraf ook niet janken.
Inderdaad 2 soorten mensen; die zelf hun verantwoordelijkheid nemen en mensen die ‘de schuld’ bij anderen proberen te leggen.
Waar is die boete precies voor?
Want iedereen moet toch zelf weten of ie z’n rijbewijs verlengt of niet? Lijkt me raar dat je daar een boete voor krijgt.
Is ie betrapt op rijden zonder geldig rijbewijs?
NenaC schreef:joyce83 schreef:Kan ik iets doen rondom het niet gekregen hebben van een brief? we hebben geen brief gehad dat het gaat verlopen maar ook geen brief dat het verlopen is. We wonen al meer als 10 jaar op dit adres dus ook niks raars met verhuizen of dergelijke waardoor het misschien op ander adres zou zijn aangekomen.
nee daar kun je niets mee. de reminder van de RDW is meer een soort service, niet iets waar je rechten aan kunt verlenen. Je bent zelf verantwoordelijk om in de gaten te houden dat je documenten up to date blijven.
pillow schreef:Twee jaar is best lang. Heb je geluk dat je nooit aangehouden bent. Hoe lang is eigenlijk de termijn dat je opnieuw moet afrijden? Of is die er niet,
bigone schreef:Maar dan is de boete voor ts dus niet nodig want haar man is niet aangehouden maar heeft gewoon een nieuw rijbewijs aangevraagd en men kan niet bewijzen dat hij gereden heeft .
NenaC schreef:bigone schreef:Maar dan is de boete voor ts dus niet nodig want haar man is niet aangehouden maar heeft gewoon een nieuw rijbewijs aangevraagd en men kan niet bewijzen dat hij gereden heeft .
nee maar hoe aannemelijk is dat?
Verder zijn er wel meer documenten die een bepaalde verloopdatum hebben (zeg je dat zo), en waar dan boete volgt. dus hoe langer geleden verlopen, hoe hoger de boete.
Maar dat is voor het rijden, niet voor het verlengen ervan. Dani schreef:Verder zijn er wel meer documenten die een bepaalde verloopdatum hebben (zeg je dat zo), en waar dan boete volgt. dus hoe langer geleden verlopen, hoe hoger de boete.
Maar dat is voor het rijden, niet voor het verlengen ervan.[/quote]