Vakantie met vriend maar stel het gaat uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:37

vevina schreef:
Misschien ben ik te naïef maar je neemt toch een relatie met de gedachte om voor de rest van je leven bij elkaar te blijven? Tuurlijk kan het mislopen, maar daar zou ik als er momenteel geen aanleiding voor is niet vanuit gaan.

Naar welke bestemming gaat de vakantie naartoe? Is het een bestemming waar je als 17 jarige eventueel alleen 4 weken zou kunnen reizen?

Dat zie ik ook voor me, maar gewoon omdat het met geld even allemaal best wel moeilijk zit is het een enorme investering als het toch uit gaat.
Naar Hawaii maar het ticket zelf kost al 1500 en dan moet ik nog zelf die 4 weken reizen alleen betalen dat word een duur grapje

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:39

Nagini schreef:
Ik snap dat je last minute misschien iets te laat vind.. maar je kan ook kijken over een half jaar hoe het er dan voorstaat.

Dat hele 'last minute is duurder' valt tegenwoordig reuze mee. Ja, een week van te voren is natuurlijk duurder.. maar 2 maanden kan nog wel meevallen hoor.

@Vevina, dat vind ik wel naief ja, voor een 17 en 18 jarige.

Ja dat zou inprincipe nog kunnen, maar een jaar van te voren en dan zulke onzekerheid is gewoon niet handig

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:40

AylaL schreef:
vevina schreef:
Misschien ben ik te naïef maar je neemt toch een relatie met de gedachte om voor de rest van je leven bij elkaar te blijven? Tuurlijk kan het mislopen, maar daar zou ik als er momenteel geen aanleiding voor is niet vanuit gaan.

Naar welke bestemming gaat de vakantie naartoe? Is het een bestemming waar je als 17 jarige eventueel alleen 4 weken zou kunnen reizen?

Dat zie ik ook voor me, maar gewoon omdat het met geld even allemaal best wel moeilijk zit is het een enorme investering als het toch uit gaat.
Naar Hawaii maar het ticket zelf kost al 1500 en dan moet ik nog zelf die 4 weken reizen alleen betalen dat word een duur grapje

Ik vind je super verstandig, je bent 17 dus de kans dat je voor altijd bij elkaar blijft is net zo groot als dat het niet zo is. Ik dit gewoon aangeven en bespreken of het of met annuleringsverzekering kan, of dat je last minute een ticket koopt en zij eventueel ook.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:41

AylaL schreef:
mylittlejoy schreef:
Ik vind het wel logisch dat je hierover nadenkt. Je bent tenslotte net een half jaar samen en dit gaat over zomer 2020. Ik zou in het voorjaar 2020 gaan kijken naar tickets. Dan zijn ze nog niet ontzettend veel duurder en kan je al wat beter inschatten of jullie relatie 4 weken samen op vakantie aankan. En anders kan je altijd nog een lastminute ticket kopen.

Ja ik denk er liever nu overna dan dat ik al de tickets boek en over een half jaar het toch niet meer zo leuk vind en vast zit met die tickets.

Heel verstandig iig dat je er zo goed over nadenkt van tevoren. Het is ook helemaal geen schande om die twijfel te hebben, je wil jezelf ook gewoon emotioneel en financieel beschermen. Wat hier word genoemd van er over een half jaartje oid nog eens naar kijken vind ik ook een goede. Dat het niet ultra last minute is maar dat je toch even wat extra ruimte incalculeert.
Een jaar is nu gewoon echt al te lang om vooruit te kijken, zo lang ben je nog niet eens samen en dan vind ik het een behoorlijke gok om te nemen. Reële kans dat het over een jaar nog aan is, reële kans dat het over een jaar al uit is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:42

Of je voor 4 of 3 personen een hotel boekt maakt niet uit in prijs hoor. 2 kamers zijn 2 kamers.

Ik zou ook geen vliegticket boeken en wachten tot het voorjaar. Als het dan iets duurder is jammer maar is minder duur dan dat het uit raakt en er een ticket te veel is.

Ik vind het ook superwijs van je dat je er zo over nadenkt

AylaL

Re: Vakantie met vriend maar stel het gaat uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:46

Ik zal het even met mijn en zijn ouders bespreken en dan kijk ik of het mogelijk is om richting het voorjaar te boeken, zo niet dan ga ik niet mee want nu boeken is gewoon een enorm risico.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:46

waar je wel rekening mee moet houden is dat over een half jaar de mogelijkheid bestaat dat de vlucht die je vriend neemt vol zit. Is er een mogelijkheid om een andere vlucht te nemen, en dus mogelijk op een ander tijdstip aan te komen? Dit moet je overleggen met je vriend zijn ouders wat hun planning is. Blijven ze de eerste dagen in (neem aan) Honolulu? Of reizen ze meteen door naar een andere plek in Hawaii.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 12:48

vevina schreef:
waar je wel rekening mee moet houden is dat over een half jaar de mogelijkheid bestaat dat de vlucht die je vriend neemt vol zit. Is er een mogelijkheid om een andere vlucht te nemen, en dus mogelijk op een ander tijdstip aan te komen? Dit moet je overleggen met je vriend zijn ouders wat hun planning is. Blijven ze de eerste dagen in (neem aan) Honolulu? Of reizen ze meteen door naar een andere plek in Hawaii.

Ja daar had ik nog niet aangedacht, daar zal ik even naar moeten vragen inderdaad!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:48

Goed dat je er zo over nadenkt , bespreek met je vriend en ouders dat je het moeilijk vind om zolang van te voren dit vast te leggen . Tegen die tijd zal een ticket echt niet verdubbelen of zo. En je vriend zegt nu dat hij geen zin heeft in vier weken zonder jou , logisch maar dat gebeurt soms. Je hoeft het niet zo te brengen van wat als het uit gaat maar gewoon zeggen dat je dit niet zover van tevoren wil vastleggen. In januari kun je dat ook nog beslissen . Dan heb je misschien kans op een andere vlucht of een weekje minder maar dat is dan maar zo.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:55

vevina schreef:

Nee, je gaat een relatie aan om uit te vinden of je je hele leven bij iemand wil blijven.
Als je daar een soort van zeker van bent ga je samenwonen/trouwen/gp aan.

Ik zou idd kijken of je last minute kan gaan, en anders ga je gewoon lekker niet mee :)
Je vriend vermaakt zich vast wel!

Ik zou sowieso nooit al een jaar van tevoren zo’n grote reis boeken...

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:04

Best wel een dilemma...

Persoonlijk vind ik een half jaar een relatie niet zo lang.

Kun je niet voorstellen dat de reis in 2020 een kortere reis en dichter bij huis wordt?
Of misschien kun je ook aangeven dat jullie dan misschien liever met zijn tweeën op vakantie willen.

Zo kun je de kosten wat beter in de hand houden.

Wat zegt je vriend er zelf over?
Ik zou er samen eens goed voor gaan zitten en naast elkaar leggen wat jullie zelf graag zouden willen.
En een voorstel doen waar jullie jeallebei prettig bij voelen.
( misschien wil je vriend niet eens met zijn ouders op vakantie, dat kan ook nog, dan kun je samen daar een weg in zoeken )

Kortom, ik zou 4 weken Hawaii op de schop gooien en eens kijken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:10

verootjoo schreef:
vevina schreef:

Nee, je gaat een relatie aan om uit te vinden of je je hele leven bij iemand wil blijven.

Ik zou idd kijken of je last minute kan gaan, en anders ga je gewoon lekker niet mee :)

Serieus? 17/18 jaar, gewoon lekker daten, leuke tijd hebben en vooral het woord trouwen niet laten vallen. Je hebt nog een heel leven voor je, dus vind je vriend gewoon leuke/lekker/geweldig etc. Geniet en dan zie je wel wat het in de toekomst wordt. Nu nog geen tijd voor zware woorden als partner voor het leven, trouwen etc.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:11

verootjoo schreef:
vevina schreef:

Dat duurt nog bijna een jaar.Ik zou dat nu ook niet al gaan boeken hoor.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:14

Kun je niet lekker samen met je vriend op vakantie, lekker naar Spanje oid met zijn tweetjes?
Stuk minder duur, stuk minder risico en dan ben je toch samen op vakantie.
Jullie hebben ook wel de leeftijd ervoor. Ik ging op mijn 17e ook voor het eerst alleen met mijn vriend weg, naar Spanje. Was heerlijk, echt enorm van genoten en dat kost zo 1000 euro minder dan die reis naar Hawaii.

Jennifuur

Re: Vakantie met vriend maar stel het gaat uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:19

Ik heb soort van in de situatie van je vriend gezeten. Uiteindelijk ging het uit met m’n ex en ging hij niet meer mee op vakantie, was wel voor geboekt. Toen heb ik met m’n ouders besloten om een vriendin mee te laten gaan, omboekingskosten waren 100 euro en zo kon de vakantie alsnog optimaal gevierd worden!

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 13:24

Shaggy09 schreef:
Kun je niet lekker samen met je vriend op vakantie, lekker naar Spanje oid met zijn tweetjes?
Stuk minder duur, stuk minder risico en dan ben je toch samen op vakantie.
Jullie hebben ook wel de leeftijd ervoor. Ik ging op mijn 17e ook voor het eerst alleen met mijn vriend weg, naar Spanje. Was heerlijk, echt enorm van genoten en dat kost zo 1000 euro minder dan die reis naar Hawaii.

Ja daar zat ik ook aan te dneken maar ik weet niet of zijn ouders perse willen dat hij mee gaat.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 13:25

Rakkie123 schreef:
Best wel een dilemma...

Kun je niet voorstellen dat de reis in 2020 een kortere reis en dichter bij huis wordt?
Of misschien kun je ook aangeven dat jullie dan misschien liever met zijn tweeën op vakantie willen.

Ik zou er samen eens goed voor gaan zitten en naast elkaar leggen wat jullie zelf graag zouden willen.
( misschien wil je vriend niet eens met zijn ouders op vakantie, dat kan ook nog, dan kun je samen daar een weg in zoeken )

Vriend weet het zelf allemaal ook even niet goed dus ik heb voorgesteld dat hij even met zijn ouders er over praat en dan door communiceert naar mij.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:29

AylaL schreef:
Ik zal het even met mijn en zijn ouders bespreken en dan kijk ik of het mogelijk is om richting het voorjaar te boeken, zo niet dan ga ik niet mee want nu boeken is gewoon een enorm risico.

Er is geen enkele reden om met ze op vakantie te gaan. 4 weken niet zonder iemand kunnen is onzin. Daar ga je niet dood aan. Klinkt eerder als je niet vertrouwen.
Gewoon niet gaan.
Als je persee een keer naar Hawaii wilt kun je dat ook alleen, met vrienden, of met jouw ouders, maar wanneer het jouw uitkomt.

Ik zou dus gewoon vriendelijk bedanken. Hoe daar op gereageerd wordt, zegt alles over jullie relatie....

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:30

Rakkie123 schreef:
Best wel een dilemma...

Dus de schoonouders moeten hun, wellicht, droomvakantie maar wwwr in de koelkast steken omdat schoondochter misschien wel of niet in the picture is?

TS, ga aub niet vragen of ze in de plaats van hawai niet liever een all-in Turkije doen. Wat je hierboven schreef is wel een goed idee: ff vriend duidelijkheid laten brengen, kijken of hij echt mee moet of juist niet en dan de beslissing maken om ev later te noemen als jullie nog samen zijn

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 13:33

Schuur_ schreef:
Dus de schoonouders moeten hun, wellicht, droomvakantie maar wwwr in de koelkast steken omdat schoondochter misschien wel of niet in the picture is?

TS, ga aub niet vragen of ze in de plaats van hawai niet liever een all-in Turkije doen. Wat je hierboven schreef is wel een goed idee: ff vriend duidelijkheid laten brengen, kijken of hij echt mee moet of juist niet en dan de beslissing maken om ev later te noemen als jullie nog samen zijn

Ja dat ben ik ook zeker niet van plan, ze gaan namelijk ook op deze reis om 25 jaar getrouwd te vieren en als zij willen dat zoon me egaat dan gaat hij dat ook 4 weken overleven we allebei wel. En als hij niet mee hoeft dan kijken we of we samen wat leuks dichterbij kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:33

Lusitana schreef:
AylaL schreef:

Er is geen enkele reden om met ze op vakantie te gaan. 4 weken niet zonder iemand kunnen is onzin. Daar ga je niet dood aan. Klinkt eerder als je niet vertrouwen.
Gewoon niet gaan.
Als je persee een keer naar Hawaii wilt kun je dat ook alleen, met vrienden, of met jouw ouders, maar wanneer het jouw uitkomt.

Ik zou dus gewoon vriendelijk bedanken. Hoe daar op gereageerd wordt, zegt alles over jullie relatie....

Het gaat over pubers hé.
Dat TS zo realistisch nadenkt is niet standaard voor het puberbrein.
Relatie? Hoezo? Verkering is dat toch gewoon nog?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:34

Gewoon wachten met boeken, je kunt altijd nog een andere vlucht nemen en maar twee weken gaan, een paar uur alleen vliegen is zo voorbij.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:36

Los van of je relatie wel of niet blijvend is geef je al aan dat het kwa kosten erg lastig wordt voor jullie (jouw ouders en jij). En dat is logisch, het is een hele hoop geld, niet iedereen heeft dat zomaar over voor een vakantie. Ik zou dat momenteel ook niet voor een luxe neer leggen dus als ik in jou situatie zat zou ik niet mee gaan en vriend voorstellen samen een andere keer nog weekje goedkoper weg te gaan ofzo. 4 weken niet samen overleven jullie echt wel.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:40

Wat Jennifuur hier zegt: proberen een flexibel ticket te kopen wat later eventueel tegen wat meerkosten op een andere naam gezet kan worden. En dat nu door zijn ouders laten kopen en áls jij mee gaat, dan kan jij het later aan hen betalen. Zo niet, kan hij iemand anders meenemen of het gaat over. Maar dan ligt het probleem niet bij jou. Hij wil persé dat jij meegaat, laat het niet jouw probleem worden.

En eigenlijk ben ik het met Lusitana eens. Of hij gaat niet mee, grote jongen, kan best zonder zijn ouders thuis blijven óf hij kan gewoon vier weken zonder je. Als je relatie goed zit, kan dat best.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 13:42

MoniqueT schreef:
Wat Jennifuur hier zegt: proberen een flexibel ticket te kopen wat later eventueel tegen wat meerkosten op een andere naam gezet kan worden. En dat nu door zijn ouders laten kopen en áls jij mee gaat, dan kan jij het later aan hen betalen. Zo niet, kan hij iemand anders meenemen of het gaat over. Maar dan ligt het probleem niet bij jou. Hij wil persé dat jij meegaat, laat het niet jouw probleem worden.

En eigenlijk ben ik het met Lusitana eens. Of hij gaat niet mee, grote jongen, kan best zonder zijn ouders thuis blijven óf hij kan gewoon vier weken zonder je. Als je relatie goed zit, kan dat best.

Ja ik denk dat bijna alles er nu wel naar wijst om het niet te doen. Met zo een flexibel ticket moet je ook weer iemand vinden en weet niet of andere het zien zitten om ook even 1500 euro neer te gooien