The law of attraction; doet iemand dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:08

Dit is gewoon de wet van aantrekkingskracht, wat je uitzend komt in 3 voud bij je terug.Net als dat dromen geen bedrog zijn, droom er maar lang genoeg over en het komt uit.

MarlindeRooz

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:21

Waar is Marco borsato als je hem nodig hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:24

MarlindeRooz schreef:
Waar is Marco borsato als je hem nodig hebt?

_O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:43

antje_vip schreef:
Chiren schreef:
Ik vind het heel gevaarlijk en kwetsend. Net alsof het mijn fout is dat ik ziek ben en niet beter word, alsof ik dat niet graag genoeg wil.

Ik zie niet in hoe positief denken "heel gevaarlijk" zou moeten zijn. Er zijn heel veel situaties waarin een positieve kijk een hoop verschil kan maken, dat jij niet van een hardnekkige ziekte af komt heeft vast niet met willen te maken. Het leven word echt makkelijker als je niet alles zo op jezelf betrekt :Y) En Chiren, wanneer voel jij je beter, wanneer je het beste van de dag maakt of wanneer je de hele dag alle negatieve dingen aan je ziekte opsomt?

Het kwetsende zit m volgens mij in:
"het ligt aan jezelf".
Inclusief 'als je er maar goed mee omgaat voel je je beter'....

En tegelijkertijd "niet alles zo persoonlijk maken"...?
:)
;)
%)
_/-\o_

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:51

Ik heb al een lang leven achter de rug. En mijn ervaring is dat als je iets echt echt voor 100% wilt, dat het je dan ook lukt. Het probleem meestal is dat men iets wel wil, maar niet echt voor 100%. En dan lukt het niet.De dromen die ik als 14-jarige had,en die toen onbereikbaar leken,heb ik in elk geval kunnen verwezenlijken. Ja,een van die dromen was een eigen paard. En dat kwam uit!Inmiddels de achtste al zelfs.Maar,je moet er volledig voor gaan.Alles tegelijk op deze wereld kan niet. En ook zo wat betreft ziektes. Het aardse lichaam is nu eenmaal aan slijtage onderhevig,dat moet je accepteren. Verder had ik nog als droom een reis naar Griekenland. In die tijd was een dergelijke verre reis nog iets bijzonders en niet voor iedereen haalbaar. Die reis heb ik ook gekregen en nog veel meer reizen. Maar ook daarvoor ging ik steeds 100%. 99% is niet genoeg om iets aparts te bereiken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:15

Oooh leuk topic!

Ik doe er zelf niet heel erg veel aan, maar ik geloof er absoluut in!
En ik geloof dat mijn positiviteit me heel veel heeft gebracht. Ik voel me altijd een beetje een Guus Geluk, en vermoed dat er ook wel mensen zijn in mijn omgeving die dat ook echt zo zien/ervaren. Niet enorm afgunstig, maar ik krijg wel eens bepaalde opmerkingen waardoor ik dat wel met enige zekerheid vermoed.
En ik geloof dat juist mijn dankbaarheid ertoe bijdraagt dat ik veel meer kán waarderen. En ik daardoor misschien ook weer meer 'krijg'? Ik weet het niet...

Ik geloof ik ieder geval dat je met positiviteit veel verder komt dan al het andere.

Ook heel interessant is synchronicity... Dat kan goed samen met de law of attraction naar mijn idee...

Wat betreft wetenschappelijk onderzoek... Volgens mij geloven wetenschappers heel erg veel en controleren ze gewoon hun geloof op echtheid. Denk aan het higgs-deeltje.
Er wordt heel veel onderzoek gedaan naar energie en geheugen, waarbij het niet eens zeker is dat geheugen in je hersenen zit.
Er zijn nog steeds veel mensen die zeggen: Zolang het niet wetenschappelijk onderzocht is, bestaat het niet. Maar als een placebo werkt (wat inderdaad goed te rijmen is met LOA), waarom zou er dan niet veel meer bestaan dat we nog niet weten? :)

Ik denk dat we mede door wetenschap (en het feit dat we er zelf best ver vanaf staan) een beetje het 'gevoel' met het leven zijn verloren. Terwijl het leven zoveel meer is dan wat er in het verleden is geschreven en er nog zoveel onontdekt is.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:55

"Ik geloof hier ook wel in"
Tussen aanhalings tekens, omdat "geloof" voor mij denk ik niet het goeie woord is..
Het is voor mij meer een levensstijl. Doe er niet eens heel veel moeite voor, maar als ik mn zinnen ergens op zet, gebeurt het "gewoon" ook. Zowel mijn vriend als ik leven zo en dat werkt super.
Moet toegeven dat t soms wat stress veroorzaakt, omdat we vaak in t diepe springen, maar tot nu toe altijd weer super op t droge terecht gekomen..

Voorbeeldje van pas geleden.. Zowel mijn vriend als ik hebben niet het "normale" pad gekozen qua studeren.. een lastige start, maar staan qua carriere aan het begin van n super leven. Financieel hebben we t momenteel nog niet ruim, maar door de carrieres die we voor ons hebben, komt dit goed.
Een maand of twee geleden zat ik er écht helemaal doorheen bij de baan waar ik in zat.. Heb ontslag genomen, zonder écht zicht op n nieuwe baan en dat terwijl we dat financieel niet echt konden hebben. Binnen 2 weken had ik iets nieuws! Zelfde branch, maar fijnere werkplek!

Mijn moeder gebruikt idd vaak de term "law of attraction". Ik niet, ik leef mn leven gewoon zo :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 15:58

Het is niks meer dan een positieve denkwijze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:47

marleen_usar schreef:
Dit is gewoon de wet van aantrekkingskracht, wat je uitzend komt in 3 voud bij je terug.Net als dat dromen geen bedrog zijn, droom er maar lang genoeg over en het komt uit.

Toch een gevaarlijke uitspraak waar ik het niet mee eens kan zijn. :n

Ergens denk ik wel dat wat je geeft zal je ook ontvangen, wie goed doet goed ontmoet zegmaar. Maar wat je uitzend in 3-voud bij je terug ontvangen? Nee.
En dromen die uit komen als je het maar lang genoeg droomt? Nee.
Sommige dromen zullen nooit uitkomen. Hoe hard je ook je best doet/ hoe graag je het ook wilt. :n

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:29

Shanna schreef:
marleen_usar schreef:

Toch een gevaarlijke uitspraak waar ik het niet mee eens kan zijn. :n

Ergens denk ik wel dat wat je geeft zal je ook ontvangen, wie goed doet goed ontmoet zegmaar. Maar wat je uitzend in 3-voud bij je terug ontvangen? Nee.
En dromen die uit komen als je het maar lang genoeg droomt? Nee.
Sommige dromen zullen nooit uitkomen. Hoe hard je ook je best doet/ hoe graag je het ook wilt. :n

Follow your dream! Nou denk ik wel dat je niet iets moet willen wat tegen de natuurlijke orde ingaat.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:40

Leuk topic! Een tijdje terug heb ik mij hierin verdiept. Vlogger Sannie zoekt geluk legt eenvoudig uit waarom het werkt bij sommige mensen en waarom het bij sommigen niet werkt. Heel interessant ik probeer het zelf ook maar het is nog best wel lastig. Ik geloof wel dat als je maar hard genoeg doorzet het uiteindelijk wel goed komt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:55

Het ligt gewoon niet altijd zo simpel.
Er kan meer dan je denkt en je kunt veel bereiken door positiviteit, maar sommige dingen overkomen je gewoon.

Mijn vorige paard was in mijn hoofd en dromen voorbestemd om 30 te worden, ze was mijn beste maatje, ze werd 7.

Idem voor mensen die in 1 klap bijvoorbeeld hun hele gezin kwijt zijn en daardoor in een moeilijke tijd komen, hun baan kwijt raken, de huur niet meer kunnen betalen. Ga die alsjeblieft niet vertellen dat ze niet graag genoeg willen, dat is gewoon walgelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:04

Leuk om te horen dat the Secret nog steeds een ding is :D

Is toch alweer 10 jaar geleden ofzo dat het een hype was.

Ik vind persoonlijk dat het werkt!

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:13

Ik geloof er wel in maar het wordt wel als hokus spokus gebracht.
Van The Secret krijg ik echt jeuk, wat een materialistisch gedoe.

Maar goed, hoe werkt het

Je hebt een droom, iets wat je erg graag wil.
Maar het is nogal groot voor waar je nu bent.

Dan gaan er allemaal stemmetjes proberen het tegen te houden.

Maar omdat je droom zo groot is, dat je die altijd wel kunt blijven zien, en je weet die route neem ik.
Versla je de stemmetjes, ik kan het niet, ik ben het niet waard etc....

Want als jij een mooie droom visualiseert maar je elimineert niet de stemmetjes dan blijf je waar je bent.

En als je er niet komt, wil het alleen zeggen dat je of niks doet om de droom uit te laten komen, letterlijk, je volgt geen opleiding, je spaart geen geld, je vraagt geen opslag, je doet werk voor een te laag tarief....

Kortom, het gaat om persoonlijke ontwikkeling.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:18

}>
~~}>
Eigen schuld dikke bult dus,
"En als je er niet komt, wil het alleen zeggen dat je of niks doet om de droom uit te laten komen, letterlijk, je volgt geen opleiding, je spaart geen geld, je vraagt geen opslag, je doet werk voor een te laag tarief...."

Grote spirituele armoede.
(Dat begrijp ik wel, die armoede - maar ik praat het niet mooier dan het is.)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:35

Je zou maar als 8 jarige door je ouders verkocht worden voor de prostitutie, verslaaft gemaakt worden, 4 abortussen moeten ondergaan en sterven op je 14e.
Dan heb je het echt gewoon niet graag genoeg gewild om een beter leven te hebben.

Dit soort theorieen zijn een teken van typische westerse dekadentie in mijn ogen. Mensen die niet van huis uit mee gekregen hebben om hard te werken even zetje geven en dat dan ‚magical‘ noemen.

Het is prima om mensen te leren dat ze niet zo moeten blijven hangen in negativiteit, maar het slaat vaak snel door naar eigen schuld dikke bult.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:41

Ik persoonlijk denk niet zo in schuld en falen.
Het zit hem vaak meer in blinde vlekken, stemmetjes die je tegenhouden....

Maar niet iedereen is zich er van bewust en niet iedereen is bij machte het te veranderen.
Er zijn genoeg mensen voor wie het leven zelf al voldoende uitdaging is.

"sizzle, ja, dat denk ik zeker, het is erg westers.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:48

Is het Westers? Of leren we eindelijk van vele oude gebruiken die in de vergetelheid zijn geraakt?

Hoe normaal is mindfulness, kijk wat dat je brengt!

Gevaar van LOA is dat je gaat denken in materialisme... Terwijl dat helemaal de gedachte er achter niet is...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:00

Sizzle schreef:
Je zou maar als 8 jarige door je ouders verkocht worden voor de prostitutie, verslaaft gemaakt worden, 4 abortussen moeten ondergaan en sterven op je 14e.
Dan heb je het echt gewoon niet graag genoeg gewild om een beter leven te hebben.

Dit soort theorieen zijn een teken van typische westerse dekadentie in mijn ogen. Mensen die niet van huis uit mee gekregen hebben om hard te werken even zetje geven en dat dan ‚magical‘ noemen.

Het is prima om mensen te leren dat ze niet zo moeten blijven hangen in negativiteit, maar het slaat vaak snel door naar eigen schuld dikke bult.

Ik denk niet dat je het zo moet zien dat als je niet volgens LOA denkt je allerlei onheil over jezelf uitroept. Maar meer dat het je wat kan brengen als je je denkwijze verandert. En niet dat je alleen iets heel graag moet willen en denken dat je het krijgt. Maar dat je iets heel graag moet willen, er echt voor gaan, keihard werken om je doel te bereiken en dat je dan je doel kan bereiken. :)
Het zal denk ik ook blijven dat de ene daarvoor harder moet werken dan de ander, doordat je natuurlijk wel ook aanleg of talent nodig hebt om dingen te bereiken, en als je geboren bent in de ‘betere’ delen van de wereld liggen de kansen natuurlijk ook meer voor het oprapen dan elders op de wereld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:21

anjali schreef:
Ik heb al een lang leven achter de rug. En mijn ervaring is dat als je iets echt echt voor 100% wilt, dat het je dan ook lukt. Het probleem meestal is dat men iets wel wil, maar niet echt voor 100%. En dan lukt het niet.De dromen die ik als 14-jarige had,en die toen onbereikbaar leken,heb ik in elk geval kunnen verwezenlijken. Ja,een van die dromen was een eigen paard. En dat kwam uit!Inmiddels de achtste al zelfs.Maar,je moet er volledig voor gaan.Alles tegelijk op deze wereld kan niet. En ook zo wat betreft ziektes. Het aardse lichaam is nu eenmaal aan slijtage onderhevig,dat moet je accepteren. Verder had ik nog als droom een reis naar Griekenland. In die tijd was een dergelijke verre reis nog iets bijzonders en niet voor iedereen haalbaar. Die reis heb ik ook gekregen en nog veel meer reizen. Maar ook daarvoor ging ik steeds 100%. 99% is niet genoeg om iets aparts te bereiken.

Dat heeft niks met er "100% voor willen gaan".
Ik wilde als kind graag een kleuren tv (dat was toentertijd heel duur en zeldzaam), en ja, later had ik er 1 (net als heel Nederland).
Ook wilde ik heel graag een x vliegen (ook toen heel duur en alleen voor de rijke weggelegd), nu kan iedereen met een beperkt budget al vliegen.
Ik wilde ook een paard, maar nooit mij daarvoor ingezet, ik kreeg deze een x onverwacht van mijn opa.

Het heeft dus lang niet altijd te maken met het 100% willen, maar gewoon de ontwikkelingen die voor iedereen gelden.

Nooit had ik gedacht wij vrijstaand konden wonen met paarden aan huis.
Toch 9 jaar terug deze woning kunnen kopen en gaan nu zelfs uitkijken naar een grotere woonboerderij en dat had ik 2 jaar terug niet voor ogen gehad (dat wij dat ooit zouden kunnen/doen).

Mijn baan... gedacht dat ik niet na de uitzendperiode zou worden aangenomen, was daar al op voorbereid; maar zelfs ruim voor het aflopen hiervan kreeg ik een vastcontract aangeboden.

Als je (te) positief bent kunnen heel veel dingen tegenvallen als je verwachtingen niet uitkomen.
Als je (wat) pessimistisch bent, kan het juist alleen maar meevallen.... :D :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:51

Rakkie123 schreef:
Ik persoonlijk denk niet zo in schuld en falen.
Het zit hem vaak meer in blinde vlekken, stemmetjes die je tegenhouden....

Maar niet iedereen is zich er van bewust en niet iedereen is bij machte het te veranderen.
Er zijn genoeg mensen voor wie het leven zelf al voldoende uitdaging is.

"sizzle, ja, dat denk ik zeker, het is erg westers.

Voor mij zit er een duidelijke scheiding tussen de 'positieve psychologie kant' en uitspraken die verder gaan. ("Ik heb door hoe het leven in elkaar zit, dus ik maak een succes van mijn leven". Not to mention de vraag wat dat da precies is, een succesvol leven.)

@ Rakkie: wat is voor jou het verschil tussen 'schuld en falen' versus 'blinde vlekken en stemmetjes die niet weg gaan'?

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:14

Janneke2
Blinde vlekken en stemmetjes die niet weg gaan, dan zijn er nog haakjes aan emoties of overtuigingen die nog niet ingezien zijn, of niet voldoende ingezien zijn.

Als je doorhebt hoe het leven in elkaar zit, weet je dat er altijd iets te doen is.
Of als je nog ouder bent als ik en je hebt niks meer te doen, heb je compassie met al die hard werkende mensen, die er nog midden in zitten.
Arrogantie, dan is er in ieder geval nog iets wat je te leren hebt, compassie, mededogen ed.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:19

Rakkie123 schreef:
Janneke2
Blinde vlekken en stemmetjes die niet weg gaan, dan zijn er nog haakjes aan emoties of overtuigingen die nog niet ingezien zijn, of niet voldoende ingezien zijn.

Als je doorhebt hoe het leven in elkaar zit, weet je dat er altijd iets te doen is.
Of als je nog ouder bent als ik en je hebt niks meer te doen, heb je compassie met al die hard werkende mensen, die er nog midden in zitten.
Arrogantie, dan is er in ieder geval nog iets wat je te leren hebt, compassie, mededogen ed.
'Als je doorhebt hoe het leven in elkaar zit'
Tja
Het leven is geen kookrecept.
Het is maar voor een klein gedeelte maakbaar. Uiteraard scheelt het als je positief denkt, in jezelf gelooft en hard werkt. Dan kun je veel bereiken, maar daarbij heb je ook meewind nodig, een dosis geluk, en dat berust puur op toeval. Het scheelt om te beginnen nogal waar je wieg heeft gestaan of met wat voor genenpakketje je ter wereld bent gekomen. Je kunt nog zo positief en ambitieus zijn, ernstige tegenslagen, fysieke of mentale beperkingen en/of een slechte start in je leven kunnen je ambities behoorlijk frustreren en je dromen onbereikbaar maken.

Als je je doelen wel bereikt, is het heel gemakkelijk om anderen die hun doelen niet halen, gebrek aan inzet en positief denken te verwijten. Te gemakkelijk. Je mag uiteraard heel trots en tevreden zijn met je behaalde doelen, daar is niets mis mee. Maar succes mag m.i. nooit gepaard gaan met gebrek aan compassie en inlevingsvermogen tegenover degenen die (in jouw ogen) minder succesvol zijn.

Bovendien, iedereen is vrij om zijn eigen doelen te stellen. Waar de een gaat voor de top van de piramide, is de ander volstrekt gelukkig met een bescheiden ambitieniveau en met minder succes/geld/aanzien.

Waar ik persoonlijk echt bewondering voor heb, zijn mensen die bovenmatig veel pech in het leven hebben, bijvoorbeeld door een ernstige ziekte, en die toch positief kunnen blijven en geluk kunnen halen uit kleine dingen.
Het waanidee dat iedereen, echt iedereen met hard werken en positief denken zijn dromen waar kan maken, is een bron van veel onvrede en frustratie, omdat veel teveel mensen zich daarop blindstaren. Mensen vergelijken zich daardoor voortdurend met anderen . Misschien wordt je er wel veel 'rijker' van door niet zo veel te willen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:29

Ik ga mee met askja en janneke. Misschien nog een keer je eigen stuk lezen en dan met de ogen van iemand met enorm veel pech? Die ook het beste er van probeert te maken..

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:33

Mensen woorden in de mond leggen is ook een kunst....

Maar mijn antwoord is op de vraag van Janneke2 over mensen die het leven door hebben.
En er staat, die weten dat ze hard moeten werken, arroganten, die hebben nog wat te leren.

Maar dit is weer een wellesnietes topic.

Veel plezier, ik hoop dat je krijgt wat je wil *D