Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jildau schreef:Jeetje wat een overdreven reacties weer.. Vangen jullie ook elke daas die op je paard zit en laat je die ergens anders weer vrij? Alle muggen in huis in een doosje doen en naar het bos brengen?
Cayenne schreef:Muggen en dazen zijn toch helemaal niet te vergelijken met wespen?![]()
Muggen en dazen zoeken je bewust op vanwege voedsel (bloed). Wespen doen dat niet.
Maar het ligt uiteraard ook aan de locatie van het nest of ik direct zou ingrijpen. Bij onze buren is vorig jaar ook een nest verwijderd. Die zat helaas in de grond en kon dus niet verplaatst worden.
Jildau schreef:Cayenne schreef:Muggen en dazen zijn toch helemaal niet te vergelijken met wespen?![]()
Muggen en dazen zoeken je bewust op vanwege voedsel (bloed). Wespen doen dat niet.
Maar het ligt uiteraard ook aan de locatie van het nest of ik direct zou ingrijpen. Bij onze buren is vorig jaar ook een nest verwijderd. Die zat helaas in de grond en kon dus niet verplaatst worden.
Een wesp zoekt je misschien niet bewust op maar dat neemt niet weg dat je er net zoveel overlast van kunt hebben. Daarnaast kunnen ze wel ontzettend gemeen steken. Vind het niet heel vreemd dat niet iedereen ze in huis wil hebben en snap de reactie van TS wel. Hoe verwijderen jullie dan bijvoorbeeld spinnen en de webben ervan?

Anne_GTI schreef:Busje met schuim gaat er vanavond in. Ze kwamen via een gaatje uit het plafond in de slaapkamer. No way dat ik ze daar lekker ga laten zitten. Dan hadden ze het houthok ofzo maar moeten uitkiezen... daar zoemt het dat het een lieve lust is. 1 groot insectenhotel.... maar de krakers op de vliering gaan eraan.
Bernoe schreef:Niet te moeilijk doen. Het zijn maar wespen, die leven overal. Dus ook op je vliering ja.
Stofzuiger buiten zetten. Ik zou niet met gif aan de gang gaan. Dat komt in je filters te zitten en dan verspreid je altijd gif als je gaat zuigen.
Sowieso ben ik van mening dat je heel terughoudend moet zijn met gif. Dus al helemasl niet om een paar wespen in je stofzuiger te verdelgen.... maar goed wie ben ik he.... vind het iig fijn te lezen dat er gelukkig meer bokkers zo over denken.
)...het waren er duizenden. Een halve emmer vol wat eruit rolde in de dakgoot, en de rest heb ik het maar niet over. Anne_GTI schreef:Busje met schuim gaat er vanavond in. Ze kwamen via een gaatje uit het plafond in de slaapkamer. No way dat ik ze daar lekker ga laten zitten. Dan hadden ze het houthok ofzo maar moeten uitkiezen... daar zoemt het dat het een lieve lust is. 1 groot insectenhotel.... maar de krakers op de vliering gaan eraan.