.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Kleding doneren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:26

Blijf van mijn lijf huizen/instanties zitten vaak ook om kleding te springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:28

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:49

Je kan ook op de website van Dierenlot kijken! Er zijn veel dierenopvangen die aangesloten zijn bij de kledinginzamelactie van Dierenlot, voor elke kilo kleding krijgt de opvang dan €0,20.

Zo is onze stichting, Swiffers Hoeve, ook aangesloten als inzamelpunt. Misschien voor jou te ver uit de richting, maar er zal vast een inzamelpunt bij jou in de buurt zijn!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:14

Annet_Dottie schreef:
Nogmaals zie OP :+

Waarom? Het moet naar mensen die echt niets hebben. Deze vrouwen hebben niets en ze krijgen het gratis.

Kleding naar het buitenland sturen is slecht voor het milieu en vaak wordt er nog iemand beter van ook.

Ik geef ook nog wel eens kleding aan een stichting die dingen zelf naar Oekraïne brengt alwaar het Rode Kruis de verdeling verzorgd. Ik ben ter plaatse geweest. Die mensen kunnen het echt goed gebruiken.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:20

Weet niet of het al genoemd is maar misschien een ggz-instelling? Ik weet dat er op sommige afdelingen patiënten met weinig binnenkomen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:24

madeliefw schreef:
Weet niet of het al genoemd is maar misschien een ggz-instelling? Ik weet dat er op sommige afdelingen patiënten met weinig binnenkomen.

Klopt.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:31

Af en toe een kledingstuk doe ik hier wel in een container, maar laatst eens echt opgeruimd en die twee bomvolle vuilniszakken gaan binnenkort naar het Leger des Heils.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:22

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:57

Citaat:
Uhm pardon :') ? Mag ik misschien zelf bepalen wat ik met mijn kleding doe waar ik zelf voor betaald heb?
Kies jij lekker voor jou kleding wat je er mee doet, dan doe ik dat met mijn kleding.
Prima toch? Ligt nu echt bij jezelf hoor dat je mijn punt hierin niet snapt.
En al snap je het niet hoef je me niet de les te gaan lezen, volgens mij is het mijn goed recht om te bepalen wat ik er mee doe.

Je reageert wel nors vind ik, je vraagt toch om tips?
Als je aan vluchtelingen wil doneren, waarom klop je dan niet gewoon aan bij een AZC? En had je echt nog nooit gehoord van leger des heils?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:15

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:34

Ik heb alleen jouw openingspost gelezen en de rest niet. Ik doneer mijn kleding en die van mijn dochter altijd aan de kerk. Zij helpen er weer gezinnen mee die dit goed kunnen gebruiken maar ook zwervers bijvoorbeeld. Dat vind ik zelf een fijner gevoel dan gewoon in een kleding bak gooien en niet weten wat ermee gebeurd. Krijg vaak een kaartje van de kerk nav mijn donatie met hoeveel gezinnen ze ermee hebben geholpen, erg leuk.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:44

Wij hebben een shop voor nop fb.

Kan je doneren aan mensen van de stichting in nood of je bied het gratis aan.
Of je ruilt dingen.
Zak kleding voor bv boodschappen of iets anders.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 00:16

Denise_Storm schreef:
Je kan ook op de website van Dierenlot kijken! Er zijn veel dierenopvangen die aangesloten zijn bij de kledinginzamelactie van Dierenlot, voor elke kilo kleding krijgt de opvang dan €0,20.

Zo is onze stichting, Swiffers Hoeve, ook aangesloten als inzamelpunt. Misschien voor jou te ver uit de richting, maar er zal vast een inzamelpunt bij jou in de buurt zijn!

Dit wou ik ook zeggen, onze dierenambulance verzamelt ook voor stichting dierenlot.
De kleding wordt geloof ik gesorteerd op bruikbaar of niet bruikbaar.
Wat bruikbaar is gaat naar mensen die het nodig hebben, wat niet bruikbaar is wordt gerecyceld.

De dierenambulance houd er ook nog een centje aan over, wat ze hard kunnen gebruiken.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:40

Dierenlot idd! Sinds ik dat heb ontdekt vind ik het veel minder lastig om op te ruimen :D