Nog een bachelor halen terwijl ik al 24 ben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Nog een bachelor halen terwijl ik al 24 ben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:18

Je kunt ook werken een erkende HRM opleiding thuis volgen, die zijn er.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:24

Ik ben als 28 jarige ook weer begonnen, dochter van 6 zit nu op de basisschool en ik had mijn eigen bedrijf vlak ervoor verkocht dus alles lag open voor me en koos voor studeren! Het is dan wel geen 4 jarige studie zoals de jouwe, maar toch ;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:26

Je krijgt spijt als je het niet doet. Gewoon doorleren nu je de kans hebt, ik ben 22 januari 23 en ik begin over 3 weken aan mijn bachelor bedrijfskunde/HRM!

Bij het Avans kun je HRM ook duaal studeren, dus deeltijd. Dan kun je het naast je werk doen. Er zijn vast meer hogescholen die dit aanbieden. Wellicht is dat iets voor jou als je fulltime naar school gaan niet ziet zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 06:14

Annettu_ schreef:
safina schreef:
Ik heb op mn 40ste nog een master afgerond. Je bent nog zo jong! Ga ervoor!

Had je baangarantie?

Ik.heb het naast mijn baan gedaan. En eigenlijk vooral omdat ik het leuk vond. Ik had dus al werk, maar na mijn opleiding wel.perspectief op een nog leukere functie.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 06:25

Al 24??? Pas bedoel je

Ik ben op mijn 33e begonnen met een studie logopedie. De oudste in onze klas was 60. Met 24 te oud? Nog laaaaaaaang niet!

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:07

Ik start in september de deeltijd variant van HRM. Heb hier al een proefles in meegedaan... jongste student was 18, oudste was 52 voorgaand jaar. Daar kan je met 24 prima tussen! Ik gok dat de meeste tussen de 25-35 waren. Nou is dat met deeltijd wat meer als met voltijd natuurlijk, maar op HBO is het veel minder gek om wat ‘ouder’ te starten.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 07:14

Ik zou dan graag voltijd willen. De reacties stellen mij erg gerust. Thanks hiervoor!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:15

Annettu_ schreef:
:wave:

Je leest het al in de titel, dit jaar heb ik mijn MBO 4 managementassistente/directiesecretaresse gehaald. Wonderbaarlijk heb ik gelijk een topbaan aan de haak geslagen. Een baan waar menig secretaresse jaloers op zou zijn.

Ik hing met ome Duo aan de telefoon om wat te vragen over mijn studieschuld. Kort maar krachtig : mijn studieschuld wordt 99% zeker met 7000 euro verminderd ( reden hiervoor is apart, pb maar )

Mijn reden om nooit met HBO te starten is omdat ik al schulden heb.. maar nu ik weet dan ik +7000 euro van mijn schulden mag af tellen wordt het heel aanlokkelijk.

Ik heb nu een goede baan ( naja werk er pas 4 dagen ) maar ik zou graag nog HRM willen doen. Ik merk dat ik meer kan en wil. Maar ik zal 28/29 zijn als ik klaar ben met deze 4 jarige studie.

Wat denken jullie?

Ik zou even wachten. Wil je werkgever in de toekomst niets voor je regelen misschien?
Ik was 32 toen ik mijn bachelor haalde.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:17

Doen!
Ik heb dezelfde opleiding gedaan, begon op mn 23ste. Klaar op mn 27ste, maar bij mij in de klas zaten veel oudere mensen die ook nog deze opleiding in deeltijd deden. Superleuk, want al deze mensen hadden deze keuze bewust gemaakt en gingen er ook allemaal serieus voor. Twee avonden in de week naar school, prima te doen!

Succes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:34

Maar begrijp ik dat je nu 4 dagen bij deze werkgever werkt en dat je dit een droombaan vindt maar dat je dit dan wilt opzeggen omdat je nu een voltijd studie wilt doen? Waarom heb je dan hier gesolliciteerd? En waarom niet een jaar werken en sparen en dan weer verder kijken? Bijna iedere organisatie biedt doorgroeimogelijkheden in een bepaalde vorm. En anders kan je na een jaartje alsnog terug naar school. Heb je toch weer een jaar ervaring op je cv staan.
Ik werk inmiddels 10 jaar als management assistente/directiesecretaresse en ga in het nieuwe jaar een opleiding Marketingcommunicatie doen op kosten van het bedrijf.
Je hebt net je opleiding afgerond, ik zou eerst eens gaan werken en dan weer verder kijken. Je bent nog zo jong.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:37

28/29 is een mooie leeftijd om HR te gaan doen. Lang niet iedereen zit te wachten op (zeg) een 22-jarige in dat vak;
Als je op 28/29 jarige leeftijd instapt mag je nog steeds fijn 40 jaar werken voordat je met pensioen kunt. Tijd zat lijkt me.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:04

Al 24?
Ik zou er voor gaan. Wel zou ik zeker willen weten dat die 7000 dan ook echt van je huidige studieschuld af gaat.

Succes met je keuze!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:06

Je bent pás 24. Doen! Go! En als je nu al fulltime werkt, kijken naar deeltijd opties?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:14

En dan zit ik te twijfelen of ik op mijn 53e naast mijn werk nog naar de universiteit zal gaan :')

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:35

Ik heb het ook gedaan, met 24 jaar vast contract opgezegd en naar de andere kant van Nederland vertrokken om daar te gaan studeren voor mijn droom. Het is mij dusdanig goed bevallen dat ik niet kan wachten om in september weer naar de uni te kunnen.

De jongste in mijn groep is 21 en de oudste 31.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:42

Als je erbij wilt blijven verdienen (of schulden dus laag wilt houden) kan je toch deeltijd doen?
Ik ben 30 en start nu het 2e jaar van mijn deeltijd HBO. Wellicht wil jouw huidige werkgever dan zelfs meebetalen en ga je 4 dagen werken en 1 dag school?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:52

Waarom wil je persee voltijd?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:52

Ik zou denk ik eerst een jaar werken en dan verder kijken (mocht een deeltijdstudie niet mogelijk zijn). Een HBO papiertje zegt niet alles, werkervaring daarentegen wel veel meer. Misschien is er wel de mogelijkheid om intern dingen te leren en uiteindelijk een hogere functie te krijgen? Zou echt ontzettend veel geld schelen.
En ja ik ben normaal altijd voorstander van doorstuderen en leeftijd speelt daarin zeker geen rol. Alleen aangezien je nu zegt dat dit een echt een goede baan is, zou ik dat niet meteen opgeven. Vaak is er intern meer mogelijk dan je denkt (veel inzet tonen komende tijd en over paar maandjes het gesprek aangaan. Niet nu al want je werkt er 4 dagen en ik zou als werkgever eerst bevestigt willen hebben dat je dit goed onder de knie hebt)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:55

Je kunt ook via je werkgever verder studeren. Die betaalt de kosten en als jij besluit om ontslag te nemen, dan moet je die naar rato terugbetalen. Ik zou zelf voor de baan kiezen, want vaak hoor je ook dat je met bepaalde papieren 'te duur' bent. Nu kun je 'erin groeien'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:14

ik zou niet zomaar beginnen met de opleiding eigenlijk.
want wat wil je daarmee? een opleiding volg je om een baan je krijgen (neem ik aan? en niet voor de titel oid). je hebt nu al een baan, pas vier dagen dus zeer kort, je weet niet wat voor baan je krijgt na vier jaar studeren, het kan er allemaal anders uitzien. wat je wel weet is dat je vier jaar salaris hebt gemist en met wat pech een schuld hebt opgebouwd.
ik zou daar blijven werken en via het bedrijf proberen door de groeien, dat kan vast in de loop der tijd.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:18

xPabloBokt schreef:
Je krijgt spijt als je het niet doet. Gewoon doorleren nu je de kans hebt, ik ben 22 januari 23 en ik begin over 3 weken aan mijn bachelor bedrijfskunde/HRM!

Bij het Avans kun je HRM ook duaal studeren, dus deeltijd. Dan kun je het naast je werk doen. Er zijn vast meer hogescholen die dit aanbieden. Wellicht is dat iets voor jou als je fulltime naar school gaan niet ziet zitten?

Duaal en deeltijd is iets compleet anders.

Doen, TS. Je bent pas 24 en je moet nog lang zat werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:20

Toen ik mijn studie (hbo) begon was de gemiddelde leeftijd 24 in de klas. Gewoon doen. :) Daarbij heb je veel meer kans dat je later je schulden kan afbetalen met HBO dan met MBO.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 12:30

Meerdere vragen waarom ik uberhaupt gesolliciteerd heb ; zoals ik al vaker heb gezegd. Eerst was er geen geld voor, ik vond mijn schulden te groot. Dat was mijn enige tegenpunt. Maar dat punt valt nu weg.

Ik vind het werk wat ik doe leuk, maar ik merk wel dat ik meer wil. Dan maar egoïstisch, ik wil meer zijn en kunnen doen.

Via mijn werk studeren gaat hem niet worden. Al navraag gedaan.

Ik wil aankomende september beginnen (inschrijfdatum is tot 15 september ) moet je voor deeltijd/duaal niet een baan al hebben?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:42

Annettu_ schreef:
Meerdere vragen waarom ik uberhaupt gesolliciteerd heb ; zoals ik al vaker heb gezegd. Eerst was er geen geld voor, ik vond mijn schulden te groot. Dat was mijn enige tegenpunt. Maar dat punt valt nu weg.

Ik vind het werk wat ik doe leuk, maar ik merk wel dat ik meer wil. Dan maar egoïstisch, ik wil meer zijn en kunnen doen.

Via mijn werk studeren gaat hem niet worden. Al navraag gedaan.

Ik wil aankomende september beginnen (inschrijfdatum is tot 15 september ) moet je voor deeltijd/duaal niet een baan al hebben?

Hoi, nee hoor dat hoeft niet. Het eerste jaar heb je niet zodanige opdrachten dat je echt een HR-functie MOET hebben. In het eerste jaar kan je vaak nog gebruikmaken van het werk van klasgenoten, wanneer zij wel HR werk hebben. In het eerste jaar voer je in groepsverband opdrachten uit. Er is vast wel iemand in de klas die wel relevant werk heeft en je mee kan samenwerken. Was bij mij wel zo. Relevant werk is handig in het eerste jaar, dat wel. In het tweede jaar is het verplicht.
Vergeet niet, je kan nu wel leuk solliciteren als HR-medewerker, maar je hebt (denk ik) daar geen ervaring in. Je komt jezelf dan al snel tegen :) weet je waar een arbeidsovereenkomst aan moet voldoen bijvoorbeeld?
Maar dan is het ook al wat makkelijker om te solliciteren aangezien je al wat ervaring heb opgedaan tijdens het eerste schooljaar.
Tevens kan je ook opdrachten doen bij een stage, via je netwerk of iets. Als voorbeeld, een ex-studente communicatie was werkzaam als stewardess en deed een deeltijdstudie Media, informatie en communicatie. Was ook niet van plan te switchen en heeft zijn opdrachten kunnen uitvoeren omdat zijn netwerk heel ruim was en werkgevers hem daarmee hielpen.
Geen idee in hoeverre je schulden zijn maar wellicht is het ook een idee om 3 dagen bij je huidige werk te blijven, 1 dag school (of in de avond, geen idee), en 1 dag een HR stage te doen waar je je opdrachten uit kan voeren. En wellicht kan je dan daar in je tweede jaar kan werken :)
Misschien een tip: zoek werk als recruiter/intercedent. Daar staan ze om te springen momenteel (spreek uit ervaring :)) ) , er worden leuke salarissen geboden én je komt ook in aanraking met HR-werkzaamheden (zoals contracten opstellen, ziekteverzuim, uren invoer, cv's opstellen, verkoop etc.)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:46

Wat zou ik me als werkgever genaaid voelen door je :o Als de HRM-kant op wilt, zou je moeten weten hoeveel dit een bedrijf kost, zo'n beslissing.

Vanwaar die gillende haast? Werk een paar jaar, zo'n geintje (na een maand weer weg omdat je weer gaat studeren) staat beroerd op je CV.
Je weet helemaal niet of je via je huidige werkgever niet kunt doorgroeien, natuurlijk zeggen die nu nee, ze kennen je nog niet. Misschien blijken er wel veel leukere doorgroeimogelijkheden te zijn. En nu al, na vier dagen, roepen dat je meer kunt... het zou mij stug lijken als je nu al al je taken binnen je functie a) op je bordje hebt en b) volkomen perfect uitvoert.