Boete gekregen maar verkeerde datum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:46

NenaC schreef:
Nee de dagtekening is altijd correct. Deze heeft namelijk niets te doen met tijd en datum van de begane overtreding. De dagtekening geeft de startdatum van de betalingstermijn aan.

Dank voor de correctie :D
Ik bedoelde vaker verkeerd in onze ogen, maar inderdaad dat geeft ons alleen maar meer ruimte om te betalen :)

Nayomie

Re: Boete gekregen maar verkeerde datum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:19

Ik weet van de belangstingdienst dat zij dit ook vaker zo doen. Zo heb ik ook eens een brief ontvangen. Kan er geen misverstand over ontstaan dat je de brief “te laat” hebt ontvangen, volgens mij.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:23

Onprofessioneel. Zou naar mijn mening niet moeten kunnen.
Maargoed je kan m t beste betalen en anders nog in bezwaar gaan, zoals eerder is gezegd.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:05

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:42

Carol_Beer schreef:
Maargoed je kan m t beste betalen en anders nog in bezwaar gaan, zoals eerder is gezegd.

Juist heel professioneel. Dan heeft iedereen dezelfde ruime termijn om te betalen, voor het geval de post wat later komt.
De dagtekening is de datum dat de betalingstermijn in gaat. Meestal is het nog die datum niet als je de brief krijgt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 06:24

Carol_Beer schreef:

Is niets onprofessioneels aan. Zoals al eerder gezegd is, dagtekening staat los van datum begane overtreding.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:23

Janine1990 schreef:
Aangezien TS geflitst is, kan ze online meteen de foto zien. En is het lastig aantonen dat je er niet was.
Ik spreek uit ervaring :')

en toch gaat het ook daar weleens fout.
Ik heb bij een rijschool gewerkt waar een bekeuring voor een lesauto binnenkwam aan de andere kant van het land slechts een uur nadat er met betreffende auto een rij-examen was gereden.
Ik vind dat soort puzzeltjes ook wel heel leuk dus meestal gingen de bekeuringen eerst langs mij waarna ik er (al dan niet samen met een collega die tevens werkzaam was bij de politie) keken of bezwaar zin had en zo ja in de pen klommen.
In dit geval was het bijna niet mogelijk dat het onze auto was geweest en toen we de foto opvroegen (dat kon toen nog niet digitaal :') ) bleek het ook gewoon een hele andere auto te zijn, dat was dus heel snel opgelost.

Ook weleens bezwaar gemaakt tegen een parkeerboete waar de verbalisant een geheel verkeerde straatnaam had opgeschreven, is ook zonder problemen verscheurd

sureido

Re: Boete gekregen maar verkeerde datum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:55

Pap belde me ooit op of ik iemand aangereden had en dat niet heb durven vertellen, want ze waren door de verzekering benaderd dat de auto iemand aangereden had. Eerst geloofde ze me ook nog niet :')

Maar was een foute letter in het kenteken op gegeven :+

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:00

De beste oplossing voor dit probleem is: "Hou je aan de aangegeven snelheid". Dan had je sowieso geen boete moeten betalen ;-) Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:40

Polly schreef:
Janine1990 schreef:
Aangezien TS geflitst is, kan ze online meteen de foto zien. En is het lastig aantonen dat je er niet was.
Ik spreek uit ervaring :')

en toch gaat het ook daar weleens fout.
Ik heb bij een rijschool gewerkt waar een bekeuring voor een lesauto binnenkwam aan de andere kant van het land slechts een uur nadat er met betreffende auto een rij-examen was gereden.
Ik vind dat soort puzzeltjes ook wel heel leuk dus meestal gingen de bekeuringen eerst langs mij waarna ik er (al dan niet samen met een collega die tevens werkzaam was bij de politie) keken of bezwaar zin had en zo ja in de pen klommen.
In dit geval was het bijna niet mogelijk dat het onze auto was geweest en toen we de foto opvroegen (dat kon toen nog niet digitaal :') ) bleek het ook gewoon een hele andere auto te zijn, dat was dus heel snel opgelost.

Ook weleens bezwaar gemaakt tegen een parkeerboete waar de verbalisant een geheel verkeerde straatnaam had opgeschreven, is ook zonder problemen verscheurd

Dat heeft mijn vader een keer gehad met zijn bedrijfsauto. Maar was gewoon een fake kenteken op een andere auto. Foto opgevraagd door werkgever.