Kledingcrisis.... as usual...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Kledingcrisis.... as usual...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:59

Mijn binnenbeenlengte is 97cm, ik koester een goede broek dus altijd haha. Gelukkig lijkt er nu echt meer aanbod.

Ik ga heel graag shoppen bij Caroline Biss, duur en lijkt een oude wijvenwinkel, maar ze hebben echt heel veel verschillend mooi en hip spul. Ik haal er echt heel mooie outfits en hun broeken zijn me net lang genoeg vaak. Ook prachtige kleedjes en truien. Daar adviseren ze vaak ook heel fijn en laten ze me dingen passen die ik niet zou nemen maar die dan wel erg mooi staan.

Verder shop ik veel op zalando. Inmiddels weet ik dat ralph lauren me qua werkkleedjes erg goed staat, en jeans kun je gelukkig vaak al de lengtes zien in de beschrijving. Verder ben ik gewoon erg handig geworden in zien welke jurken wat langer zijn (bij het model tot op de knie is bij mij vaak goed haha). Ook heel veel mooie jurken van Wallis.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:04

Ik ken je probleem.
De winkel verkoopt alleen naveltruitjes en de taille zit veel te hoog. Broeken zijn enkelbroeken, ziet er niet uit. Gelukkig zijn er internetwinkel waar ze damesbroeken hebben met lengtemaat 38. Maaar voor shirts en truien is en blijft het drama. Ik ben altijd al blij als iets me past en dat draag ik.
Ik ben nu begonnen met zelf shirts te naaien, nadat ik een naaimachine op de kop kon tikken voor een 10tje.
Maar ik moet nog veel leren. Patronen maak ik 13 cm langer en dan heb ik een goede lengte.

Uitverkoop hoef je niet heen te gaan xxl vaak al weg en die gaan meer de breedte dan de lengte in. Past toch niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 18:59

Nou ik ben vrijdag nog met mams op stap geweest... De Shoeby aangedaan, daar al een beetje geslaagd voor een jurk, twee of drie shirtjes en nieuwe schoenen.
Daarna 's avonds nog naar een boutique geweest met italiaanse merkloze kleding voor leuke prijzen... Daar ook heel erg goed geslaagd.

Onder andere een palazzo broek 3/4 (die ook daadwerkelijk viel als 3/4), een gave gypsy rok in khaki, een zwart bikerjack (niet echt geschikt de komende dagen) en tig shirtjes. Ohja en zo'n gehaakt mouwloos 'vest'.

Ik moet alleen nog even weer naar mijn broekenwinkel. Quote mams: "Dan moet je daar nog ff een paar broeken scoren en wat er nog meer is dat leuk is. En nu niet weer dat shoppen zolang uitstellen, ik heb je al vaker gevraagd of we weer heen moesten maar je was steeds te druk."

Verrassend was het wel dat m'n moeder bij de Shoeby met een broek aan kwam, model was 7/8 die bij mij praktisch op mijn enkels viel :? (7/8e broek met identiteitscrisis zeg maar) Maar helaas op mijn buik 2 maten te groot was... Dat is ook echt zó standaard aan normale broeken, als ze om mijn bovenbenen passen, zijn ze te wijd op de heupen/buik.
Heel droevig dat de jurk en rok uit de Fred van Leer collectie niet pasten :(

Ook weer heel helder dat winkelmedewerkers eigenlijk geen idee hebben van de invloed van lengte op de pasvorm van kleding. Keer op keer moet je uitleggen dat knieën niet halverwege je bovenbenen horen te zitten en dat dat oncomfortabel is. Kan ik ze niet kwalijk nemen natuurlijk... Maar ik vind het wel vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:14

Tja, om te snappen hoe kleding in elkaar zit moet je eigenlijk gewoon kunnen naaien. Ik had voorheen altijd het idee dat dingen "wel paste", maar nu ik modevakschool doe zie je zó goed dat het meeste wat er in de winkel hangt gewoon absoluut niet past, en dat de maatgeving gewoon niet klopt. Maar dan ook echt niet; haal bij 6 verschillende winkels een standaard broek maat 38, en ze zijn allemaal een andere maat, maar geen enkele is volgens de standaardmaten die je als kleermaker leert. :+

Als je echt wil dat iets precies past moet het gewoon op je lichaam worden gemaakt... tot die tijd goed zoeken.