meggiemeg schreef:Maar hoe doe je dat? Je nieuwe buren checken? Ik bedoel je bent meerdere keren bij het huis wat je van plan bent om te kopen, vraagt aan de huidige bewoners hoe de buren zijn (zullen nooit eerlijk zeggen dat het de meest vreselijke mensen zijn en de reden van verhuizen want anders verkopen ze het huis niet) kijkt en luistert goed als je er bent en dan?
Valt me wel op dat tegenwoordig in de verkoopbrochure de buren uitgebreid worden genoemd, wie en wat er naast je woont, hoe oud en hoeveel kinderen, gaat best ver vind ik, iets met privacy en je gegevens die op straat komen te liggen daarmee.
Ga in elk geval eens de buurt in op verschillende momenten van de dag en de week. Een slaapwijk kan op maandagochtend om 11:00 uur heerlijk leeg en rustig zijn, terwijl je er 's avonds wellicht parkeerdrama's hebt, bendes krijsende kinderen, klussers tot diep in de avond, BBQ-ers die de buurt blauw zetten. Hoef allemaal geen probleem te zijn, maar wel handig om vooraf een beetje zicht op te hebben.