Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
x_spekkie_x schreef:Ik ben groente/fruit/noten shakes gaan maken via Super Juice Me (Super Blend Me). Met de recepten zit ik aan bepaalde groente en fruit vast en vooral fruit is duur (aardbeien, frambozen, bosbessen) al heb ik ontdekt dat je die ingevroren veel goedkoper kunt kopen (en dit is niet geblancheerd). Ik heb echt gelet op aanbiedingen (om de hoek zit een Jumbo, een turk en een groenteboer) maar toch blijft het een investering. Ook de kokosmelk, kokoswater, amandelmelk en havermelk waar je het mee mengt zijn 2 tot 3 euro per pak.
Groente is vergeleken met fruit echt stukken goedkoper. Ik wil het liefst vers, ingevroren groente is vaak geblancheerd en uit pot/blik probeer ik helemaal te mijden (dat smaakt voor geen meter) behalve voor bonen.
En het scheelt ook voor hoeveel personen je kunt koken, niet alles is in te vriezen en groente blijft niet heel lang goed. Dus voor twee koken is zeker voordeliger.
Ik ben wel benieuwd naar tips waar je bepaalde producten goedkoop kunt halen. Zo kwam ik er dus achter dat noten bij de lidl/aldi het goedkoopst zijn (10-15 euro per kilo omgerekend), zelfs nog voordeliger dan bij een online notenkraam waar je per kilo kunt kopen.
JudithO schreef:Dus als je echt graag wilt besparen kweek je ook zelf je producten.
Maar de pompoenen en courgette blijven stug door groeien, dus die plant ik elk jaar nog wel. Verder helaas weinig uit eigen tuin. x_spekkie_x schreef:Ik heb ontdekt dat als je echt veel groente en fruit en noten wilt eten je zeker 40/50 euro per week per persoon kwijt bent aan alleen eten. Vooral fruit is duur.
Hiervoor deed ik voor 30 euro per week boodschappen, dat red ik nu niet meer met mijn gezondere eetpatroon
Cemlys schreef:x_spekkie_x schreef:Ik heb ontdekt dat als je echt veel groente en fruit en noten wilt eten je zeker 40/50 euro per week per persoon kwijt bent aan alleen eten. Vooral fruit is duur.
Hiervoor deed ik voor 30 euro per week boodschappen, dat red ik nu niet meer met mijn gezondere eetpatroon
Gezond is helaas duur idd, daar baal ik soms echt van