Wat geef jij uit aan boodschappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:49

Ongeveer 75 euro per week, met zijn tweeën.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:51

Ik wil het niet weten, maar ik weet het wel :o Wij geven voor ons 2en zonder onze 3 katten, 150€ per week uit aan boodschappen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:55

JudithO schreef:
Sowieso eigen groente en fruit kweken is heel eenvoudig en veel voordeliger dan alles in de supermarkt kopen.

Behalve als je geen tuin hebt maar een balkon :D
En een moestuin op locatie kost ook geld en vooral een heleboel tijd :7

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:57

x_spekkie_x schreef:
Ik ben groente/fruit/noten shakes gaan maken via Super Juice Me (Super Blend Me). Met de recepten zit ik aan bepaalde groente en fruit vast en vooral fruit is duur (aardbeien, frambozen, bosbessen) al heb ik ontdekt dat je die ingevroren veel goedkoper kunt kopen (en dit is niet geblancheerd). Ik heb echt gelet op aanbiedingen (om de hoek zit een Jumbo, een turk en een groenteboer) maar toch blijft het een investering. Ook de kokosmelk, kokoswater, amandelmelk en havermelk waar je het mee mengt zijn 2 tot 3 euro per pak.
Groente is vergeleken met fruit echt stukken goedkoper. Ik wil het liefst vers, ingevroren groente is vaak geblancheerd en uit pot/blik probeer ik helemaal te mijden (dat smaakt voor geen meter) behalve voor bonen.

En het scheelt ook voor hoeveel personen je kunt koken, niet alles is in te vriezen en groente blijft niet heel lang goed. Dus voor twee koken is zeker voordeliger.

Ik ben wel benieuwd naar tips waar je bepaalde producten goedkoop kunt halen. Zo kwam ik er dus achter dat noten bij de lidl/aldi het goedkoopst zijn (10-15 euro per kilo omgerekend), zelfs nog voordeliger dan bij een online notenkraam waar je per kilo kunt kopen.

Voor aardbeien en bosbessen zou je eens op zoek moeten gaan naar een teler in de buurt. Bij ons zit een bosbessenkweker waar je zelf kan plukken; een kilo voor 3 euro!
Ik haal daar drie kilo en vries het grootste deel direct in.
Aardbeien kun je vaak ook groot inkopen vanaf het veld en dan invriezen.
Amandelmelk en havermelk zou je eens zelf moeten proberen te maken. Erg makkelijk. Ik gebruik er een slowjuicer voor maar het kan ook gewoon met de blender en kaasdoek.
De amandelen en noten inderdaad niet bij de notenboer maar gewoon bij Lidl/Aldi of bij de Action, of bij online notenwinkels meteen een grootverpakking inkopen.
Albert Heijn heeft ook wat goedkope noten, van het AH basic merk.

Als je alleen bent kun je in principe gewoon dezelfde maaltijden bereiden als wanneer je met twee bent. Een helft vries je in voor later. Zeker met ovenschotels gaat dat erg goed. Ik ben eigenlijk nog niks tegengekomen dat ik niet kan invriezen :))
Nu gaat groente bij ons sowieso erg snel op. Een hele bloemkool zou ik ook nog wel in mijn eentje op kunnen in een dag :=
We hebben lang gejuiced, en dan gaat ook gewoon alle groente die wat ouder begint te worden in de slowjuicer, dus afval heb ik nauwelijks.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:59

In mijn uppie gaat er per week, soms per 2 weken 50 - 70 euro aan boodschappen door heen. Ik werk veel op rare tijden waardoor ik op mijn werk eet en dus kant en klaar spullen neem. Op de vrije dag die ik heb kook ik daarnaast ook grote porties om die vervolgens in te vriezen en op te eten.

Moet daarbij wel toevoegen dat ik via AH.nl bestel en laat thuis bezorgen.
Werk daarnaast momenteel van 08.00 tot 17.00/17.30 en om daarna nog boodschappen te doen, waarvoor ik moet om fietsen voordat ik naar huis kan. Zaterdag is momenteel mijn vrije dag. Dan wil je ook geen boodschappen doen, zeker niet op de fiets, weekboodschappen. NOPE.

Zodra ik weer een beetje normaal rooster heb kan ik vaker op de fiets boodschappen doen en zal mijn uitgaven gaan zakken naar 30-50 euro.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:00

JudithO schreef:
Dus als je echt graag wilt besparen kweek je ook zelf je producten.

Ik heb dat jaren lang gedaan, maar uiteindelijk helaas geen tijd meer om de tuin bij te houden. Momenteel is het een oerwoud van onkruid := Maar de pompoenen en courgette blijven stug door groeien, dus die plant ik elk jaar nog wel. Verder helaas weinig uit eigen tuin.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:01

8nnemiek, wat een goede tip om bij een kweker te kijken. Dat scheelt nogal, 3 euro voor een kilo of 3 euro voor 150 gram in de supermarkt!
Ik heb geen slowjuicer, wel een goede blender en ben echt dol op de verse en zeer gezonde shakes die je daarmee kan maken :)

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:08

Wij geven met z'n tweeën gemiddeld 105 euro per week uit aan boodschappen, incl honden en kattenvoer

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:31

Wij geven voor 4 pers.ongeveer 150 euro per week uit. 2 volwassenen en 2 tieners. Incl alle verzorgingsspullen wasmiddel etc.
Brood haal ik bij de bakker zit hier ook al in.
Eieren haal ik bij iemand die thuis eitjes verkoopt scheelt de helft.
Incl.hondenbrokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:36

Ivana78 schreef:
Rond de 150 per maand, 75 per 2 weken lukt nu prima met 2 volwassenen

dit wil ik ook echt kunnen, tips?
wij komen met z'n tweeën met het dubbele soms nieteens uit..

Mando

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:54

Wij zitten met zijn tweeën en 3 katten rond de 75 euro pw

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:00

Ik denk rond de 130 a 150 in de week.

2 volwassenen en 2 kids.

Exclusief hondenvoer en paardenvoer.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:10

Ik was uiteindelijk rond de 75 kwijt voor 2,5 week waarbij 1 week voor 2 personen en de rest voor 1 persoon. Wel telkens grotere porties gekookt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:11

x_spekkie_x schreef:
Ik heb ontdekt dat als je echt veel groente en fruit en noten wilt eten je zeker 40/50 euro per week per persoon kwijt bent aan alleen eten. Vooral fruit is duur.
Hiervoor deed ik voor 30 euro per week boodschappen, dat red ik nu niet meer met mijn gezondere eetpatroon :)

Gezond is helaas duur idd, daar baal ik soms echt van

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:13

Wij zijn ongeveer 450 kwijt per maand met zn 2en. Dat is wel inclusief een keer iets afhalen bij de Turk en inclusief wasmiddel, douchegel etc. Exclusief kattenvoer want die staan op heel duur dieetvoer. Als student was ik wel wat minder kwijt hoor, toen lette ik iets meer op de prijzen. Ik heb wel altijd boodschappen gedaan bij de AH, die zat toevallig altijd het meest dichtbij.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:29

Cemlys schreef:
x_spekkie_x schreef:
Ik heb ontdekt dat als je echt veel groente en fruit en noten wilt eten je zeker 40/50 euro per week per persoon kwijt bent aan alleen eten. Vooral fruit is duur.
Hiervoor deed ik voor 30 euro per week boodschappen, dat red ik nu niet meer met mijn gezondere eetpatroon :)

Gezond is helaas duur idd, daar baal ik soms echt van

Gewoon naar de markt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:59

70 euro per week. Ik ben alleen met m'n kat.
Ik heb hier helaas alleen nog een appie. Eind van het jaar komt er een Jumbo en een lidl.
Sinds kort ga ik af en toe ook naar hoogvliet.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:01

Ik haal 1x per week mijn groente en fruit bij biologische boer, plm 20 euro
Dan maak ik eens in de 2/3 weken een lijstje voor de Jumbo, afhankelijk van mijn vrije tijd, laat ik het bezorgen of ga boodschappen doen. plm 55 euro
Eens in de 4 weken haal ik voor plm 30 euro vlees voor de hond

En als ik de paasei naar de nering moet zetten, pas ik aan.
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 11-08-19 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Lexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:03

[Deleted]
Laatst bijgewerkt door Lexis op 09-05-23 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:08

In Frankrijk zijn de boodschappen gemiddeld duurder dan in Nederland, wij zijn ongeveer 250€ per week kwijt aan boodschappen, dit is inclusief was- en schoonmaakmiddelen en inclusief luiers. 2 volwassenen en 3 kinderen.
Volgend jaar als het goed is een hoop groente en fruit uit eigen tuin en met een beetje mazzel geen luiers meer.

Moet ik er ook bij zeggen dat wij E nummers vermijden waardoor de boodschappen ook duurder zijn en we eten biologisch.

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:09

Wij zijn rond de 30 tot 40 euro per week kwijt voor 2 personen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:13

Over het hele jaar betaal ik gemiddeld €60 per week, voor 2 personen. Dat is inclusief wasmiddel, verzorgingsproducten, wc papier en schoonmaakartikelen.
Ik heb eieren van eigen kippen en een deel vlees komt daar ook vandaan. Als mijn kippen niet leggen haal ik eieren bij de boer, goedkoper dan de supermarkt en de boer houdt er meer aan over.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:14

AmberG schreef:
Wij zijn rond de 30 tot 40 euro per week kwijt voor 2 personen.

Ik vraag mij serieus af. Hoe dan.

Ik ben aan groente en fruit dat bedrag al kwijt?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:19

Ik denk zo €120,- per week incl alles aan eten voor 2 volwassenen en een peuter. Wij eten zo veel mogelijk biologisch, veel fruit, groente en noten en volledig vegetarisch.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:21

Van mensen die met 2 man minder dan 50 euro per week uitgeven ben ik ook heel benieuwd hoe jullie het doen?
Ontbijt, lunch en tussendoortjes, was- en schoonmaakmiddelen en verzorgingsproducten over een week krijg ik daar wel ingepast. Maar daarbij avondeten echt niet. En dan hoef ik niet eens perse elke dag vlees bij het avondeten, let ik op de aanbiedingen, en kook ik ook een 4 persoons portie zodat de rest ingevroren kan worden of dat we er 2 dagen achter elkaar van eten. Maar zelfs dan zit ik toch gauw aan de 80 euro voor ons 2.
Halen jullie dan je boodschappen echt in een specifieke (super)markt, eten jullie heel simpel avondeten oid of wat is in godsnaam de truc? :o?