Vriend overhalen voor een zons ondergang reportage met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:27

Djali schreef:
Kunnen wij moeilijk zeggen want we kennen je vriend niet :)

Maar als je het echt graag wil zijn er wel trucjes te bedenken, toch? ;)

Als hij niet wil omdat hij onzeker is kan het net goed zijn om hem uit zijn comfortzone te halen, ik zou het dus zeker proberen :)

Hij wil misschien niet dat TS zijn foto naar jan en alleman gaat lopen appen of erger nog op een openbaar forum als bokt zet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:27

elnienjo schreef:
Djali schreef:
Kunnen wij moeilijk zeggen want we kennen je vriend niet :)

Maar als je het echt graag wil zijn er wel trucjes te bedenken, toch? ;)

Als hij niet wil omdat hij onzeker is kan het net goed zijn om hem uit zijn comfortzone te halen, ik zou het dus zeker proberen :)

Hij wil misschien niet dat TS zijn foto naar jan en alleman gaat lopen appen of erger nog op een openbaar forum als bokt zet.

Dat weet je alleen als TS het hem vraagt. En je kunt ook gewoon afspreken om dat niet te doen. Mag toch hopen dat je elkaar daarin vertrouwt als je elkaars partners bent ;)

Gotovic

Re: Vriend overhalen voor een zons ondergang reportage met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:47

Hoi TS,
Ik heb ook zo'n vriend en vind de reacties van sommige Bokkers hier erg overdreven. Ik wil ook wel eens iets niet en doe het dan toch voor hem, en andersom ook. Wij wonen dan wel al 5 jaar samen, maar het hoort toch wel een beetje bij een (goede) relatie dat je wel eens iets voor elkaar doet. Je bent nu eenmaal niet hetzelfde dus je zult elkaar ergens toch een beetje tegemoet komen. Zo hebben wij weleens de deal gemaakt dat mijn vriend meegaat naar een wedstrijd van Feyenoord, als ik een keer meega naar een wedstrijd van (kots) Ajax.. :+

Mijn tip is: Probeer te achterhalen waarom hij het niet wil. Leg uit wat je bedoeling is en vraag hem dan waarom hij er tegen op ziet. Als je weet waarom hij niet wil, dan kan je daar misschien op inspelen door hem tegemoet te komen en wat concessies te doen in wat je zelf eigenlijk wilde. Als je uitlegt aan je vriend waarom het zo belangrijk is, dan zal zijn 'nee' vast ook wel afzwakken. Wellicht kun je elkaar een beetje tegemoet komen. En met wat trucjes als: "Als jij dit voor mij doet, doe ik dat voor jou.. " lukt het misschien wel!

En tja.. als hij niet wil omdat hij er geen zin in heeft.. Dat zou ik persoonlijk een erg slechte reden vinden. Als mijn vriend zoiets tegen mij zou zeggen over iets waar ik zoveel waarde aan hecht, dan kan hij wel rekenen op ruzie. Ik heb ook weleens geen zin om schoon te maken of te koken, maar dat moet ook gebeuren. Als hij er bijvoorbeeld problemen mee heeft dat je het op social media gooit dan kun je daar wellicht afspraken over maken. Het is niet zo (denk ik) dat je hem in zijn blote kont op de foto wil hebben, dus echt chantagemateriaal is het nu ook weer niet.

Kortom: Genoeg manieren om zijn nee om te buigen in een ja.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 23:50

Ja sommige reacties zijn wel erg overdreven, waar heb ik gezegt dat ik de fotos op internet/bokt zal plaatsen? Niet eens, en dat zal me niet eens een fijn gevoel geven zonder dat hij het zal weten.

@gotovic dankjewel voor je tip! Achterhalen hoef ik niet meer aangezien ik de reden al weet.
Wat gewoon stapsgewijs opgebouwd kan worden uiteindelijk, en bij zo'n reportage ben je lang niet goed zichtbaar.

Hij weet gelukkig dat ik open sta voor alles, ook voor dingen die ik weer minder leuk vind.
Alleen het is handig om dit te benoemen wanneer ik hem weer zie.

Hij hoeft echt niet op alle foto's, het zal gewoon een bijzondere foto zijn om een met hem samen te hebben.
Hij vind paarden verder leuk dus dat is het probleem niet.

Ik denk dat ik wel genoeg advies heb.
Mijn dank aan de mensen met nuttig advies !

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:26

Lekkere relatie heb je dan, als je iets ‘moet’ om die goed te houden.
Ik ‘moet’ nooit iets dat ik niet wil en van mijn partner verwacht ik dat ook niet.
Als jij t heel belangrijk vind, kun je nog zeggen dat je t echt heel leuk zou vinden, uitleggen waarom en hem vragen wat zijn bezwaren zijn maar accepteer ook gewoon zijn nee.

Omwille van de relatie maar iets doen waar je absoluut geen zin in hebt, is gewoon chantage. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:30

Chantage... kom op zeg :') Dat is wel erg overdreven.

Je kan toch wel dingen voor elkaar over hebben? Mijn man en ik hebben bv ook soms verschillende interesses voor wat we doen op vakantie. Dus doen we gewoon de helft van de vakantie dingen die hij heeft uitgekozen en de helft dingen die ik heb uitgekozen. :7

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:06

Ook als je met hem mee moet naar iets waar je een pleurishekel aan hebt? En hij weet dat?
Ja, dat afdwingen onder t mom van ‘dat moet, blabla, want relatie..’ dat noem ik chantage. (En ben heel blij dat ik dat in mijn relatie niet heb. ;) )

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:07

Heb je al eens gevraagd wat hij wél zou willen? Misschien dat jullie daar een mooie middenweg in kunnen vinden. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:13

Asciugamano schreef:
Ook als je met hem mee moet naar iets waar je een pleurishekel aan hebt? En hij weet dat?
Ja, dat afdwingen onder t mom van ‘dat moet, blabla, want relatie..’ dat noem ik chantage. (En ben heel blij dat ik dat in mijn relatie niet heb. ;) )

En als je partner dat nou heel leuk vindt?
Ik had een pleurishekel aan tennis maar kwam heus wel kijken. (Hij doet nu gelukkig geen tennis meer :'))

Als je iemand daar blij mee kan maken dan doe je dat toch gewoon even?

Snap t probleem niet. Je kan er een leuk dagje van maken, lekker eten ergens en dan even een fotootje. Doet hij gewoon een foto en de rest TS met paard.
Je kan ook overal een probleem van maken. Ben blij dat onze relatie niet zo ingewikkeld is.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:27

Ben het volledig eens met verootjoo. Hoeveel WOII musea ik wel niet gezien heb. Maar nu heel veel jaren later vind ik dit ook interessant en ga ik wel met plezier mee. Vriend vond paarden echt niet fantastisch vanaf het begin van onze relatie. Inmiddels rijdt hij. Zo kan het ook.

Chantage.. :=

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:54

In tegendeel; onze relatie is juist heerlijk ongecompliceerd!
En tussen ‘niet fantastisch’ of gewoon iets niet zien zitten, zit nog wel enig verschil he. ;)
De titel en beginpost gaan over het toch overhalen, terwijl hij al heeft gezegd het niet te zien zitten.
Ik zou ook helemaal niet willen dat mijn vriendin iets (voor mij) deed waar ze echt geen zin in heeft en zeker niet beargumenteren dat dat toch maar ‘moet’ in een goede relatie.