Diddykong schreef:Heeft je vriend gezag over de kinderen? Zo ja dan is er toestemming nodig van je vriend. Echter kan de ex van je vriend de rechter vragen om toestemming om te verhuizen. Het zal dan aan de argumenten liggen of de rechter daarin meegaat. Ik ben bang dat jullie dan misschien aan het kortste eind trekken, omdat er geen binding is met de huidige woonplaats van je vriend en 80 of 100 km uit elkaar wonen dan mogelijk niet als onoverkomelijk gezien wordt. Maar ik ben geen advocaat.
Ik zou een eigen familierecht advocaat in de arm nemen, zodat zij duidelijk jullie argumenten tegen de verhuizing kan overbrengen. Als jullie eerst zeggen het kan wel, maar op die en die voorwaarden bijv, dan is het argument om de verhuizing tegen te houden al bijna van tafel. Als je dan nog aankomt met argumenten dat je het niet wil, omdat je de verandering voor de kinderen niet goed vindt, komt dat niet meer geloofwaardig over. Ik zou dus niet verder onderhandelen, maar eerst even om de tafel gaan met een eigen advocaat om de mogelijkheden te bespreken.
https://www.echtscheidingswinkel.nl/ove ... n-notendop
Dit gaat over co ouderschap, maar er staat ook dat als beide ouders gezag hebben, ze beide toestemming moeten geven bij een verhuizing. Dit staat los van co ouderschap.
Familierecht advocaat, check. Gaan we eens naar informeren.
. 
? En dan ook even eisen dat dat als ex een andere baan heeft dat zij de kinderen nog even haalt en brengt, terwijl zij praktisch alle zorg voor de kinderen heeft
?
. En als hij de kinderen meer wil zien kunnen jullie toch ook de kant van ex op verhuizen? Zoveel mensen die dagelijks 100 km reizen naar werk.