Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
silvericathy schreef:Aangezien hier meerdere mensen zitten met verstand van knoflook...
Hierbij de vraag waar ik al een tijdje mee in mijn hoofd zit.
Kun je die knoflook nou gewoon zo eten? Rechtstreeks vanuit de bol... Of moet je er nou nog iets mee doen?
Bjarni schreef:Oh dit ga ik ook een keer proberen! Hier ook altijd gewoon aan het pellen, maar dit is wel leuk.
Iemand tips voor een goede knoflookpers? We hadden zo'n plastic bakje met pinnetjes waar je de teentjes in doet, die ging na veelvuldig gebruik stuk, toen een andere gekocht met hetzelfde idee maar daar krijg ik de knoflook bijna niet uit.
Leuke hacks wil ik 1 of 2x proberen. Maar als het niet gaat
Bjarni schreef:Iemand tips voor een goede knoflookpers? We hadden zo'n plastic bakje met pinnetjes waar je de teentjes in doet, die ging na veelvuldig gebruik stuk, toen een andere gekocht met hetzelfde idee maar daar krijg ik de knoflook bijna niet uit.
safina schreef:Ik merk dat de soort ook wel verschil maakt. Ik heb 10 verschillende soorten knoflook op de tuin en heb er nu een soort bij waar de velletjes heel makkelijk van loslaten (maxatawny heet ie). Dus voor wie zelf wil kweken...
Dat Chinese knoflookspul uit de supermarkt komt er sowieso niet in bij mij trouwens. Niet te nassen.
candalisa schreef:safina schreef:Ik merk dat de soort ook wel verschil maakt. Ik heb 10 verschillende soorten knoflook op de tuin en heb er nu een soort bij waar de velletjes heel makkelijk van loslaten (maxatawny heet ie). Dus voor wie zelf wil kweken...
Dat Chinese knoflookspul uit de supermarkt komt er sowieso niet in bij mij trouwens. Niet te nassen.
Dat lijkt me wel leuk om zelf te groeien kan je die zaadjes gewoon bij de tuin centrum kopen?

Bubblewrap schreef:Ooit een video gezien van mensen die verschillende foodhacks proberen welke langskwamen op social media. Ij heb ontzettend gelachen omdat ze bij aardig wat foodhacks aan het klungelen waren. Conclusie... Ik denk dat veel foodhacks niet echt zijnLeuke hacks wil ik 1 of 2x proberen. Maar als het niet gaat
JoyCiej007 schreef:Bubblewrap schreef:Ooit een video gezien van mensen die verschillende foodhacks proberen welke langskwamen op social media. Ij heb ontzettend gelachen omdat ze bij aardig wat foodhacks aan het klungelen waren. Conclusie... Ik denk dat veel foodhacks niet echt zijnLeuke hacks wil ik 1 of 2x proberen. Maar als het niet gaat
Haha serieus? Nou ben ik wel benieuwd naar dat filmpje![]()
Al snap ik dan niet waarom iemand dan zo'n "foodhack" maakt en plaatst, als het toch "nep" is.

Ethelate schreef:Hier ook silicone rolletje en zon plastic draaibakje. Maar voor een paar teentjes pak ik liever de pers van de Ikea.
Wat ik vaak wel doe is een paar bollen tegelijk verwerken en dan geperst in een potje met olijfolie in de koelkast. Dan kan je zo een lepeltje in de pan gooien.
Wel de eerste keren even uitzoeken hoeveel je gebruikt, want je gebruikt snel te veel
Eight schreef:Ik snij altijd het kontje er af, dan gaat het velletje meestal meteen mee. Mocht iemand een goede knoflookpers zoeken, die van de Ikea is een aanrader, daar kan je zelfs olijven mee persen.![]()
[ [url=m/LVnxEJ.jpg]Afbeelding[/url] ]