Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:36

Bakjes azijn in huis zetten. Nu is azijn zelf ook niet erg prettig om te ruiken, maar het neemt heel veel viezere lucht weg. En wat al eerder genoemd is: citroen in de vriezer/koelkast zetten. Een bakje water, een flinke scheut citroensap en dan het deurtje dicht doen.

kiwiwitje

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:50

In NL zou ik zeggen; neem eens contact op met ecodor (http://www.ecodor.nl/)
Alleen hoe je dat dan in zweden krijgt.. :P Denk niet dat ze daar verkooppunten hebben.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:09

Wij hebben dit ook ooit gehad, exact het zelfde, met maden erin en dergelijke.

We hebben een middeltje gekregen van de uitvaartverzorger die hij gebruikt als lijken al langere periode in huis liggen, zelfs dit hielp niet. Koffiedik, Citroen, bleek etc. Allemaal geprobeerd.
Enige optie was een nieuwe vriezer en de rest van het huis goed schoonmaken.

Sterkte ermee!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:16

Ha ha. Je titel. Het dringt nu pas tot me door, dat als het zo ruikt in een mortuarium er iets niet klopt!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:32

Anne_GTI schreef:
Ik zou ook mijn verzekering eens raadplegen.

En die van de werkmannetjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:46

Ze gaan nu alles tegelijk proberen. :j Ongelofelijk bedankt voor alle tips tot nu toe! Is het ook een optie om ook de azijn in een pannetje te laten pruttelen? We willen eerst echt alles proberen voor we de vriezer wegdoen...

Boodschap van mijn moeder:

"Superlief dat al die aardige mensen zich met onze rioolvriezer willen bemoeien!"

Ze vindt dat ze ook maar eens op bokt moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:56

Resistance schreef:
Is het ook een optie om ook de azijn in een pannetje te laten pruttelen?

Niet te dicht bij de spiritus :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:59

Hoi moeder van Resistance . Succes met de put lucht!

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:09

Het bedrijf dat vergat de groep weer aan te zetten heeft vast een aansprakelijkheidsverzekering. Dit soort dingen valt daaronder. Misschien de moeite waard dat eens aan te kaarten? (Heb niet je hele topic doorgelezen hoor).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:12

Ik kan uit ervaring zeggen dat je dat ding helaas beter naar de stort kunt brengen. Destijds ook allerlei 'oplossingen' via Google gevonden maar de meur was echt te erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:42

Soortgelijke situatie hier gehad, stroom eraf en dan op vakantie en 2 weken later terugkomen in een ruimte waar je bijna flauw valt. Hetzelfde ook een keer met de magnetron, tijdens een verhuizing een kom eten erin laten staan en er 2 weken later achter komen waar die geur vandaan kwam.

Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, dus geen reden om de vriezer weg te gooien.
De meeste tips voor schoonmaken en middeltje om de geur eruit te halen heb je al gehad (citroen, zout, actieve koolstof, dettol, koffie, etc), nu heb je alleen nog geduld nodig.

Wij hebben de vriezer, met de deur open, ongeveer 2-3 maanden buiten laten staan (zonder stroom erop natuurlijk). Het ergste was er toen wel vanaf en dan kan je aan de slag met de geurvreters voor de laatste beetjes. Dit ga je niet in een paar dagen oplossen helaas.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:14

Koffie wil ook wel eens helpen om de lucht te neutraliseren. En dan geen koffiepads :+ maar losse koffie. Staat ook vaak bij de parfumerie om te neutraliseren

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:22

Inderdaad bij de timmerman informeren naar zijn aansprakelijkheidsverzekering. Ben bang dat je die lucht er echt niet meer uit krijgt.
Als dat niet lukt zou je nog eens naar de garantie van de vriezer kunnen kijken. Ik heb zelf een keer splinternieuwe koelvriescombinatie via de fabrieksgarantie gehad. Bleek dat de oude verkeerd vervoerd was maar ik had de garantie papieren erbij gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:42

Ha moeder en vader van Resistance! Wat bij ons hielp (man had per ongeluk de stekker eruit getrokken voor onze vakantie paar jaar terug) is wekenlang elke keer verse azijn invriezen.

De rubbers spoten we met een verstuiver steeds in met azijn en pure alcohol. Uiteindelijk is de geur eruit gegaan! Kostte wel een jaar voor we hem weer konden gebruiken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:49

Resistance schreef:
Verzekering raadplegen ga ik ook even doorgeven.

Ja, arme mensen... ze grapten nog "wat zal er nu weer aan de hand zijn". Vorige keer dat we aankwamen waren namelijk de nieuwe dakgoten eraf gevallen door het gewicht van de sneeuw. Constructiefout van de timmerman. Dat was overigens ook waarom ze in mei de nieuwe dakgoten er weer op zetten.

Gelukkig is de tuin waar m'n moeder hard aan had gewerkt wel erg mooi gaan bloeien, en de poezen zijn ook weer blij om thuis te zijn! :)

[ [url=m/UpBOH8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cWhYjH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk die katten daar lekker buiten! Gelukkig kunnen je ouders inderdaad genieten van het buitenleven. Hoop dat de stank snel wegtrekt!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:05

Hoe een idyllisch plekje verandert in een crime scene....

Veel tips zijn al gegeven, maar ik mis nog de tandpasta. Werkt i.i.g. als quickfix voor vieze luchtjes aan handen die je er op een andere manier niet af krijgt.
Ik zou de rubbers lekker dik insmeren met tandpasta en een nachtje laten zitten afgedekt met plasticfolie zodat het niet opdroogt. Daarna afwassen en zo nodig een verse laag aanbrengen.

Edit: gewoon goedkope menthol tandpasta

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:50

Die koffie gaan ze ook proberen. Maar ik lees hier toch veel dat het niet binnen een paar dagen weg is... :( Dat is een probleem, want we krijgen deze zomer allemaal gasten in de B&B enzo. Maar m'n ouders hebben zich nu inderdaad gewonnen gegeven, en het ding ergens ver weg buiten gezet.

De betreffende vriezer voordat ze 'm naar buiten hebben afgevoerd:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:55

Zo das geen kleintje, zonde
Maar zou er inderdaad verzekeringswerk van maken en een nieuwe aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:56

Morganlefay schreef:

Maar dat gaat een beetje moeilijk... het was geen bedrijf (en verder kan ik er op internet beter niets over zeggen ivm belasting enzo).

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:02

Wij hebben voor het schoonmaken van huisjes een luchtverfrisser, eerst ruikt het wat chemisch maar daarna neutraliseert het. Misschien kun je daar wel aankomen via via. Word gebruikt om vakantie huisjes weer "nieuw" te laten ruiken..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:05

Weet je zeker dat ze er niet stiekem echt een lijk in hadden gestopt, gezien je omschrijving van de geur _O-

Ik denk niet dat er veel aan gedaan kan worden ivm. de rubbers waar de lucht in trekt...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:12

Resistance schreef:
Morganlefay schreef:

Maar dat gaat een beetje moeilijk... het was geen bedrijf (en verder kan ik er op internet beter niets over zeggen ivm belasting enzo).

Ook iemand die zwart bijbeunt is aansprakelijk voor de schade die hij aanricht. Dus hij zal die vriezer moeten vergoeden, ook als hij niet verzekerd is. Zou mooi zijn zeg, als je links en rechts de puinhopen achter je kunt laten en je daar niet op aangesproken kan worden. Bovendien heb je dus een prachtige stok achter de deur: hij niets vergoeden, jouw moeder een belletje naar de Zweedse belastingdienst.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:23

Ibbel schreef:
Ook iemand die zwart bijbeunt is aansprakelijk voor de schade die hij aanricht. Dus hij zal die vriezer moeten vergoeden, ook als hij niet verzekerd is. Zou mooi zijn zeg, als je links en rechts de puinhopen achter je kunt laten en je daar niet op aangesproken kan worden. Bovendien heb je dus een prachtige stok achter de deur: hij niets vergoeden, jouw moeder een belletje naar de Zweedse belastingdienst.

En dan zelf de belastingdienst op je dak krijgen omdat je zwart een B&B runt? Denk verlies nemen als je het niet bij je verzekering kunt claimen en voortaan die vriezer leeg achterlaten als je langer dan een paar weken weg gaat.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:25

Als de lucht nog in huis zit, frituurpan aanzetten schijnt te helpen. Voor de vriezer kan ik je niet helpen. Ik zou een nieuw rubber bestellen. Bij elke vriezer kun je die vervangen zover ik weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:44

eclair98 schreef:
Weet je zeker dat ze er niet stiekem echt een lijk in hadden gestopt, gezien je omschrijving van de geur _O-

Ik denk niet dat er veel aan gedaan kan worden ivm. de rubbers waar de lucht in trekt...

Ze vonden toevallig wel een dode muis onder de koelkast die de katten er een jaar geleden onder hadden gevoetbald. :') Maar dat was 'm niet.

Ouders geven zich gewonnen. De stank zit ook helemaal in de plastic bakken. Morgen een nieuwe vriezer kopen...