Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
antje_vip schreef:Chiren schreef:Ik vind het heel gevaarlijk en kwetsend. Net alsof het mijn fout is dat ik ziek ben en niet beter word, alsof ik dat niet graag genoeg wil.
Ik zie niet in hoe positief denken "heel gevaarlijk" zou moeten zijn. Er zijn heel veel situaties waarin een positieve kijk een hoop verschil kan maken, dat jij niet van een hardnekkige ziekte af komt heeft vast niet met willen te maken. Het leven word echt makkelijker als je niet alles zo op jezelf betrektEn Chiren, wanneer voel jij je beter, wanneer je het beste van de dag maakt of wanneer je de hele dag alle negatieve dingen aan je ziekte opsomt?

marleen_usar schreef:Dit is gewoon de wet van aantrekkingskracht, wat je uitzend komt in 3 voud bij je terug.Net als dat dromen geen bedrog zijn, droom er maar lang genoeg over en het komt uit.

Shanna schreef:marleen_usar schreef:Dit is gewoon de wet van aantrekkingskracht, wat je uitzend komt in 3 voud bij je terug.Net als dat dromen geen bedrog zijn, droom er maar lang genoeg over en het komt uit.
Toch een gevaarlijke uitspraak waar ik het niet mee eens kan zijn.
Ergens denk ik wel dat wat je geeft zal je ook ontvangen, wie goed doet goed ontmoet zegmaar. Maar wat je uitzend in 3-voud bij je terug ontvangen? Nee.
En dromen die uit komen als je het maar lang genoeg droomt? Nee.
Sommige dromen zullen nooit uitkomen. Hoe hard je ook je best doet/ hoe graag je het ook wilt.
Sizzle schreef:Je zou maar als 8 jarige door je ouders verkocht worden voor de prostitutie, verslaaft gemaakt worden, 4 abortussen moeten ondergaan en sterven op je 14e.
Dan heb je het echt gewoon niet graag genoeg gewild om een beter leven te hebben.
Dit soort theorieen zijn een teken van typische westerse dekadentie in mijn ogen. Mensen die niet van huis uit mee gekregen hebben om hard te werken even zetje geven en dat dan ‚magical‘ noemen.
Het is prima om mensen te leren dat ze niet zo moeten blijven hangen in negativiteit, maar het slaat vaak snel door naar eigen schuld dikke bult.
anjali schreef:Ik heb al een lang leven achter de rug. En mijn ervaring is dat als je iets echt echt voor 100% wilt, dat het je dan ook lukt. Het probleem meestal is dat men iets wel wil, maar niet echt voor 100%. En dan lukt het niet.De dromen die ik als 14-jarige had,en die toen onbereikbaar leken,heb ik in elk geval kunnen verwezenlijken. Ja,een van die dromen was een eigen paard. En dat kwam uit!Inmiddels de achtste al zelfs.Maar,je moet er volledig voor gaan.Alles tegelijk op deze wereld kan niet. En ook zo wat betreft ziektes. Het aardse lichaam is nu eenmaal aan slijtage onderhevig,dat moet je accepteren. Verder had ik nog als droom een reis naar Griekenland. In die tijd was een dergelijke verre reis nog iets bijzonders en niet voor iedereen haalbaar. Die reis heb ik ook gekregen en nog veel meer reizen. Maar ook daarvoor ging ik steeds 100%. 99% is niet genoeg om iets aparts te bereiken.
Rakkie123 schreef:Ik persoonlijk denk niet zo in schuld en falen.
Het zit hem vaak meer in blinde vlekken, stemmetjes die je tegenhouden....
Maar niet iedereen is zich er van bewust en niet iedereen is bij machte het te veranderen.
Er zijn genoeg mensen voor wie het leven zelf al voldoende uitdaging is.
"sizzle, ja, dat denk ik zeker, het is erg westers.
Rakkie123 schreef:'Als je doorhebt hoe het leven in elkaar zit'Janneke2
Blinde vlekken en stemmetjes die niet weg gaan, dan zijn er nog haakjes aan emoties of overtuigingen die nog niet ingezien zijn, of niet voldoende ingezien zijn.
Als je doorhebt hoe het leven in elkaar zit, weet je dat er altijd iets te doen is.
Of als je nog ouder bent als ik en je hebt niks meer te doen, heb je compassie met al die hard werkende mensen, die er nog midden in zitten.
Arrogantie, dan is er in ieder geval nog iets wat je te leren hebt, compassie, mededogen ed.