Avanti schreef:Je huidige baan klinkt wel ideaal hoor. Vrije tijd, vrijheid en een goed salaris.
En bij weinig werk kan je toch iets voor jezelf doen wat leuk is?
Ik vermaak mij dan wel met alles wat ik leuk vind buiten mijn werk.
Lees veel over koken, recepten, rijtechnische informatie, woonblogs etc
Maargoed iedereen is anders, mijn passies heb ik buiten mijn werk en daar gaat mijn energie naar uit.
Ik vind mijn huidige werk ook niet inhoudelijk genoeg. Er is geen uitdaging.
Suzanne F. schreef:Ik vind je huidige baan perfect klinken eigenlijk. Goed salaris, goede voorwaarden, genoeg vrije tijd, flexibel. Waarom zou je dat willen opgeven? Alleen voor minimaal hetzelfde maar dan met wat extras erbij. Je neemt toch geen genoegen met minder? Je werkt jezelf er alleen maar door in de nesten, minder tijd voor je paarden en privéleven, minder verdiensten, niet flexibel. En waarom? Voor wat uitdaging? Die kan je ook ergens anders in zoeken. Of anders rustig om je heen blijven kijken of er een baan is die dit alles wel biedt.
Omdat het saai is
janouk schreef:Heb je financieel de rekensom goed naast elkaar gelegd?
Want 10 vakantiedagen minder, geen goed pensioen en geen auto en minder uren: dat is maandelijks een fors bedrag minder. Dat loopt al gauw tegen 1000 euro per maand afhankelijk van je salaris.
Dan moet de baan wel echt heel leuk zijn, als je zoveel achteruit wil gaan. Zeg dat het werk uiteindelijk tegenvalt en je verder gaat kijken, dan onderhandel je niet zo gemakkelijk er weer zoveel bij.
Als de baan echt zo veelbelovend is, zou je er meer uit moeten onderhandelen in tijd en \of geld.
Ze bieden ongeveer 1000 bruto meer, dus opzich wordt dat redelijk gecompenseerd.
Goed, ik heb de keuze nog niet gemaakt hoor. Als mijn baan zo saai is, als nu blijkt, dan moet ik misschien inderdaad elders genoegdoening uithalen. Zal mijn vriend eens vragen of het al tijd is om aan kindjes te beginnen.
Want eerlijk; ik ben in de 30 en dat wordt ook een topic wat ik mee wil gaan nemen in mijn besluit. Het is natuurlijk wel erg prettig veel vrijheden te hebben op je werk en tijd in een kindje te kunnen stoppen.
Maar pff, ik zou willen dat ik die intellectuele uitdaging niet zo zocht. Ik word idd gewoon afgestompt om mijn huidige werk. Ik leer werkelijk helemaal niets.
Wat ik wel zou missen is een tankpas
Een optie C, die er nu nog niet is, is ook een optie inderdaad.