Baan/keuze/leven stress. Advies?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:44

Maflinger_S schreef:
De Duitsers waarmee je zou gaan moeten samen werken in je nieuwe baan, hoe vaak zijn die in Nederland? Als zij er zijn moet je je werktijden aan hen aanpassen, nou ja moeten ... Op de dagen dat zij er niet zijn kan je wel je eigen werktijden aanhouden of misschien zelfs thuis werken?

Overigens moest ik jouw topic lezend denken aan een ander topic, over de creatieve generalist. Dat is misschien ook een interessant topic voor jou.

Dat topic zal ik eens opzoeken, ken het niet.
Ik denk dat de Duitsers ongeveer de halve week op kantoor zijn. Ene keer 2, andere keer 3 dagen per week!

Ladyson

Re: Baan/keuze/leven stress. Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:33

Ik vraag me altijd af waarom mensen zulke lange dagen zouden willen maken. Ik vind het echt niet erg om hard te werken, en soms lange dagen/overwerken hoort daar ook gewoon bij. Ik vind mijn priveleven alleen ook erg leuk en doordat ik een paard heb (goh ben zo zielig haha), zijn je dagen al snel gevuld terwijl ik sociale contacten etc ook heel leuk vind. Ik werk nu overigens 32 uur over 5 dagen, 3 normale dagen en 2 korte dagen. Hierdoor is continuiteit van mn werk gewaarborgd, ik werk tenslotte gewoon 5 dagen, maar heb ik ook 2 dagen per week (naast het weekend) ruimschoots de tijd voor mijn paard. Misschien is dat wat? Enige nadeel is dat je altijd "strijd" hebt om weg te kunnen "midden" op anderen hun werkdag.

Bedenk eens wat je nu allemaal na je werk doet, en wat daar straks dan van overblijft. Als dat naast je paard alleen netflixen oid is, is er denk ik weinig verschil. Als je ook nog gaat tennissen en met allerlei vriendinnen afspreekt, zal je echt dingen moeten gaan laten. Is dat het waard? Of kun je beter even verder zoeken?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:43

Als je echt zo gewild bent, zou ik een gesprek aangaan, eisen neerleggen en kijken waar jullie elkaar tegenkomen. Er zijn legio aan bedrijven en de arbeidsmarkt is nu omgedraaid; jij kan eisen stellen! En als dat bij dit bedrijf niet zo is, dan bied het bedrijf ernaast het wel (als voorbeeld).

Ik heb ook aardig wat sollicitaties gehad maar die boden mij dan weer niet de vrijheid die ik graag wil hebben. Dan blijf ik zitten. Ik zit verder ook prima maar heb voor mezelf wel op een rijtje wat ik wil:
Hoger salaris
Flexibele werktijden

1 bood mij wel een hoger salaris maar geen flexibele werktijden (wat ik nu ook niet heb). Waarom dan overstappen? Andere juist wel flexibele werktijden maar geen hoger salaris. Dus dat werd 'm ook niet.

Ik zou gewoon je eisen neerleggen en zo niet, verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:50

Het is wel een beetje inherent aan de branche waarin ik me begeef dat er hard wordt gewerkt en dat er lange dagen worden gemaakt. Zeker bij het soort bedrijf dat ik zoek. Ik heb al eens een baan gehad waarin ik steevast avonden en weekenden werkte, dat wil ik niet meer. Ik wil wel inhoudelijk interessant werk, in een snelle en intellectuele omgeving.
Ik zie wel heil in hetgeen iemand in dit topic voorstelde; als mijn bazen in nederland zijn, tot 18.30/19u blijven en anders om 8 beginnen en rond 17.30 weg. Dan heb ik genoeg tijd om te rijden. Daar zal ik nog een gesprek over aanknopen. Als het niet tot de mogelijkheden behoort, doe ik het niet :)

En ja, ik tennis nog wel eens (eens in de twee weken oid). Sociale activiteiten plan ik zelden doordeweeks. Dit komt nog voort uit de tijd dat ik heel veel werkte, en ik onverwacht avonden moest doorwerken bijvoorbeeld. Dan moet je zoveel afzeggen dat je wel leert niks meer af te spreken. Dus mijn werkweken bestaan uit werken en paardrijden.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:10

Haha oh, tennis noemde ik als voorbeeld, maar dat doe je blijkbaar nog echt ook :D

Je bent dus al gewend vanuit t verleden om lange dagen te maken en je weet dus wat de consequenties zijn voor je priveleven, dan kun je dat dus goed inschatten en zal dat niet voor verrassingen zorgen :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:14

Heb je financieel de rekensom goed naast elkaar gelegd?
Want 10 vakantiedagen minder, geen goed pensioen en geen auto en minder uren: dat is maandelijks een fors bedrag minder. Dat loopt al gauw tegen 1000 euro per maand afhankelijk van je salaris.

Dan moet de baan wel echt heel leuk zijn, als je zoveel achteruit wil gaan. Zeg dat het werk uiteindelijk tegenvalt en je verder gaat kijken, dan onderhandel je niet zo gemakkelijk er weer zoveel bij.

Als de baan echt zo veelbelovend is, zou je er meer uit moeten onderhandelen in tijd en \of geld.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:15

Autumnn schreef:
Ik zit verder ook prima maar heb voor mezelf wel op een rijtje wat ik wil:
Hoger salaris
Flexibele werktijden.

Maar TS zoekt iets anders, wat ze bij haar huidige werkgever niet vindt en wel heel belangrijk vindt. Dan zit zij dus niet lekker.

Als intellectuele uitdaging zo belangrijk voor je is (en daar kan ik heel goed inkomen), dan moet je misschien concessies doen op andere gebieden. Maar alleen weet je dat niet zolang je het gesprek niet aan gaat.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:52

Hoe je je werk-privébalans vormgeeft is echt heel persoonlijk. Ik heb jarenlang mezelf weggecijferd om qua carrière op een bepaald punt te komen. Nu ben ik daar, ik ben blij met mijn investeringen in het verleden, maar zal nooit meer mijn privéleven opofferen voor werk.

In jouw geval zou ik zeggen: zoek naar een optie C. Ik ben absoluut iemand die mentale uitdaging nodig heeft. Maar op de lange termijn gaat te weinig ruimte voor jezelf en je hobby's zich wreken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:04

Ik vind je huidige baan perfect klinken eigenlijk. Goed salaris, goede voorwaarden, genoeg vrije tijd, flexibel. Waarom zou je dat willen opgeven? Alleen voor minimaal hetzelfde maar dan met wat extras erbij. Je neemt toch geen genoegen met minder? Je werkt jezelf er alleen maar door in de nesten, minder tijd voor je paarden en privéleven, minder verdiensten, niet flexibel. En waarom? Voor wat uitdaging? Die kan je ook ergens anders in zoeken. Of anders rustig om je heen blijven kijken of er een baan is die dit alles wel biedt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:16

Suzanne, je werkt een heel groot deel van je leven, dan is leuk werk op termijn echt veel belangrijker dan de randvoorwaarden. Niet uitgedaagd worden op je werkt stomt echt enorm af.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:35

Je huidige baan klinkt wel ideaal hoor. Vrije tijd, vrijheid en een goed salaris.
En bij weinig werk kan je toch iets voor jezelf doen wat leuk is?
Ik vermaak mij dan wel met alles wat ik leuk vind buiten mijn werk.
Lees veel over koken, recepten, rijtechnische informatie, woonblogs etc
Maargoed iedereen is anders, mijn passies heb ik buiten mijn werk en daar gaat mijn energie naar uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:43

Avanti schreef:
Je huidige baan klinkt wel ideaal hoor. Vrije tijd, vrijheid en een goed salaris.
En bij weinig werk kan je toch iets voor jezelf doen wat leuk is?
Ik vermaak mij dan wel met alles wat ik leuk vind buiten mijn werk.
Lees veel over koken, recepten, rijtechnische informatie, woonblogs etc
Maargoed iedereen is anders, mijn passies heb ik buiten mijn werk en daar gaat mijn energie naar uit.

Ik vind mijn huidige werk ook niet inhoudelijk genoeg. Er is geen uitdaging.
Suzanne F. schreef:
Ik vind je huidige baan perfect klinken eigenlijk. Goed salaris, goede voorwaarden, genoeg vrije tijd, flexibel. Waarom zou je dat willen opgeven? Alleen voor minimaal hetzelfde maar dan met wat extras erbij. Je neemt toch geen genoegen met minder? Je werkt jezelf er alleen maar door in de nesten, minder tijd voor je paarden en privéleven, minder verdiensten, niet flexibel. En waarom? Voor wat uitdaging? Die kan je ook ergens anders in zoeken. Of anders rustig om je heen blijven kijken of er een baan is die dit alles wel biedt.

Omdat het saai is :D

janouk schreef:
Want 10 vakantiedagen minder, geen goed pensioen en geen auto en minder uren: dat is maandelijks een fors bedrag minder. Dat loopt al gauw tegen 1000 euro per maand afhankelijk van je salaris.

Dan moet de baan wel echt heel leuk zijn, als je zoveel achteruit wil gaan. Zeg dat het werk uiteindelijk tegenvalt en je verder gaat kijken, dan onderhandel je niet zo gemakkelijk er weer zoveel bij.

Als de baan echt zo veelbelovend is, zou je er meer uit moeten onderhandelen in tijd en \of geld.

Ze bieden ongeveer 1000 bruto meer, dus opzich wordt dat redelijk gecompenseerd.

Goed, ik heb de keuze nog niet gemaakt hoor. Als mijn baan zo saai is, als nu blijkt, dan moet ik misschien inderdaad elders genoegdoening uithalen. Zal mijn vriend eens vragen of het al tijd is om aan kindjes te beginnen.
Want eerlijk; ik ben in de 30 en dat wordt ook een topic wat ik mee wil gaan nemen in mijn besluit. Het is natuurlijk wel erg prettig veel vrijheden te hebben op je werk en tijd in een kindje te kunnen stoppen.
Maar pff, ik zou willen dat ik die intellectuele uitdaging niet zo zocht. Ik word idd gewoon afgestompt om mijn huidige werk. Ik leer werkelijk helemaal niets.

Wat ik wel zou missen is een tankpas :+

Een optie C, die er nu nog niet is, is ook een optie inderdaad.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:57

Verveling is vervelend (duh) maar geeft tegelijkertijd ook rust. Iemand zei mij ooit dat verveling de grootste luxe was die je kon hebben, omdat het aangeeft dat je geen grote zorgen hebt. Kun je blij zijn met die luxe, gun je het jezelf om op dit moment zo makkelijk te kunnen leven? Ik zou proberen te ontdekken waar die onrust vandaan komt. Wanneer je heel relaxt hieronder was had je wellicht geen topic geopend maar was je gewoon voor die baan gegaan.
Kun je buiten je werk om uitdagingen vinden? Op gebied van nieuwe studie naast je baan, hobby's, reizen, wat dan ook? Een kinderwens lijkt me wel beter passen bij je huidige baan.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:12

Pff, ik denk dat dit echt voor iedereen verschillend is. Ik zou zelf echt niet kunnen werken in een functie waarin ik niet wordt uitgedaagd. Dan ben ik aan het eind van de dag lamlendiger dan als ik 10 uur uitdagend werk doe. Ik snap dus wat je bedoeld. Ik werk zelf veel, maar kan mijn uren redelijk flexibel indelen. Dit stem ik dus ook af op wat ik met paard doe. Heb bijvoorbeeld ook wel op dinsdag en donderdag eerst 's ochtends gereden en dan van 11 - 19.30 gewerkt, of doordeweeks een dagje vrij en zaterdag thuis aan het werk . Ik zou zeker afstemmen in je gesprek wat mogelijk is qua flexibileit, en daar je beslissing op baseren. En anders is er vast wel ergens een optie c in de huidige markt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:32

Ik vind dat geen pensioen wel een beetje een dealbreaker eigenlijk.
Want naar mijn idee is geld dat je beschikbaar hebt, ook zo weer uit gegeven. Dat wil niet zeggen dat je er niet voor spaart... Maar je hebt sneller een keer een nieuwe auto gekocht van die 1000 euro bruto per maand. Voor dergelijke dingen sparen is, vind ik, eenvoudiger dan een groot bedrag bij elkaar harken om vervolgens te gaan beleggen.
Heb je al helder voor jezelf hoe je wilt gaan sparen voor je pensioen? Mocht dit wel je lifetime job worden?

Ik heb zelf een aantal verschillende baantjes gehad sinds mijn HBO.
Het eerste was werken bij een internationale webshop in tractoronderdelen; klinkt simpel, maar ik draaide de webshop praktisch in mijn eentje. Kreeg belachelijke eisen gesteld aan mijn werk en ging maandag's met angsten en beven heen om te horen wat ik nu weer verkeerd had gedaan. Ik moest simpelweg veel te veel werk doen, in veel te weinig uren voor veel te weinig loon. Zit je dan met je HBO diploma.
Ik had op zich wel ideëen, maar groen van school... wat is je idee dan waard vroeg me ook wel af. Daarnaast was er weinig budget voor de uitvoering. Kortgezegd; te weinig inkomsten om op mezelf te gaan wonen, veel vrije tijd, leuke collega's (in ander deel van het bedrijf).

Daar vandaan kwam ik bij een pensioenfondsbeheerder voor een opdracht (via Randstad), waar ik een oud papieren fonds moest digitaliseren. Saai werk, redelijk goed betaald, leuke collega's. Ik hoopte op doorgroeimogelijkheden, maar die waren daar niet.

De volgende opdracht via Randstad was bij een afvalverwerker, waar ik saai werk had, vreselijke collega's en een fatsoenlijk salaris.

Daar ben ik redelijk stel op sprong weggegaan en toen kreeg ik een tijdelijke opdracht dataverwerking (heeeul saai). Daar ben ik ook op die manier ingestapt, met een goed salaris. Bij datzelfde bedrijf heb ik op nog 3 vestigingen via Randstad gewerkt. De eerste vestiging was ik personeel- en grondstoffenplanner. Ik had een erg fijn salaris, superleuke collega's, een matige uitdaging.

Op de volgende vestiging werd ik productieplanner, met een nog beter salaris, matige collega's en weinig uitdaging. In die zin dat het nooit ging volgens plan en dat erg frustrerend was.

De laatste vestiging ben ik vorig jaar augustus begonnen via Randstad, als productieplanner. Ik kreeg nog weer een beetje een beter salaris, ik kreeg de uitdaging waar ik naar op zoek was, ik heb geweldige collega's. En het lijkt alleen maar beter te worden.

Ohja, vrije tijd? Ik werkte eigenlijk overal gewoon 36/40 uur op normale tijden 8-16:30 (met uitzondering van ergens 6:30 tot 15:00 uur). Ik heb nergens een auto van de zaak gehad, wel overal goede pensioenregelingen. Ik weet nog niet of ik daar ooit iets aan ga hebben, maar ik vind het een prettig idee. Eventueel heb ik natuurlijk de ruimte om zelf nog pensioen te gaan sparen.
In mijn vrije tijd rij ik fanatiek paard, gelukkig maar 1. Ik ga af en toe op wedstrijd. En ik heb een eigen huis waarin ik eigenlijk voortdurend aan het klussen ben. Vind ik leuk, maar kost veel tijd. Iets dat niet altijd wordt begrepen door vriendinnen.

Ik weet niet of je je met geld moet laten verleiden. Ik heb helaas ook wel meegemaakt dat de plannen groots waren en als maar grootser werden... Maar wat uiteindelijk leidde tot een dikkere auto voor de baas en 2 cent per uur erbij voor mij. Niet alles is wat het lijkt... Houd dat in je achterhoofd...
Vrije tijd is een groots goed, en wat ga je doen met geld dat je toch niet kan uitgeven?
Daarmee bedoel ik voornamelijk te zeggen: Wat ga je er eigenlijk op vooruit als je die vrije tijd straks kwijt bent?

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:34

Hej Ts, je hebt al behoorlijk wat reacties gehad, maar ik wou je toch even de mijne meegeven :)
Ik heb namelijk in een beetje soortgelijke situatie gezeten, had een baan die ik niet graag deed, waar ik me verveelde, wel voldoende verdiende, nooit te veel moest werken, ...
Die heb ik met alle plezier opgegeven voor mijn huidige baan, minder goed betaald, veel meer uren, maar wat doe ik het oh zo graag!! Ik werk nu alle dagen 9u minimum, momenteel druk, dus regelmatig dagen van 10 en 11u werken, heb ik helemaal geen probleem mee, want mijn werk boeit me zodanig, dat mijn dagen voorbij vliegen!

En ja, ik heb ook een paard, op een halfuur fietsen van bij mij (heb geen auto) en ik probeer 2x in de week er te geraken en dan uiteraard ook het weekend, dat lukt best goed :) zelfs als ik na een lange dag werken thuis kom, krijg ik er echt bijzonder veel energie van om toch nog te gaan rijden (=uur fietsen + stallen mesten + paardrijden). Dus als je veel energie hebt en je wilt werk dat je echt graag doet, kan ik je alleen maar aanraden om voor die nieuwe baan te kiezen, het geeft je echt extra energie als je je werk graag doet!

Veel succes in ieder geval met de keuze :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:19

Ik zou kiezen om je huidige baan te houden, maar dat is omdat ik werk om te leven :') ik snap wel dat je uitdaging mist, maar bedenk goed wat je ervoor inlevert.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:34

Relaxed schreef:
Suzanne, je werkt een heel groot deel van je leven, dan is leuk werk op termijn echt veel belangrijker dan de randvoorwaarden. Niet uitgedaagd worden op je werkt stomt echt enorm af.

Nou voor mij zijn de verdiensten eigenlijk het belangrijkste. Zekerheid, pensioen opbouwen, flexibel kunnen werken, veel vakantiedagen, goede voorwaarden. En wat ik dan doe maakt me niet eens zoveel uit.
Tuurlijk wil ik het graag naar mijn zin hebben maar weggaan om weinig uitdaging? Nee, dan verzin ik zelf wel meer uitdaging, pak wat extra dingen op etc. Of ik ga rustig om me heen kijken naar een baan die alles combineert. Mooi niet dat ik terug wil in al mijn voorwaarden om meer uitdaging te krijgen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:36

Joman schreef:
Ik vind mijn huidige werk ook niet inhoudelijk genoeg. Er is geen uitdaging.
Suzanne F. schreef:

Omdat het saai is :D

janouk schreef:

Ze bieden ongeveer 1000 bruto meer, dus opzich wordt dat redelijk gecompenseerd.

Goed, ik heb de keuze nog niet gemaakt hoor. Als mijn baan zo saai is, als nu blijkt, dan moet ik misschien inderdaad elders genoegdoening uithalen. Zal mijn vriend eens vragen of het al tijd is om aan kindjes te beginnen.
Want eerlijk; ik ben in de 30 en dat wordt ook een topic wat ik mee wil gaan nemen in mijn besluit. Het is natuurlijk wel erg prettig veel vrijheden te hebben op je werk en tijd in een kindje te kunnen stoppen.
Maar pff, ik zou willen dat ik die intellectuele uitdaging niet zo zocht. Ik word idd gewoon afgestompt om mijn huidige werk. Ik leer werkelijk helemaal niets.

Wat ik wel zou missen is een tankpas :+

Een optie C, die er nu nog niet is, is ook een optie inderdaad.

Waarom dacht je dat je huidige baan wel wat voor jou zou zijn? En waarom denk je dat je mogelijke nieuwe baan interessanter zal zijn? Stel dat dit het ook niet is, dan wordt je cv er ook niet aantrekkelijker op... Mijn eerste gedachte bij een cv met veel wisselingen binnen een paar jaar is toch dat je contract waarschijnlijk niet is verlengd.

1.000 euro bruto lijkt veel, maar als je gaat rekenen (pensioen, bijna een dag per maand minder vrij, kosten auto) dan zit je daar al snel in de buurt en zou ik zelf meer compensatie willen.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:40

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:

Nou voor mij zijn de verdiensten eigenlijk het belangrijkste. Zekerheid, pensioen opbouwen, flexibel kunnen werken, veel vakantiedagen, goede voorwaarden. En wat ik dan doe maakt me niet eens zoveel uit.
Tuurlijk wil ik het graag naar mijn zin hebben maar weggaan om weinig uitdaging? Nee, dan verzin ik zelf wel meer uitdaging, pak wat extra dingen op etc. Of ik ga rustig om me heen kijken naar een baan die alles combineert. Mooi niet dat ik terug wil in al mijn voorwaarden om meer uitdaging te krijgen.

Dat geldt voor jou, maar niet voor ts.. Anders had ze toch dit topic niet geopend?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:42

Ik zou er trouwens ook niet aan moeten denken om me te vervelen op m'n werk... Lijkt mij vreselijk, van die eindeloze dagen krijg je dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:44

Tiggs schreef:
Ik zou er trouwens ook niet aan moeten denken om me te vervelen op m'n werk... Lijkt mij vreselijk, van die eindeloze dagen krijg je dan.

Het is echt vreselijk, om 14 uur al niks meer te doen hebben.. Lange dagen en het stompt echt zo enorm af..

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:53

Ik zit in precies dezelfde situatie. Mijn werk is prima, maar zoals vandaag zit ik 8 uur achter een laptop alleen de krant te lezen. Natuurlijk een luxe probleem, maar ik haal er geen voldoening uit.

Wordt je levensmoe van hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:51

Ik heb niet de illusie dat ik er met 1000€ bruto op vooruit ga. Mij lijkt dat ik ongeveer gelijk uitkom wanneer ik daarvoor ga.
Pensioen zou ik in een privaat pensioenfonds stoppen. Dat kan prima.

Ik ben gewoon een streber en wil graag iets bereiken. Heb 2 universitaire masters gedaan (wat ik niet zeg om op te scheppen, maar om aan te geven hoe ik ben) en hele uitdagende banen gehad in het verleden. Ik wilde iets anders, iets dat buiten mijn vakgebied valt. Maar dat valt tegen. Het is te weinig intellectueel, te weinig inhoudelijk, te weinig uitdagend.

Maargoed; zoals ik er nu even insta, ga ik misschien wel voor een optie C. Wat en wanneer dat ook is...

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:11

Joman schreef:
Ik heb niet de illusie dat ik er met 1000€ bruto op vooruit ga. Mij lijkt dat ik ongeveer gelijk uitkom wanneer ik daarvoor ga.
Pensioen zou ik in een privaat pensioenfonds stoppen. Dat kan prima.

Ik ben gewoon een streber en wil graag iets bereiken. Heb 2 universitaire masters gedaan (wat ik niet zeg om op te scheppen, maar om aan te geven hoe ik ben) en hele uitdagende banen gehad in het verleden. Ik wilde iets anders, iets dat buiten mijn vakgebied valt. Maar dat valt tegen. Het is te weinig intellectueel, te weinig inhoudelijk, te weinig uitdagend.

Maargoed; zoals ik er nu even insta, ga ik misschien wel voor een optie C. Wat en wanneer dat ook is...

Uiteindelijk is het natuurlijk jouw keuze :) Maar blijf ook niet te lang hangen in een job die je tegen je zin doet, dat vreet namelijk echt je energie op (zal je mss al merken?)
Hier ook iemand met universitaire master studies die houdt van hard werken en intellectuele uitdaging, ik kan je echt zeggen dat het prima lukt met langere dagen werken (bij mij elke dag van 09:00 tot 18:30, zelfs tot 19:30/20:00 regelmatig). Ga ik elke dag naar mijn paard? Nee, dat niet, maar toch 3/4x per week. Ik voel me wel 1000x gelukkiger dan op mijn vorige werk.
Als je iemand bent met een echte "ik wil keihard werken, maar dan moet het me boeien" mentaliteit is er echt niets beters dan zo'n uitdagende job, ook al zijn het langere dagen.

Wat alle extra voordelen betreft, lijkt mij persoonlijk ook bijzaak (ik heb 0,0 voordelen aangezien ik op zelfstandige basis werk), maar uiteindelijk blijft de finale afweging alleen 1 die jij zelf kan maken.
Ik ben hier alleen maar om te zeggen dat het prima kan met zo'n baan en dat je er wss gelukkiger van zal worden!