Maar, heb je toegezegd dat je het wilde gaan terugstorten of niet? Want dat lees ik niet in het bericht.
Marocje
Geplaatst: 03-08-19 15:28
Tja. Ik zou ook zeggen ‘jammer’. Daar is idd die aanbetaling voor, dat iemand daadwerkelijk komt en dan de rest betaalt bij ophalen. En laat ie het afweten, is ie de aanbetaling kwijt. Nu kun je uit coulance zeggen dat je het toch terug geeft (wanneer de reden dus echt serieus is dat diegene de koop ontbindt) maar dat is zeker normale gang van zaken.
Nu ben jij zo netjes het terug te willen geven, maar gaat zij niet akkoord met de termijn? Dan is het toch pech gehad voor haar? Je bent geen winkel..
Normaal wordt een aanbetaling niet terug betaald... tenzij anders overeengekomen. Jij hebt toegezegd de aanbetaling terug te betalen dus hoor je dit terug te geven.
xxCYNNxx
Geplaatst: 03-08-19 16:10
Heb je haar ook medegedeeld dat je bereid bent de aanbetaling terug te betalen en die datum van je loonbetaling opgegeven? Want dan wordt het idd zoals Brainless zegt........zonder verdere afspraken ben je altijd je aanbetaling kwijt, dus heb je nog niks aan dr toegezegd dan gewoon haar mededelen dat ze haar aanbetaling kwijt is. Ze is tenslotte de kast niet op komen halen. Was je een winkel geweest, had ze het ook niet terug gekregen. Dat is juist de consequenties die je aanvaard bij een aanbetaling; haal je uiteindelijk artikel toch niet op, dan geld kwijt.
Anoniem
Geplaatst: 03-08-19 19:05
Wat een naar mens. Je bent al veel te lief met je aanbod om het terug te betalen. Wat voor dreigberichten zijn dat waar je het over hebt in de op? Want als ze echt gaat dreigen zou ze alsnog naar haar geld kunnen fluiten bij mij. Toezegging of niet.
Je hebt gezegd dat je terugbetaald, en wanneer je ook hebt aangegeven dat dat aanstaande vrijdag is en ze blijft dreigen dan was ik er klaar mee. Dan zeg je maar dat ze het geld op haar buik kan schrijven wanneer ze niet wil wachten en nog een keer dreigen en je haalt de politie erbij. Want reken maar dat je dan van die fijne berichten krijgt als ik weet je te wonen, nou niet dus want je bent verhuist.
dat dreigen met politie of advocaat is pure bluf....of misschien niet; denkt ze serieus dat ze een zaak heeft, maar dan zal ze snel met dr neus op de feiten worden gedrukt. Die dreigementen gewoon schijt aan hebben, want ze kan er helemaal niks mee; een aanbetaling wordt tenslotte normaal gesproken niet terug betaalt. Dus blijft ze dreigen dan gewoon zeggen dat je er klaar mee bent en je recht neemt en dus het geld houdt.
Betaal gewoon niet... ja dat is niet netjes als je al had toegezegd maar dreigen is evenmin netjes. Dat volk zou ik dus gewoon blokkeren en klaar als ik onterecht dreigementen krijg.
Lindsey_99
Geplaatst: 04-08-19 11:26
Het is wat anders als je een aanbetaling doet voor een winkel, en ze het voor jou moeten bestellen. Dan is het een garantie omdat zij risico lopen. (wat wij overigens zelden doen, en anders minimaal) Bij niet leverbaar krijg je dan je geld terug. In dit geval wist de verkoper precies wat ze kon verwachten, en wilde het graag hebben, anders had ze niet aanbetaald. Dikke doei, had ze het maar moeten ophalen en zelf weer verkopen als het niet paste achteraf.