Hoe brood laten drogen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:00

Ik heb moeite om te geloven dat de politie aangeeft dat je de tuinstoelen en tafel na elk gebruik op moet ruimen, dat is juridisch niets en dat zullen ze zelf ook wel weten.

Wat is een interventie? Het klinkt alsot het dus een aantal maanden geleden behoorlijk de spuigaten uitgelopen is, en nu er nog extra gecontroleerd wordt.
Frustrerend denk ik zo..maar het woord interventie geeft wel aan dat er van buitenaf ingegrepen wordt en volgens mij moet je het echt heeeel bont maken wil dat gebeuren.

Onali

Re: Hoe brood laten drogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:03

Met de waslijn laat je ook zien is dat het gebruikt wordt (het brood) en dat het dus niet zo maar op het erf ligt.

Klinkt wel trouwens alsof je stadse mensen hebt die daar wonen.
Want ongedierte op het platteland is vrij normaal :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:03

Jouw erf dus lekker laten zeiken.
Ik droog het meestal in de bijkeuken op de plank met een krantje eronder. Dat ligt dan een dag of 2-3 weet niet of jij dat kan doen
Je gaat toch niet steeds je tafel verzetten.. wat een gezeik zeg.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:04

DeMolenhoek schreef:
De volledige weide ligt langs de baan. Wij gaan voor de waslijn gaan :D

In je topic over Pipin zie ik toch echt wel meteen mogelijkheden waar het niet in het zicht of tegen de baan moet liggen :D
En anders is er ook nog de aanhanger waar je gemakkelijk zo'n zak kan in uitkieperen. Droogt ook snel met een beetje zon erop.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:09

Waarom geef je oud brood?? Af en toe een plakje is tot daar aan toe maar zo te lezen gaat het om heel veel.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:11

Saaams schreef:
Wat een gejank van die buren. Jouw erf. Jouw regels.

Ik vind de tip van de waslijn een hele goede (en grappige) hebben de buren vast niks van terug :=

Nee hoor zo werkt het helaas niet altijd.Ligt een beetje hoe je woont en waaronder je buurt valt.TS woont in belgie hier zijn de regels iets anders.

Een vriendin van mij mocht zelfs haar eigen tuin niet omheinen met een 2 meter hoge draad om haar honden binnen te houden.Omheining mocht niet hoger als 80 cm zijn.

Dan maar een omheining binnen een omheining gemaakt :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:12

Sunnda schreef:
Ik heb moeite om te geloven dat de politie aangeeft dat je de tuinstoelen en tafel na elk gebruik op moet ruimen, dat is juridisch niets en dat zullen ze zelf ook wel weten.

Wat is een interventie? Het klinkt alsot het dus een aantal maanden geleden behoorlijk de spuigaten uitgelopen is, en nu er nog extra gecontroleerd wordt.
Frustrerend denk ik zo..maar het woord interventie geeft wel aan dat er van buitenaf ingegrepen wordt en volgens mij moet je het echt heeeel bont maken wil dat gebeuren.

Nee, niet van buitenaf. Tenzij je zijn vader, mijn vader en een container die was gereserveerd als buitenaf ziet. Het is de eerste keer dat de politie komt en ja, ze klagen over een tafel en stoelen ja. Ik heb nog contact gehad met een bokker destijds en met haar tips is er ingegrepen. Des te zuurder is het dat dit nu gebeurt. Wat staat er nog:

Palen voor te omheinen
Trailer
Tuintafel en stoelen
Zwembad voor ons dochter
Al afgehaalde dakplaten
Dakpannen
Oud brood
Een achterdeur die wij hebben uitgehaald en op de aanhanger moet. Wij hadden uitgemest gisteren. Die lag dus vol en is deze morgen al geleegd dus die deur gaat er vanmiddag nog op.
Een konijnenhok
2 caravans (1 nieuwe en 1 die nu dus te koop staat)

Pandora: Als het gras lang staat wel :D Ik denk dat je het stuk achter de stallen bedoeld maar dat is nu moestuin geworden :j We gaan voor de waslijn tip :j

Bigone: Meen je het dat ik mij nu nog moet verantwoorden over oud brood? Ik heb 5 schapen, door de 30 kippen en eenden, 7 konijnen, kwartels en honden. Elk schaap al een pistolet per dag loopt al snel op. De kippen krijgen er ook een stuk of 10 per dag. Dan is een zak op 2 weken echt wel op. Elk konijn ook een snee brood per dag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-19 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:13

DeMolenhoek schreef:
De volledige weide ligt langs de baan. Wij gaan voor de waslijn gaan :D

Dat vraagt wel om een foto :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:13

Haha is goed. Binnen een week een half ga ik weer een zak halen :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:24

Nee verantwoorden hoeft zeker niet want zijn jou dieren, vraag me alleen af waarom je zo veel geeft. Zeker voor schapen is brood niet goed en er zit veel zout en andere zaken in. Van kippen de veel brood krijgen is bekend dat ze minder eieren leggen .

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:30

bigone schreef:
Nee verantwoorden hoeft zeker niet want zijn jou dieren, vraag me alleen af waarom je zo veel geeft. Zeker voor schapen is brood niet goed en er zit veel zout en andere zaken in. Van kippen de veel brood krijgen is bekend dat ze minder eieren leggen .

Vind dat ook weer overdreven hoor,als ik kippen site's lees wat je kippen allemaal niet mag voeren dan is het een wonder dat ze hier nog leven,idem voor de varkens.Terwijl ik ze juist heb om geen grote compost hoop te hebben.

Ik vind die oplossing van, ik meen annemiek een goede zo'n kweekkastje.
Zelf heb ik kratten met roosterbodems,die stapel ik op elkaar daar droog ik ook mijn papier briketten in als ik die maak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:29

Ik wist niet dat ze in België zo streng waren :oo

Ik kan je foto's van hier in de buurt laten zien waar niet alleen hun eigen voortuin vol rotzooi ligt, maar ook de oprit en zelfs de overkant van het openbare zandpad ligt vol met o.a. afvalhout en oude ijzerzooi... al járen...

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:33

Gewoon op het aanrecht in de keuken of is het heel veel brood? Brood voor mijn cavias laat ik altijd gewoon op het aanrecht drogen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:46

pfff wat maak je je druk om wat een ander vindt. Het is jullie erf dus al ligt daar van alles en nog wat, geen mens die daar wat mee te maken heeft. Kunnen ze bij mij ook wel komen zeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:51

frankiej schreef:
pfff wat maak je je druk om wat een ander vindt. Het is jullie erf dus al ligt daar van alles en nog wat, geen mens die daar wat mee te maken heeft. Kunnen ze bij mij ook wel komen zeuren.

Als de politie aan de deur komt met klachten er over zou ik je er toch wel iets van aantrekken.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:00

Anoniem schreef:
frankiej schreef:

Als de politie aan de deur komt met klachten er over zou ik je er toch wel iets van aantrekken.

En wat wil die politie er aan doen dan als je het niet verandert? Het is gewoon op je eigen erf, en daar mag je best brood neer leggen. :7

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:03

Ja dat is dan vervelend, als dat gebeurt maar ik ben het wel met Frankiej eens. Ik vind dat iedereen de vrijheid heeft om zijn huis en erf te gebruiken zoals hij wil. Zolang de buren geen last van stank of herrie hebben, hebben ze er niets van te vinden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:03

En dat in België....
Daar gaat mijn vooroordeel :+ 8-)
Ik had altijd de indruk dat in België men wat nonchalanter was wat betreft dit soort dingen.

P.s. leg het op tafel en zeg dat je juist zou gaan eten... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:05

Kaitlyn schreef:
Anoniem schreef:

En wat wil die politie er aan doen dan als je het niet verandert? Het is gewoon op je eigen erf, en daar mag je best brood neer leggen. :7

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/12 ... ~a005e4d2/
Zoiets bijvoorbeeld? Dit is uit 2015, ik weet niet hoe het er in 2019 voor staat met die wetten in Belgie?

Het is echt niet zo dat je op je eigen erf maar mag doen wat je wil.
Helaas.
En daar kun je het mee eens zijn of niet, wet is wet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-19 16:08, in het totaal 3 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:05

Kaitlyn schreef:

Dat kan vies tegen vallen,ook op eigen erf mag niet alles en kan je Gasboete's oplopen.En meer ellende.

Mocht alles maar op eigen erf zou wel makkelijk zijn :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:08

Haha, zo erg is het hier niet hoor :D De buurvrouw kwam ook al kijken en ze hebben blijkbaar ook al iets dergelijks mee gemaakt door fietsers die voorbij kwamen toen zij nog aan het verbouwen waren.
Blijkbaar zijn het dus voorbijgangers die wel vaker eens belachelijk doen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:45

Anoniem schreef:
Kaitlyn schreef:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/12 ... ~a005e4d2/
Zoiets bijvoorbeeld? Dit is uit 2015, ik weet niet hoe het er in 2019 voor staat met die wetten in Belgie?

Het is echt niet zo dat je op je eigen erf maar mag doen wat je wil.
Helaas.
En daar kun je het mee eens zijn of niet, wet is wet.

Dat zijn geen sneeën brood die je op de oprit legt. Beetje kromme vergelijking. :')

Deze man is waarschijnlijk al zo vaak gewaarschuwd, zonder er iets aan te doen. Je krijgt niet zomaar zo’n dwangsom opgelegd.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:17

Ik zal het wel niet begrijpen maar het is toch jouw tuin?! Waar zeuren mensen over zeg..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:25

Je mag in NL in veel woonwijken ook je caravan of camper (of paardentrailer) niet langer dan 48 of 72 uur (op je eigen terrein) voor je deur parkeren. Allemaal regels om het leefbaar te houden.

Heel simpel, een oprit vol zooi ziet er gewoon niet uit, en trekt (in ieder geval volgens de regelmakers) hangjongeren en kleine criminaliteit aan. En ja, ook op privéterrein. Daar letten jongeren die lachgas willen snuiven of weed willen dealen echt niet op...

Ik zeg niet dat het bij TS gebeurt, vast niet, maar dat is wél vaak de aanleiding om regels en APV's te verscherpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:55

Ik wens die jongeren veel succes want die vertrekken dan toch echt met wat minder vlees naar huis :D Hebben wij ook direct een verzadigde hond.