Help!! Buxusmot ervaring en tips gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:02

Wij hebben speciaal gif van de kweker. In zo’n ding gegooid waarmee je pompt en dan ingesprayed. Inmiddels voor de 2e keer de motten / rupsen gehad en na sprayen zijn ze weer dood

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze weg te gooien. De buxussen zijn cadeau gegeven aan mijn ouders hun huwelijksdag en ik heb ze nu gekregen

Oehlala

Re: Help!! Buxusmot ervaring en tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:53

ik heb de rupsen en motten gewoon hun gang laten gaan en de buxus heeft zichzelf hersteld en overleefd dus.... dat is het milieuvriendelijkst. of je gooit ze eruit en plant andere planten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:58

Geen gif gebruiken.

Buxus eruit, Japanse Hulst er in.
Die beesten krijg je niet meer weg en elk jaar wordt het erger.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:13

Onze buxus heeft het vorig jaar overleefd na het spuiten van een witachtig spul, overigens gedaan door een hovenier.

Dit jaar kwamen de rupsen 2x zo hard terug en is de complete buxushaag eraan. We hebben eergisteren al een gedeelte van de haag eruit gehaald en in de GFTbak gegooid, maar dat de rupsen al weg zouden zijn, klopt voor onze regio niet. Ze krioelen met tientallen gelijk over en op de bak.

Beste oplossing volgens de hovenier is alles eruit en van voor een ander type haag, want het blijft een gebed zonder eind. Hier gaan we dus stukje bij stukje verwijderen en zodra we liguster uit de volle grond kunnen kopen, gaat die erin.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:25

Ik heb een buxusmottenval, waar nog genoeg motten omheen zwerven. -:(-
En ik heb een week lang alle rupsen gevlooid en geplet. Mijn buxussen zijn aangetast, maar lijken nog wel te leven, op eentje na.