Scheer jij je bovenbenen mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Scheer jij je bovenbenen?

Ja
340 (32%)
Nee
716 (67%)

Totaal aantal stemmen: 1056

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:23

Letizia schreef:
Ik scheer het rond/naast m'n knie wel mee, maar hoger niet :)

Dit doe ik ook. Alhoewel ik mij wel erger aan de donkere haren op mijn bovenbenen (niet vanwege scheren, ik heb sws donkere haren).
Maar als ik de bovenbenen mee zou nemen zou het scheren nog langer duren. Dus ik erger mij liever aan die haren.

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:23

Ik heb ook dunne blonde donshaartjes op mijn bovenbenen, dus die laat ik dus lekker voor wat ze zijn. Als ik die van jou zie, zou ik ze ook lekker laten. Maar als jij je er heel erg aan stoort dan moet je natuurlijk ook gewoon doen wat je fijn vind. Mijn onderbenen hars ik wel omdat die haren een stuk donkerder zijn.

@Doubtless je ziet het natuurlijk wel. Maar ik vind dat niet erg. Scheren en dat bijhouden (stoppels enzo) vind ik irritant en heb ook geen zin om heel mijn benen te gaan harsen. Dus de keuze om het niet te doen is voor mij een afweging tussen gladde benen en gemakzucht waarbij de laatste het overwint omdat ik de haartjes die ik heb niet storend vind.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Scheer jij je bovenbenen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:25

Ik heb op mijn bovenbenen hele dunne blonde haartjes dus je ziet ze gelukkig uberhaupt al bijna niet, maar ik scheer tot net over de knie.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:31

Bestaan er dons haartjes op benen -O-

Hier altijd al vele, dikke, zwarte haren gehad. Dat samen met witte benen zorgt ervoor dat ik in de zomer elke dag sta te scheren.

Op mijn hoofd is het leuk, maar de rest :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:33

Ja natuurlijk!!! Ondanks dat het echt hele fijne donshaartjes zijn gaat het eraf.
Ik loop dagelijks in korte trainingsbroekjes en trek met liefde een jurkje/rokje aan. Gladde benen zijn dan veel fraaier. :)

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:35

Ik scheer mijn benen eigenlijk nooit (wat een werk en niemand die het ziet) maar als ik ze scheer, dan wel helemaal.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:36

Gatverdamme, waarom zou je in hemelsnaam het niet doen?!
Nee, alles moet kaal en glad, ik ben geen holbewonende bruine beer in het midden van alaska.

De enige reden die ik kan bedenken om het niet te doen is als je haast hebt ofzo. Anders is het gewoon goor.
Om niet te vergeten dat je die doucheputjes ook nog vaker moet schoonmaken.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:37

Carol_Beer schreef:
Nee, alles moet kaal en glad, ik ben geen holbewonende bruine beer in het midden van alaska.

De enige reden die ik kan bedenken om het niet te doen is als je haast hebt ofzo. Anders is het gewoon goor.

Beenhaar is goor? :+

Ik epileer mijn onderbenen, mijn donshaartjes op de bovenbenen pakt dat ding niet. Dus die blijven lekker goor zitten. :D

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:38

Carol_Beer schreef:

Oja haar is jakkie en ieuw :')

Ik scheer m'n benen volledig, af en toe. Omdat ik het persoonlijk mooier vind bij mezelf, als ik een jurkje draag of ga zwemmen. Verder kan ik me niet storen aan wat andere mensen doen.

Overigens verandert de structuur van je haar niet na scheren, dit is een fabel.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:39

Hier scheer ik echt alleen voor gym. Mijn haartjes zijn gewoon blond dus eigenlijk valt het niet eens op. Bovenbenen doe ik inderdaad ook gewoon mee. Zelfde blonde haren groeien gelukkig altijd terug, O:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:40

Gatverdamme? :+ Vind jij dat serieus vies?

Ik scheer tot en om de knie. Dus nee, geen bovenbenen. Ik heb ook blonde donshaartjes en die zie je bijna niet. Vind het niet nodig en zou niet weten waarom en voor wie ik het moet doen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:43

Ik scheer mijn onderbenen iedere dag. Bovenbenen doe ik alleen als ik er zin in heb. De haargroei is daar zoveel lichter dat een paar keer overslaan niet opvalt.

Vaker het putje moeten schoonmaken lijkt me trouwens een sterk verhaal. Over het algemeen is beenhaar niet zo lang dat het in het putje blijft hangen ;-)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:43

Carol_Beer schreef:

Ik hoop dat je je hoofdhaar ook afscheert dan? Daardoor geraken doucheputjes inderdaad van verstopt. :j

Iemand in het topic vroeg of mensen 'donshaartjes' hebben op benen... Om eerlijk te zijn vind ik de foto die TS post, wat zij 'donshaartjes' noemt geen donshaar. Nu is dat natuurlijk niet erg. :') Ik heb helaas ook vrij donker haar, dus ook op mijn bovenbenen. Gelukkig zijn ze wel iets minder zichtbaar dan op mijn onderbenen.
Mijn bovenbenen scheren doe ik dus amper omdat bijna niemand ze ooit ziet. :')
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 04-08-19 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:44

Ik ken niemand die dat doet, tenzij ze heel donker beenhaar hebben. :oo En dan nog, lekker zelf weten hoor, zal mij mn ballen roesten of je je benen scheert. Vies is het iig niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:44

O ja, dat is waar ook. Op bokt moet lichaamshaar een heerlijk iets zijn waar eenieder met volle teugen van geniet. :+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:47

Als de haren van mijn bovenbenen aan dat tempo zouden uitvallen dat de doucheput zou verstoppen, hoefde ze überhaupt niet geschoren :+

Ladyson

Re: Scheer jij je bovenbenen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:50

Haha, leuk topic! Ik heb vergelijkbaar beenhaar als jij TS en ik trim mijn bovenbeenhaar whaha.. Onderbeen epileer ik. Mijn man vindt het maar vreemd waarom vrouwen hun onderbenen ontharen en hun bovenbenen niet. Kan hem niet echt ongelijk geven dat dat best tegenstrijdig is :+

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:51

DezeNaam schreef:
Carol_Beer schreef:

Ik hoop dat je je hoofdhaar ook afscheert dan? Daardoor geraken doucheputjes inderdaad van verstopt. :j

Iemand in het topic vroeg of mensen 'donshaartjes' hebben op benen... Om eerlijk te zijn vind ik de foto die TS post, wat zij 'donshaartjes' noemt geen donshaar. Nu is dat natuurlijk niet erg. :') Ik heb helaas ook vrij donker haar, dus ook op mijn bovenbenen. Gelukkig zijn ze wel iets minder zichtbaar dan op mijn onderbenen.
Mijn bovenbenen scheren doe ik dus amper omdat bijna niemand ze ooit ziet. :')

Nou, uiterlijk vind ik gewoon iets belangrijks.
Hoofdhaar is deel van je gezicht, iets waar iedereen en ikzelf de hele dag naar kijkt.
Beenhaar was vroeger nodig als bescherming, maar tegenwoordig leven we niet meer als half-apen en dragen we kleding dus hebben we al dat haar ook niet meer nodig. Zelfde geldt voor vrouwen met okselhaar, ik heb niks tegen hun persoonlijk, maar het staat gwn zo :x

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:52

Palmera schreef:
O ja, dat is waar ook. Op bokt moet lichaamshaar een heerlijk iets zijn waar eenieder met volle teugen van geniet. :+

Ik heb een kale poedersuiker, kale oksels en gladde benen. Maar dat eeuwige gejank over dat haar vies is gewoon onnozel. Stoor je niet zo aan een ander.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:52

Carol_Beer schreef:

Ja iewl gatverdamme egt heel erg goor!!!!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:55

Alles! Ik heb op alle twee m'n bovenbenen flinke tattoos zitten en dat is een stuk mooier zonder haar.
Nu moet ik zeggen dat ik t ook nog net niet kan vlechten als ik het niet zou scheren :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:58

Bovenbenen niet, ik zie het amper en draag nooit jurkjes of korte broeken boven mijn knie.
Okselhaar vind ik wel vreselijk vies, ik zie soms mensen met plukken van 5 cm, waarom trim je dat niet even denk ik dan.
Kaal-kaal hoeft niet maar je mouwloze hemdje zomers staat toch veel netter zonder 5 cm okselhaar?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:59

Carol_Beer schreef:

:') Is dit serieus?

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:08

Alleen als ik ga zwemmen of in de zon ga liggen of iets dergelijks. Over het algemeen zie ik ze niet, dus stoor ik mij er niet aan. Maar als ik in de zon lig vallen ze ineens wel op en dat irriteert dat mij, omdat de rest wel mooi glad is.

Het is trouwens nooit stug en donkerder teruggegroeid daar hoor. Nog steeds onopvallende haartjes.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:09

Ik scheer mijn bovenbenen soms. Dat haar groeit niet zo snel, maar die donkere haartjes vallen in de zomer wel op op mijn melkflessen :') Mijn armen scheer ik dan ook ineens mee. Oksels en onderbenen scheer ik elke week.