Hoe zit jij in de auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:55

Voor het comfortabele zou de stoel in m'n auto nog een klein stukje verder naar achter mogen echter staat die al op de Max. Verder naar voren krijg ik juist kramp in m'n been. Meestal 1 hand aan het stuur want voor 2 moet ik verder naar voren en dat zit niet fijn. Leuning zit geen idee niet helemaal rechtop want dan zit ik m'n benen te dicht op het gaspedaal. Heb automaat dus dat scheelt ook wel iets denk ik omdat ik maar 1 voet nodig heb.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:59

Ik heb de stoel op de laagste stand en heel lichtjes achterover.
Handen op ongeveer kwart voor 3,...tenzij een koffie of wat de eten in de hand. Dan een hand aan het stuur. Ellebogen op de armsteun.
Stoelzitting stukje uitgeschoven voor mijn lange latten. Rugleuning op de bijna smalste stand.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:03

Ik zit zoals het hoort. Spiegels goed gesteld, riem om, armen iets gebogen, stoel moet de rug steunen, handen op kwart voor drie (ivm airbag). Bezig met autorijden en niet met andere zaken. Ik heb te veel van de gevolgen van ongevallen gezien en vaak genoeg stommiteiten van anderen moeten oplossen om het anders (lees onveilig) te doen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:07

Heb de stoel iets naar achter maar niet extreem en op de laagste positie. Zelf zit ik automatisch met mn benen iets naar rechts. Middenarmsteun gebruik ik ook veel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:07

Ik zit enigsinds achterover, lendesteun op maximaal en zo ver naar achter als maar kan. (automaat) en meestal met één arm op de middensteun of de deur. Handen onderaan het stuur of afwisselend één op 2 of één op 10u.

Binnen de bebouwde kom niet, daar 2-10 vanwege de concentratie van het verkeer. En 's nachts ook niet omdat we in een vrij bebost gebied wonen waar wild graag oversteekt.

Sabbientje

Re: Hoe zit jij in de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:50

Rechtop, stoel iets omhoog, Stoel zover naar achteren dat ik nog net de koppeling in kan trappen.
een hand op 10 uur, de andere op 4 of 5 uur (schakelhand)
Bij drukte of harde wind dan heb ik die hand iets hoger. tussen 2 en 3 uur.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:25

Laagste stand, ergens tussen rechtop zitten en naar achteren hangen (te rechtop en m'n staart zit in de weg met de hoofsteun :+ ). Stuur zit op armlengte afstand ongeveer, ik moet m'n benen strekken om pedalen helemaal in te drukken.
Meestal maar 1 hand aan het stuur, tenzij het druk verkeer of slecht weer is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:37

Stoel in de hoogste stand, rechtop. Handjes op 10 voor 2 zoals ik dat in 1976 (!) geleerd heb.
Zoals het tegenwoordig moet, kan ik het gewoonweg niet. Volgens mijn man en sommige collega’s rij ik als een oud wijf. Dat ben ik dan ook dus. Zij durven niet bij mij in de auto. Prima, gaan ze maar fijn lopen ofzo :D :+

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 16:48

Veel variatie toch. Leuk om de verschillen te lezen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:51

Liesje1611 schreef:
Ik moet altijd enorm hard lachen als ik mensen zo recht/dicht op het stuur zie zitten met handjes op 2u10, sorry TS :D vind het er altijd een beetje sullig uitzien. Maar qua rugklachten wel begrijpelijk!

Ikzelf rij met mijn stoelleuning wat naar achter en één hand onder aan het stuur, tenzij er heftige wind oid staat.

Precies dit :D Niet helemaal rechtop, maar ik hang ook niet onderuit want dan kan ik voor mijn gevoel niet op de weg kijken. Meestal heb ik één hand onder aan het stuur vast, tenzij het waait of heel druk is bijvoorbeeld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:05

Ik zit zelf zo ver naar achter als kan := Heb een klein autootje en ben zelf heel lang met hele lange benen, dus kan niet al te ver achterover leunen omdat ik dan niet meer bij mijn stuur kan en mijn stoel kan niet dichterbij want dan passen mijn benen er niet meer onder :Y)

Verder rij ik meestal met mijn linkerhand, behalve als ik echt in een bochtig stuk door de bebouwde kom rij, dan heb ik vaak wel twee handen aan het stuur op 9 en 3.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:11

Rechtop in een aangepaste stoel.
In de originele stoel van deze auto kreeg ik enorme pijn in mijn rug dus heeft de abo-arts me een aangepaste stoel voorgeschreven.

Meestal 1 hand op ong. 9 uur (tussen 9 en 10 in eigenlijk) en de andere ligt het grootste deel vd tijd met de elleboog op de armsteun en dan kan ik net met de vingers op ong. 4 uur het stuur vasthouden.
En als ik echt met 2 handen "actief" aan het stuur zit, dan heb ik die tweede hand tussen 2 en 3 uur in.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:18

Iets achterover, 1 hand aan het stuur en 1 hand op de pook of leunend bij het raam.
In mijn vader's auto (Skoda Octavia). In die van mijn moeder rijd ik niet graag (Fiat 500) en geloof dat ik daar wel zoals het me geleerd is, om kwart voor 3 mijn handen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:19

Stoel eigenlijk altijd helemaal naar voren en rugleuning op maat ingesteld dmv aanpasbare onderdelen. Handen op 9 en 3 (of op 9 en de pook) stoelvlak horizontaal. Ben niet zo groot :))

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:23

Volgens mijn omgeving echt belachelijk rechtop en handen onderaan mijn stuur als het rustig is en normaal 10 en 2 als het drukker is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:27

Stoel iets omhoog en klein stukje de rugleuning naar achter.
Stuur iets omlaag.

Handen op de 3 en de 9.
We hebben een automaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:46

Rechtop.. soms wel met 1 hand aan het stuur moet ik bekennen..
Ik gaf het paardrijden altijd de schuld van mijn houding want op de scooter zat ik ook altijd goed rechtop, in beide gevallen heb ik wel eens "commentaar" gekregen op mijn houding maar als ik het zo lees komt het dus niet door het rijden want dan zou iedereen hier rechtop moeten zitten. :o

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:02

Rugleuning staat ietsje naar achteren maar niet veel. Zit dus aardig rechtop. Verder vaak 1 hand aan het stuur, voorkeur voor mijn linkerhand. Handen op 10 voor 2 heb ik nooit als fijn ervaren... mijn rij instructeur riep dan ook vaak 'let op je handen, 10 voor 2!'. :') na het halen van mijn rijbewijs ook nooit meer zo gereden. Wanneer ik nu met 2 handen rijd dan 1 hand linksonder en 1 hand rechtsboven. Oh en op de een of andere manier zit ik altijd een beetje scheef in mijn stoel. Ik neig met mijn billen wat meer naar de deur te zitten en met mijn benen richting de bijrijderskant. :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:16

Volgens mijn omgeving lig ik in mijn auto. Klopt ook. Ik vind het heerlijk. Ben heel klein. Mijn stoel staat op de hoogste stand en dan achterover. Handen wissel ik af. Afhankelijk van de drukte. Als het rustig is vaak 1 hand onderaan.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:24

Ik zit rechtop, maar wel ver naar achteren. Heb in verhouding lange benen dus moet naar achteren zitten, maar krijg last van spierpijn in mijn armen en nekpijn wanneer ik de stoel achterover kantel omdat ik zo amper bij het stuur kan komen :')

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:30

heidy_wilco schreef:
Ik zit rechtop, maar wel zo dat ik comfortabel zit (lichtjes achterover). Linkerhand op het stuur om 10 uur, de rechterhand, als ik hem niet gebruik voor schakelen oid, heb ik op ongeveer 5 uur, gewoon relaxed, maar wel paraat zodat ik gelijk kan ingrijpen als het nodig is.

Ik zit exact hetzelfde,

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:36

Ik vind het heel leuk dat ik nou eens op zo'n topic kan reageren. Heb sinds december mijn rijbewijs. Dus ja; ik zit redelijk netjes. Alles zit nog vers opgeslagen in mijn bovenkamer!
Ik zit vrij rechtop, maar kan echt niet volledig tegen de stoel leunen. Armen beiden aan het stuur, op tien voor twee of kwart voor drie.

Ben hypermobiel en krijg snel last van mijn handen en benen. En rug, maar dat valt gelukkig mee als de stoel goed staat!

Ik kan er niet tegen als mijn benen helemaal gestrekt zijn... En mijn rechterhand kan wat lager zitten zoals ik hier ook las.