Contact met buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Contact met buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:56

Dus omdat ze het jammer vindt dat ze geen hond heeft is ze jaloers op jou? Beetje vreemde conclusie.
Misschien maar gewoon eens een keer rustig een gesprek aangaan om te vragen wat haar probleem nou precies is?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:57

Wij hebben prima contact met de buren!
Zij passen op onze dieren als we op vakantie zijn en andersom ook!
Lopen elkaar niet de deur plat, maar laatst was ik jarig en toen even geappt of ze een taartje wilde komen eten. Was super gezellig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:58

MarlindeRooz schreef:
Renee1991 schreef:
Onze buren rechts van ons zijn helemaal gek op onze hond en omdat mevrouw 100% afgekeurd is om te werken (en dus altijd thuis is), vragen ze vaak of ze even met mijn hond mogen wandelen. Ze passen ook op hem als mijn vriend en ik aan het werk zijn. Echt, goud waard.
De buren links zijn iets jonger dan wij, maken best wel wat herrie in het weekend maar ach, ze zijn best ok. Hij heeft een motorbedrijf en onderhoudt onze beide motoren. Prima zo.

Aahw die hondenbuurvrouw! <3

Ja super hè? Als we op vakantie zijn appt ze soms ook dat ze hem mist en wanneer we weer terug zijn :') overig doet ze dan uit eigen initiatief (ze heeft de sleutel) de gordijnen open en dicht, krant op tafel, krant weer weg, etc etc. Echt hilarisch. En laatste vakantie was het; zetten jullie de auto die thuis blijft dan voor de deur? Dan kan ik hem goed in de gaten houden! :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:59

Eind mei ben ik verhuisd, naar het buitengebied. Waar ik nu woon heb ik 2 buren (en dan is er nog iemand die de wei naast mijn hutje huurt. Die is er af en toe om z'n shetten te verzorgen). Mijn buurman tegenover mij is er een paar keer per week een paar minuten. Hem zeg ik gedag, is een prima gast maar ik zie 'm dus niet of nauwelijks. Mijn buurvrouw is 80+ en doet heel aardig. Maar is wel van het type wat graag overal, inclusief de gebeurtenissen in mijn bestaan, op de hoogte is. Iemand die het begrijp privacy niet helemaal doorheeft nog zeg maar. Voor het eerst in mijn leven heb ik daardoor anti-inkijkspul op mijn ramen. Tegen haar doe ik beleefd en afgemeten. Ze komt niet verder dan de drempel.

Waar ik eerst woonde waren er buren aan alle kanten, met vrij veel verloop in de flat ook. Sommige mensen woonden er jaaaaaren, en wonen er nu nog. Met de "vaste" mensen was het meestal wel gezellig, op 1 abstract tokkiegezin na. Was over het algemeen een leuke, gezellige, multiculturele buurt, met gezinnen, alleenstaanden, studenten door elkaar. Zo'n buurt waar niemand de deur plat loopt bij een ander maar waar je wel altijd met iemand een praatje kan maken of hulp kunt vragen. Een buurman heeft zelfs eens mijn wasmachine uit elkaar geschroefd toen die het op de dag na aankoop niet meer deed (om er na een uur achter te komen dat er geen stroom op het contact stond... oeps...)
Laatst bijgewerkt door Koper op 20-07-19 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:06

We hebben goed contact met bijna de hele straat. Met sommige wat meer, sommige minder, maar altijd leuk en als iemand iets nodig heeft dan gaat er een appje op de straatapp. Elk jaar een straatbbq, ook erg gezellig :) de meeste kennen mij hier van jongs af aan. Is mijn ouderlijk huis :)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:11

Wij zijn vorig jaar verhuisd naar een ander dorp. Onze straat is een lange, doorgaande weg, met voornamelijk bejaarden en gezinnen van onze leeftijd. We hebben meteen ingeschreven bij de buurtvereniging, die heel actief is - maar wel veel interessanter is voor kleine kinderen of eenzame ouderen.

Onze buren rechts (vrijstaand) hebben vorig jaar het hele huis gestript en laten verbouwen, zij zijn net een paar maanden terug op het nest en daar hebben we vanaf het begin af aan al erg goed contact mee. Samen barbecueën of een spelletjesavondje komt inmiddels geregeld voor.

Het huis waar wij aan vast zitten woonde een heel leuk stel, maar die zijn inmiddels gescheiden. Contact met de buurman is prima, maar we lopen geen deuren plat bij elkaar.

De rest van het blok groetten we, af en toe een praatje aan de straat and that's it.

Dit is ook de eerste buurt waar ik intensiever contact heb met de buren eigenlijk, maar het is wel super fijn om leuke buren te hebben!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:12

Ik woon hier nu twee jaar... In een tussenwoning (blok van 4).
Buren aan de ene kant zijn 80+, kan ik prima mee, maar ik zoek het niet op. Als er een pakketje word gebracht wil de buurvrouw altijd wel graag dat ik even binnen kom. Soms doe ik dat, soms niet... Je zit er zomaar een uur te kletsen of vooral meerendeels te luisteren naar de klaagzang van buurvrouw :P
Maar wel lieve mensen gelukkig.
In de andere tussenwoning zitten mensen van mijn leeftijd, het eerste jaar weinig mee van doen gehad, ik sprak hem wel eens, maar hij zat meestal bij zijn vriendin aan de andere kant van het land. Die is vorig jaar hier bij hem in komen wonen. Toen heb ik het een tijd erg druk gehad. En sinds een half jaartje hebben we vrij veel contact. Af en toe gezellig eten, bbq'en, shoppen met buurvrouw. Hartstikke gezellig en we laten elkaar ook gewoon lekker ons eigen ding doen.
Dan nog een hoekwoning aan de andere kant, die mensen heb ik ook goed contact mee. Wel een beetje apart/simpel volk, maar ik heb mijn overpad langs die kant en loop daar meestal langs. Mag ook altijd auto met aanhanger daar neerzetten als ik iets groots meesleep naar huis ofzo. Bij mooi weer doet die buurvrouw er een schlagerstation voor en zingt af en toe een woord mee. Ik lig dubbel dan :')

Dan is er nog een soort van moeder overste aan de overkant. Superlieve vrouw die heel zorgzaam is, voor volgens mij iedereen in de buurt. Dat kan ik enorm waarderen.

Dan nog een stukje verderop buren waar ik wel eens mee klets.

Het heeft wel echt tijd nodig gehad hoor, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik altijd druk ben :')
Vind het ook belangrijk om goed met de buren overweg te kunnen. Ik kende het dorp wel vrij goed, dus ik had ook weinig te vrezen. Op het oog zou het een tokkiebuurt moeten zijn (vergeleken met andere buurten in de omgeving met deze blokwoningen (het meeste is huur, van mijn blok is zelfs nog 1 huurwoning). Maar dat is het totaal niet, superrustig en prettige mensen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:45

Wij wonen hier nu 4 jaar. Afgekeurde seniorenwoningen met 2 etages. De leeftijden verschillen heel erg. Maar onderling is het contact heel goed en fijn. We hebben zelfs vanmiddag met z'n alle een grote tent op het veld gezet om te gaan barbecueën!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:53

Mijn vorige huis verwaterde het contact behoorlijk na overlijden van mijn ouders en het feit dat er veel mensen hun huizen verkochten en die mensen geen contact wilde hebben.
Jammer, tijdens vakantie paste we op elkaar huizen, zorgde we voor de post en planten/dieren. Tijdens een grote stroomstoring in de winter zat de 3/4 straat bij ons wegens onze houtkachel en gasfornuis (bijna iedereen had inductie) Regelmatig bij elkaar eten. Super gezellig was dat. Helaas verloor de wijk dit een beetje. De oude bewoners gingen daardoor zich erg met elkaar bemoeien en na overlijden was ik kennelijk eng ofzo.

Nu verhuist en weer dit gevoel terug. Woon er nu 7 maanden en ik heb al meer dan 10x bij de buren gegeten en zij een paar keer bij mij. Mijn zonnescherm wordt weer uitgedraaid of ingedraaid als ik aan het werk ben. Planten krijgen water en pakketjes worden weer aangenomen. We helpen elkaar met klussen enz. HEERLIJK

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:55

Hier beperkt contact met de buren. We groeten elkaar en dat is het dan ook wel. Vind ik eigenlijk wel jammer, maar ja je kunt t niet afdwingen. Met de buurvrouw schuin tegenover inmiddels wel wat meer contact.
Huis naast ons staat al een jaar leeg (oude mevrouw die erin woonde is overleden en kinderen gaan t huis nu pas verkopen) dus ik hoop dat daar een jong stel met jonge kinderen in komt.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:55

ElviraKelan schreef:
We groeten elkaar en dat is het.
Geen geruzie etc gewoon lekker rustig

Heerlijk

Hier hetzelfde. Geen last van ze maar we zijn ook geen vrienden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:08

Met mijn eerste buren hebben we nog steeds contact al woon ik er sinds '98 niet meer naast. Buurvrouw is nu alleen, maar is een schat (was buurman ook).

De buren erna, altijd super contact mee gehad. Helaas gingen hun uit elkaar en verdween zij van de aardbodem. Met hem nog steeds contact. Hebben van '98 tot 2005 naast hem gewoond.

Daarna van 2005 t/m 2017 super lieve buren gehad (buurman overleed helaas) maar met buurvrouw nog steeds leuk contact.
De buren aan de andere kant? Pffff wat een drama figuren. Vreselijke zuigers waren dat, maar wel zo schijnheilig doen dat het nooit aan hun lag.
* Alle bladeren bij ons voor de garagedeur vegen
* Honden pesten door de schutting
* Expres verf uitschieters maken bij schilderen over ons pas geverfde huiskant
* Hun pad met de hoge drukspuit schoonspuiten ons pad op ipv gewoon naar de weg spuiten
* Auto zo parkeren dat wij onze oprit niet op konden met de auto
* Alles willen bepalen wat wij deden (verfkleur moest aan hun eisen voldoen, man mocht niet klussen in garage, kinderen moesten stil zijn in de tuin).
Ik ben 1x tegen dr geploft van woede, want begon uit het niets als een mager speenvarken te schreeuwen tegen mijn zoon op iets waar hij niets mee te maken had. Toen heb ik alles voor de voeten gepleurd. Daarna over gegaan op negeerstand waar ze er slecht tegen konden. Wat hebben ze een pogingen gedaan met uitlokken....pffff
Aan de nieuwe bewoners die ons huis gekocht hebben hebben ze echt een verkeerde. Daarmee is er nu oorlog.

Waar we nu wonen, gewoon gedag en meer niet. Bevalt me ook prima. Met een enkeling af en toe een praatje als je elkaar tegenkomt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:31

Je vult nogal de gedachten in van je buurvrouw. Dat is niet heel handig.
En kennelijk heb je al vaker ruzie gehad, gaat er dan niet gewoon ergens iets mis in jouw/jullie communicatie en heeft de buurvrouw misschien niet ergens gelijk met haar klachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:06

Woon hier nu 4 jaar , word net niet doodgezwegen maar ik ben het buitenbeentje in dit blok en blok ernaast. Maar ben op mijzelf en stap niet zomaar op vreemden af feestjes worden niet gemeld , soms kan er een goededag buurvrouw uit en soms lopen ze mij straal voorbij .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 18:59

Ik heb nooit ruzie gehad met haar zei wel met mij, ik communiceer niet met haar want dan gaat ze me op straat uit staan kafferen. Ik verlaag me niet tot dat niveau. Als je me iets wil zeggen prima maar om me dan altijd meteen uit te kafferen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:11

Ik heb in mijn leven op vijf verschillende plekken gewoond en ik kan met de hand op mijn hart zeggen dat we met alle buren goed overweg konden en met de meesten nog steeds contact hebben. Zelfs die uit mijn jeugdjaren.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:23

Buren
Apart fenomeen
Ik woon in een blok van 2
Mijne is gezins woning ( sociale huur ) naast me is een duplex
En de man die beneden woont is gek
Meent dat ie de burgemeester van de straat is . Kwam ook overal mee weg
Zo woonde hij jaren geleden boven , toen de man beneden vertrok ( hij had een reserve sleutel )
Is hij daar gaan wonen en heeft toen de woningstichting gebeld dat ie verhuisd was naar beneden . Ze hebben m gewoon laten zitten.

De vorige huurster van mijn woning heeft ie weggepest blijkbaar .

En nu belt ie om elke scheet de mensen van wijk toezicht .

Ja ik heb honden En ze blaffen wel eens, gewoon Waaks.
Zijn boven buren is een jong stel. Die kunnen nog geen vork laten vallen of hij belt vanwege overlast.

Had buurtbemiddeling gevraagd. Maar hij ketste ineens af .
We noemen hem hier L.L
Staat voor liegende Limburger.

Van mij mag ie gauw naar t bejaardenhuis.
Of zijn bootje mag zinken met hem erbij .

Ben zelf sociaal aangelegd .
Maar in dit geval
Pffff

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:46

Ik heb 1 buuf en ben zo super blij met haar!!!
Zeg altijd als ik ga verhuizen neem ik haar mee beter kan ik niet treffen.
Afgelopen weet heeft ze voor mijn beestjes gezorgd

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:55

Ik ben in het verleden vaak verhuisd maar nog nooit problemen met buren gehad. Sommige zei ik alleen gedag, anderen werden vrienden. Maar problemen...nooit.

Ik schrik er eerlijk gezegd van hoeveel mensen hier last hebben met hun buren :\

Nu ben ik zelf ook geen klager en ik ben sociaal aangelegd, dat scheelt natuurlijk.
Mijn huidige buren zijn echt topmensen +:)+ Ze zijn halverwege de 50, ik ben 30, maar desondanks kunnen we erg gezellig kletsen samen tijdens een bak koffie. Toen ik hier twee jaar geleden kwam wonen, zat het gelijk goed. Ook met de andere mensen in ons appartementencomplex heb ik prima contact, en de rest ook met elkaar. Zo is er nu een wat oudere buurvrouw (80 +) in de lappenmand en haar kinderen wonen aan de andere kant van het land, dus is er tussen de buren een schema gemaakt wie bij haar langs gaat, wie de boodschappen doet, etc. Je kon je er vrijwillig voor opgeven in de buurt app en iedereen had dat direct gedaan. Ik vind dat ook niet zo gek eigenlijk...We benne op de wereld om elkaar te helpen...

Sterkte aan iedereen met lastige buren. Dat lijkt me echt je woongenot bederven... Y;(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 20:01

Klopt je hebt het gevoel dat je niet jezelf kan zijn.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 20:27

ik heb echt hele lieve buren. zowel links als rechts als 2 huizen verderop. Heel goed contact mee, net nog gegeten bij ze omdat ze teveel soep hadden gemaakt. we passen op elkaar honden en andere dieren. En kunnen alles van eventuele ergernissen heel goed bespreken. We lenen Haastra puzzles aan elkaar uit :') Een van de buren is pas geleden nog komen helpen met gordijntjes op maat maken en ze hebben me 3 jaar geleden ook super geholpen toen er brand uitbrak in mijn huis. De een heeft helpen blussen, nummer 2 heeft 112 gebeld en nummer drie heeft al mijn dieren in haar garage opgevangen.

Ik ben echt gezegend met zulke buren! Waar ik hiervoor heb gewoond was het echt niet te doen. Die vent liep snachts heel hard te zingen en muziek te draaien en dat hield niet op. Daardoor dus ook echt verhuisd want het werd niet opgelost door gemeente. politie was al tig keer langs geweest, stereo in beslag genomen maar gewoon doorgaan....knettergek werd ik er van.

dus nu echt heel erg blij met de buurtjes hier.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:17

Uhmm niet. Aan de ene kant woont een vrouw, loopt al jaren bij het ggz. Blijkt dat ze een paar weken geleden is opgenomen in een gesloten afdeling. Niks van gemerkt. Andere buur werkt in de horeca en heeft totaal andere werktijden dan wij. Zien we zelden tot nooit. Als we elkaar zien is het hoi. Misschien een hoe gaat het ermee. Pakketjes nemen we aan en halen we op. That's it

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:21

Mijn buren wonen te ver weg om ze dagelijks op te merken, maar het contact is prima. Als we elkaar tegen komen dan zwaaien we en soms maken we een praatje (meestal als we elkaar tegenkomen bij de AH). Sporadisch is er wel eens een kopje koffie gedronken. Dus helemaal prima, maar we wonen allemaal vrij en zijn gehecht aan onze privacy.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:40

Hebben veel contact met buren, vooral met bovenbuurman. Ben hier nu bevriend mee.

De andere buurman is mijn oom dus tja.. zie en spreek ik regelmatig.

Rest van straat,groet elkaar en af en toe een praatje

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:44

Ik heb een ontzettend tyfuswijf als naaste buurvrouw.
Voor de rest wel een hele gezellige straat met bijna maandelijks wel een BBQ of feestje
En vanaf september weer samen aan de carnavalswagen bouwen