Voordeur uit zichzelf open?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 08:11

Dani schreef:
Nou, er zijn nu gelegenheidsinbrekers die weten dat er ergens in jouw woonplaats een woning is waar ze 's nachts zo binnen kunnen wandelen.

Dan wens ik ze succes want de woonplaats in mijn profiel woon ik al lang en breed niet meer :)

Maar daar ging dit topic ook niet over.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:30

Ah, dat scheelt. Dan is het lastig zoeken ja. :))

Ik zou me niet druk maken over die deur hoor, grote kans dat het inderdaad de hitte is geweest. :j

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:06

HappyBuddha schreef:
Tja dan ben ik maar naïef maar ik heb gelukkig nog een beetje vertrouwen in de samenleving :')
Bedankt voor de antwoorden! Ik ga hem dus toch maar op slot draaien :)

Waarom ga je hem dan op slot draaien?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:20

Vanitas schreef:
Danielleeee_ schreef:
Op slot draaien doe ik nooit, er zal maar brand uitbreken en je kan niet snel naar buiten. Maar de deur zit wel altijd op de knip in de nacht (en ook vaak overdag), die heb je zo open. Of hebben jullie altijd een sleutel in de voordeur zitten om hem, in geval van nood, snel open te kunnen maken?

Wij hebben inderdaad een sleutel op de voordeur en de voordeur altijd op slot. Hij wordt eigenlijk alleen gebruikt voor pakketbezorgers.

Hier ook een sleutel naast de voordeur voor als er brand uitbreekt. Wel náást de deur. Vroeger liet ik hem aan de binnenkant in het slot zitten. Totdat ik mijzelf een keer buitensloot... Met de reservesleutel konden we niet meer naar binnen, omdat de sleutel in de binnenkant in het slot zat. Werd een duur grapje :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:07

GDG schreef:
HappyBuddha schreef:
Tja dan ben ik maar naïef maar ik heb gelukkig nog een beetje vertrouwen in de samenleving :')
Bedankt voor de antwoorden! Ik ga hem dus toch maar op slot draaien :)

Waarom ga je hem dan op slot draaien?

Omdat ie dus steeds vanzelf opengaat als ze dat niet doet volgens de OP ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:41

Ik denk dat het gewoon door de warmte komt, voor je gemoedsrust kun je even kijken of belangrijke sleutels, items en papieren nog op hun plek liggen.

Even voor iedereen die twijfelt tussen 's nachts de deur op slot of niet, het dilemma tussen brand en inbrekers...

Wat ik doe: deur op slot, en de sleutel snachts altijd op dezelfde plaats bij de deur bewaren. Dan kun je deze in geval van nood pakken. Doe de deur voor een test eens op slot, pak een handdoek oid, en loop naar je slaapkamer. Blinddoek jezelf en kijk of je snel bij de deur kunt zijn en deze los kunt maken. Bij brand zie je immers vaak ook niets, en dan is het slim om te weten of je 'blind' de deur open krijgt ;)

LukieBradley

Re: Voordeur uit zichzelf open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:43

Ik heb weet ik het hoeveel reserve sleutels en op iedere deur zit een sleutel :') de voordeur als ik binnenkom hang ik gelijk mijn grote bos aan. Raak ik ze ook nooit kwijt _O-

Succes meestal veranderd het na de hitte weer, zo niet gewoon even na laten kijken en bijwerken of iets

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:48

Vertrouwen in de samenleving? :') _O-

HappyBuddha

Re: Voordeur uit zichzelf open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 12:21

Wist niet dat ik blijkbaar zo’n gekke vraag stelde. Ik doe m nu inderdaad op slot omdat hij dus vanzelf open gaat en ik vooral geen zin heb in allerlei beesten binnen. Anders durf ik gerust een week op vakantie te gaan en alle deuren wagenwijd open te laten staan. Voordeel van in een klein dorp wonen en ergens wonen waar het direct opvalt als er een vreemde bij ons huis komt.

Maar ik weet genoeg! Draai m nu iig op slot en binnenkort komt er iemand naar kijken :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:25

HappyBuddha schreef:
Wist niet dat ik blijkbaar zo’n gekke vraag stelde. Ik doe m nu inderdaad op slot omdat hij dus vanzelf open gaat en ik vooral geen zin heb in allerlei beesten binnen. Anders durf ik gerust een week op vakantie te gaan en alle deuren wagenwijd open te laten staan. Voordeel van in een klein dorp wonen en ergens wonen waar het direct opvalt als er een vreemde bij ons huis komt.

Maar ik weet genoeg! Draai m nu iig op slot en binnenkort komt er iemand naar kijken :)

In zo’n dorp woon ik ook en vorig jaar was er in onze straat bij 10 huizen ingebroken. Daar waren de poorten niet op slot en soms de achterdeuren ook niet :')
Bij m’n buurman waren er flessen wijn gejat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:43

Danielleeee_ schreef:
Op slot draaien doe ik nooit, er zal maar brand uitbreken en je kan niet snel naar buiten. Maar de deur zit wel altijd op de knip in de nacht (en ook vaak overdag), die heb je zo open. Of hebben jullie altijd een sleutel in de voordeur zitten om hem, in geval van nood, snel open te kunnen maken?

Sleutel bij de deur , in geval van nood heb ik hem zo . Bij de achterdeur zelfde verhaal :)