Hoe heb je, je beste vriend/vriendin ontmoet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:12

Ik heb een paar goede/beste (ik maak niet echt onderscheid wie de "beste" is :+ ) vriendinnen, het grootste gedeelte ken ik al heel erg lang. Ik ben 20 dus vind het best bijzonder dat ik een aantal echt al gewoon meer dan de helft van mijn leven ken :+ Dit zijn vriendinnen die ik minimaal maandelijks zie, maar vaak zeker 1 keer in de week à 1 keer in de 2 weken.

Vriendin N: Is tevens mijn nicht. Ken ik uiteraard al mijn hele leven. We schelen 2 jaar en zijn met elkaar opgegroeid.

Vriendin R: Is in de kamer in het ziekenhuis naast mij geboren :+ Kwamen elkaar weer tegen op de eerste dag van de basisschool, zaten bij elkaar in de klas toen.

Vriendin G & J: Ken ik beiden sinds de peuterspeelzaal. Met J heb ik ook als een soort van drie-eenheid met R mijn basisschooltijd doorgebracht.

Vriendin A1: Ken ik sinds vorig jaar (dus nog erg kort), leren kennen via vriendin G. Vond haar eerst maar niets en zij mij ook niet, maar toen we met elkaar gingen praten klikte het heel goed en sinds dien zien we elkaar vaak, zowel met als zonder G.

Vriendin A2: Ik ging van 3 havo naar 3 vmbo, zij ging van 2 havo naar 3 vmbo. Aanvankelijk ging ik eerst met een ander groepje meiden om en A2 met een ander meisje. A2 mocht ik niet zo. Op een middag moesten wij helpen met rondleiden van groep 8 kinderen die naar onze middelbare school wilde komen. En daar sloeg echt de vonk over. Wat je soms hebt met liefde, dat de spreekwoordelijke vonk dus overslaat, hadden wij vriendschappelijk. We hebben de hele middag met elkaar in een deuk gelegen en er is daarna geen dag meer geweest dat we elkaar niet hebben gesproken. Is ondertussen alweer 6 jaar geleden, gaat snel :Y)

Vriendin S: Mijn broertje zijn beste vriend heeft een zus, dat is S. S heb ik dus via mijn broertje leren kennen, maar ook via J want zij zijn ook hele goede vriendinnen. Ik ken S al een aantal jaar, spreken vaak samen af en ook met J erbij, met zijn 3en :D

Verder nog een aanzienlijk aantal vriendinnen via deze vriendinnen via deze vriendinnen leren kennen, maar die zie ik meer als "gelegenheidsvriendinnen" :+. Meiden die ik onwijs gezellig vind om af en toe mee te gaan stappen of een hapje te gaan eten, maar de meiden die hierboven staan beschouw ik echt als mijn inner circkle. Die kan ik letterlijk hun bed uit bellen 's nachts als er stront aan de knikker is, en daar ben ik heel erg blij mee <3

Mijn vriend heb ik 2,5 jaar geleden leren kennen tijden een karttraining in België (wij karten beiden). Kregen vrij snel een relatie daarna :D

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:20

Mijn beste vriendin heb ik vroeger naast gewoond en onze honden waren heel erg gek op elkaar. Zo ontstaat een praatje en voor je het weet loop je deur plat bij elkaar en tot de dag vandaag staan we altijd klaar met eerlijk advies voor de ander en een luisterend oor of een schouder om op uit te huilen. Dan heb ik nog 3 goede vrienden die ik via mijn ex heb leren kennen, daar heb ik minder contact mee maar ook ben hun kan ik altijd terecht met wat voor probleem dan ook. Al mijn vrienden zijn een stuk ouder simpelweg omdat mensen die wat ouder zijn en het een en ander hebben meegemaakt minder aan bullshit doen, goede discussies kunnen houden en vaak goed advies kunnen geven. Ik heb geen familie en mijn kleine vrienden groepje vervult die functie en daar ben ik ze heel dankbaar voor!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:59

Via de middelbare school en werk. Heb daarnaast nog andere, maar deze 2 zijn echt het hechtste.

Vriendin vanaf de middelbare, gingen met een groep om waar we beide in zaten, konden het leuk vinden maar de echte hechte vriendschap is pas na school ontstaan. Nu al ruim 10 jaar vriendschap.

Andere vriendin, samen een weekend baantje in een verpleeghuis. Veel lol gehad en nadat ik wegging elkaar uit het oog verloren.
Mijn nieuwe baan verhuisde na 3 jaar naar een andere locatie waar we elkaar ineens tegen t lijf liepen, zij liep er stage :+
Nu samen daar werkzaam (andere afdelingen) en doen samen een opleiding :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:08

Ik heb niet enorm veel vrienden, maar toch een paar goede :))

- Twee meiden via mijn studie ontmoet. We waren met zijn 3en eigenlijk een groepje 'minder populaire gekkies' volgens mij en blijkbaar trekt dat elkaar aan _O- We zien elkaar niet super vaak, maar hebben altijd de grootste lol in onze groepsapp. Aangezien we alle 3 gek zijn op katten heeft de groepsapp de naam 'Poesjes' gekregen :') Hier deel ik ook altijd als eerste mijn frustraties en hilarische memes of screenshots

- Oude vriendin die ik ken vanaf mijn 4e, toen kwam ik in haar oude huis wonen want zij verhuisden 5 huizen verderop in de straat. Onze eerste ontmoeting weet ik nog goed, zij vroeg aan mij iets over appelsap/drinken.. Waarop ik antwoordde "Ik lust geen appelsap, maar wel cola". Jarenlang hebben wij buiten gespeeld, hutten gebouwd, geskateboard, met onze Gameboys gespeeld, later de DS en de PS2 en vervolgens heel veel Runescape gedaan. Ik woon inmiddels niet meer in die straat na 20 jaar, maar spreek haar nog wel af en toe :)

- Paardenvriendin, volgens mij ken ik haar van MyHorsez nog? Zij stond elke vakantie op de camping bij mijn verzorgpaard in de buurt. Destijds waren wij een jaar of 14-15 denk ik, we deden alles op de fiets en belandden elk weekend bij de McDonalds _O- Samen op vakantie geweest, rond dezelfde periode allebei een eigen paard gekocht.

DeEenhoorn

Re: Hoe heb je, je beste vriend/vriendin ontmoet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:55

Vriendin L: als brugklasser leren kennen, zij kwam uit Friesland naar Noord-holland met haar moeder vanwege gescheiden ouders, dus zij kende helemaal niemand hier, en ik had geen mensen om mee op te trekken omdat ik het allemaal bitches en modetutjes vond :+ , en ik werd door wat klasgenoten gepest. Eigenlijk was het vrij snel helemaal goed tussen ons, we deden werkelijk alles samen in dat jaar, daarna hebben we beide ook andere vrienden gekregen en was dat niet meer álles samen, maar we zitten nu wel samen op dansles en we hebben allebei een grote interesse voor biologie en scheikunde. We zien elkaar ook wel minimaal 1 keer per week en we kennen elkaar sinds september 2012

Vriendin M: we kennen elkaar via telegram, een youtuber wilde wat meer contact met haar kijkers, en ik en M kwamen in die groep met nog een stuk of 30 anderen, toen kwamen we er achter dat we beide fan waren van dezelfde zanger en spraken we veel in privé over die zanger. Zij woont in Twente, ik in Noord-holland, maar we ontmoetten elkaar in Utrecht op 1 mei 2016, toen hadden we net 2 a 3 weken contact via telegram. We wonen wel ver bij elkaar vandaan maar we appen vaak, sturen rare snapchats en soms ga ik naar twente of gaan we naar Utrecht (zij is nu bijna 17, ik bijna 20 en ik mag overal heen reizen, zij nog niet)

Vriend D: leren kennen op de opleiding die we nu nog steeds volgen. We waren voor een project (hele jaar door iedere vrijdag ging je bezig met een project, iedere keer 4 weken lang) samen gezet in het laatste project van het eerste jaar, hij zat in klas B en ik in klas A maar in het laatste project werden de klassen door elkaar gegooid en 'succes ermee' aldus school. Gelukkig klikte dat, en we kwamen in het tweede jaar bij elkaar in de klas. Dat was 2 jaar het geval en nu gaat hij scheikunde volgen en ik biologie dus wel gescheiden, behalve in de pauzes en we hebben al een paar keer afgesproken om een drankje te doen en om te bowlen buiten school om. Dat zal ook wel stand houden. Ik ken hem sinds juni 2017

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:03

Lang lang lang geleden op de kleuterschool. :D We waren 5 jaar en hebben besloten dat we vriendinnetjes werden. Waarom weet ik uiteraard niet meer. Maar na al die jaren is het nog steeds mijn beste vriendin. We zien/spreken mekaar niet vaak, maar als er wat is , kunnen we bij mekaar terecht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:28

Mijn beste vriendin en ik ontmoetten elkaar zo'n 40 jaar geleden bij de Vegetarische Jongerenvereniging.Behalve onze gemeenschappelijke liefde voor dieren hebben we ook nog een gedeelde Godsdienstige achtergrond.Helaas wonen we een heel eind uit elkaar,maar we bellen elkaar vrijwel elke dag. Ik heb ook wel andere leuke vriendinnen gehad, maar dat bleek dan een strovuur.Wat na enige tijd vanzelf doofde. Waarschijnlijk toch omdat er dan te weinig basis was.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:56

Ooh leuk om te lezen allemaal :)

Mijn 'oudste' vriendin ken ik al sinds mijn derde, al 20 jaar hele goeie vriendinnen mee. Beide totaal verschillend, maar t klikt gewoon nog steeds.
Samen met haar hebben we een vriendin in ons groepje, haar ken ik al zo'n 10 jaar, via de kerk catechese.

2 andere goeie vriendinnen ken ik nu zo'n 2 jaar vanaf het HBO. Wonen allemaal 100 km bij elkaar vandaan, maar houden via de app wel wat contact, en als we elkaar zien is het gewoon weer als vanouds.

Verder ben ik ook heel goed bevriend met mn ene nicht en met mn zusje. Dus die ken ik al sinds geboorte haha :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:50

Wat een leuk idee voor een topic!

Ik ken er twee van de middelbare school, een van m'n studie en met nummer vier heb ik in hetzelfde studentenhuis gewoond. Er is bij mij niet een moment geweest waarop ik dacht 'dit wordt een beste vriendin', dat is iets wat in de loop van jaren groeit.

Verder zijn er nog drie die heel dicht in de buurt komen van 'beste vriendin'. Ik zie ze een stuk minder, maar met alle drie kan ik overal over praten en is het ook altijd meteen goed als we elkaar zien, ook als er veel tijd tussen gezeten heeft. Een daarvan ken ik van de middelbare school, de twee anderen zijn oud-ploeggenootjes.

Ik heb het best getroffen met m'n vrienden <3

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:13

Wat leuk om al die verhalen te lezen en ook dat de veel mensen al zo lang vrienden zijn. Mijn beste (en op het moment enigste :') ) vriendin heb ik tijdens mijn studie ontmoet en zij is een stuk socialer in haar zijn dan ik. Je ziet op internet wel eens van die memes waarbij gezegd wordt dat introverte mensen geen vrienden maken maar dat zij geadopteerd worden door een extravert persoon en dat is in dit geval ook zo gegaan :+ . Soms vind ik het wel eens jammer dat mijn hechte vriendschappen zo zeldzaam zijn. Er zijn echt wel mensen in mijn leven voorbij gekomen waarvan ik dacht: wij zouden volgens mij best wel goede vriendinnen kunnen zijn. Maar ik vind het zo moeilijk om dan die stap naar vriendschap te maken.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 18:35

Superleuk om te lezen allemaal en grappig ook dat bokt een stevig steentje bijdraagt aan het sluiten van vriendschappen. +:)+

Mooi medium!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:36

Precies 30 jaar geleden kwam er een meisje in de brugklas. Ze was veel te laat, had peentjesrood haar, een groene trui en gele broek en een neus vol sproeten. Ik vond haar ge-wel-dig en sindsdien zijn we beste vriendinnen.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:26

Mijn beste vriendin ontmoette ik ruim 7 jaar terug via bokt. :D

Voor het eerst ontmoet met een groep meiden van bokt op paard en koets. Daar klikte het goed en sinds er kinderen bijgekomen zijn is het helemaal raak haha

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:32

Storm schreef:
Precies 30 jaar geleden kwam er een meisje in de brugklas. Ze was veel te laat, had peentjesrood haar, een groene trui en gele broek en een neus vol sproeten. Ik vond haar ge-wel-dig en sindsdien zijn we beste vriendinnen.

Dat lijkt nogal op Pippi Langkous. Daar zou ik ook wel bevriend mee willen zijn!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:36

Mijn beste vriendin ken ik van groep 3 basisschool en is ook al vanaf toen mijn beste vriendin :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:42

Op Bokt! Was een VWO Eerstejaars topic (we praten dus over 2012-2013) waar we beiden in zaten, toen wezen meeten omdat we best dicht bij elkaar wonen. Klikte gelijk supergoed en tot op de dag van vandaag is ze nogsteeds mijn allerbeste vriendin :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:53

In ‘92 in de brugklas zag ik meisje wat me bekend voor kwam. Tijdens de introductie was dit, en na dat uur sprak ik haar aan. Bleek dat we op dezelfde manege reden! Vanaf toen onafscheidelijk, werden zelfs de Siamese tweeling genoemd.

Nu hebben we ieders een eigen (en heel ander) leven. Eigelijk is het enige wat wij nog delen, het verleden.. (ik zit nog in de paarden, zij niet meer. Ik groot gezin, zij alleen ed)

Maar nu, op dit moment maak ik wat verdrietigs mee. Had al een aantal maanden geen contact meer gehad dus de drempel was wat groter. Toch heb ik haar geappt of ik haar kon bellen, en s’ avonds hebben we bijna 5 uur aan de lijn gehangen. (Mijn moeder is zeer plotseling ernstig ziek geworden. Hersentumor en longkanker. Het is nu afscheid nemen, en zij kennen elkaar ook.)

Dan ervaar ik weer hoe belangrijk vriendschap is <3

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:11

anjali schreef:
Storm schreef:

Dat lijkt nogal op Pippi Langkous. Daar zou ik ook wel bevriend mee willen zijn!

Haha, nu ik het teruglees klinkt het inderdaad Pippi Langkous, maar zij had geen vlechten in :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:11

Op bokt.. En nu kom ik er niet meer vanaf.. :))

(sorry diox, kon 't niet laten.. :)) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:19

Mooi verhaal TS!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:22

Mijn nicht is mijn BFF! En dat is heel leuk want naast vriendinnen ben je ook familie en dat levert soms geniale verhalen op. :D

Nog een beste vriendin van me ken ik al sinds de basisschool, maar we zijn pas op de middelbare bevriend geraakt toen we een soort van 'gedwongen' met elkaar moesten omgaan :') Zij was namelijk de enige die uit hetzelfde dorp als mij kwam en als je 2 uur per dag naar school moet fietsen doe je dat toch liever met iemand samen.
Uiteindelijk bleken we veel meer gemeen te hebben dan we dachten, en vooral dezelfde humor. Dus dat is ontzettend leuk.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:22

nine1987 schreef:
Op bokt.. En nu kom ik er niet meer vanaf.. :))

(sorry diox, kon 't niet laten.. :)) )

Hou ook van jou :*

Old bitch.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:26

Mijn beste vriendin ken ik via de middelbare school. We zaten al een jaar bij elkaar in de klas (we hadden niks met, maar ook niet tegen elkaar). Mijn vriendin kreeg suikerziekte en met de hele klas maakte we een kaart. Ik heb daar iets opgeschreven en dat heeft haar heel erg geraakt. Vanuit daar groeide een vriendschap en inmiddels zijn we 16 jaar verder <3 Onze levens zijn enorm veranderd sinds die tijd, maar nog steeds kunnen we alles samen delen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:19

Marocje schreef:
In ‘92 in de brugklas zag ik meisje wat me bekend voor kwam. Tijdens de introductie was dit, en na dat uur sprak ik haar aan. Bleek dat we op dezelfde manege reden! Vanaf toen onafscheidelijk, werden zelfs de Siamese tweeling genoemd.

Nu hebben we ieders een eigen (en heel ander) leven. Eigelijk is het enige wat wij nog delen, het verleden.. (ik zit nog in de paarden, zij niet meer. Ik groot gezin, zij alleen ed)

Maar nu, op dit moment maak ik wat verdrietigs mee. Had al een aantal maanden geen contact meer gehad dus de drempel was wat groter. Toch heb ik haar geappt of ik haar kon bellen, en s’ avonds hebben we bijna 5 uur aan de lijn gehangen. (Mijn moeder is zeer plotseling ernstig ziek geworden. Hersentumor en longkanker. Het is nu afscheid nemen, en zij kennen elkaar ook.)

Dan ervaar ik weer hoe belangrijk vriendschap is <3

Jeetje, veel sterkte en kracht de komende periode :(:)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:35

Mijn allerbeste vriendin ken ik al sinds mijn geboorte, dat is namelijk mijn zus <3 . We schelen 16 jaar en spreken elkaar elke dag.

Mijn andere ‘beste’ vriendinnen ken ik -op een na want die ken ik via de middelbare school- allemaal via de paarden. Ooit eens een jaar of 15 geleden bij elkaar op stal gestaan en sindsdien goed bevriend. Huwelijken, kinderen alles komt voorbij.