Cadeau schoonvader-/ moederdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kopen jullie een cadeau voor je schoonouders op vader- en moederdag?

Ja
52 (24%)
Nee
140 (66%)
Alleen voor vader
2 (0%)
Alleen voor moeder
2 (0%)
Wisselend
13 (6%)

Totaal aantal stemmen: 209

Jorex

Re: Cadeau schoonvader-/ moederdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:49

Nee mijn familie doet er inmiddels niks meer aan. Mijn vriend geeft nog steeds wel wat aan zijn ouders. Misschien dat het bij mij weer verandert als ik uit huis ben. Maar ik vind het altijd zo'n onzin om daarvoor wat bier voor mijn vader en shampoo voor mijn moeder te kopen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:22

Ja, maar het is niet dat ik in mijn eentje dan een cadeau geef.
Dan geven mijn partner en ik samen een cadeau aan schoonvader/schoonmoeder, wat dan weer vader of moeder voor de partner is.

Als je naar een verjaardag gaat geef je toch ook samen met je partner een cadeau en neem je niet beide 1 cadeau mee?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:32

Mjetterd, ook verjaardagen doen wij gesplitst, mijn partner haalt wat voor zijn ouders/broer/zus enz en ik wat voor die van mij.

Dat het financieel van 1 bult komt is natuurlijk wel zo, maar de actie om het te regelen en halen ligt bij ieder apart. Zo ook als wij naar vrienden gaan, hij voor zijn vrienden, ik voor die van mij enz.

Is in de jaren zo gegroeid. Je weet vaak beter van je eigen ouders wat die leuk vinden/willen hebben en overlegt makkelijk met je broers/zussen over gezamenlijk kado doen dan met je zwager/schoonzus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:44

Nee, maar daarentegen ook niet voor mijn eigen ouders. Ik krijg zelf van mijn dochter iets wat ze op school gemaakt heeft, daar geniet ik 100 keer meer van dan iets wat uit een winkel komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:48

Ik geef mijn ouders juist helemaal niets en voor mijn schoonouders kopen wij hele mooie cadeau’s. Mijn ouders verdienen het in mijn ogen niet.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:54

Ja wij geven samen wat aan de schoonouders. Vaak wel samen met schoonzussen en zwagers.
Altijd uit naam van ons allemaal :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:57

Meestal nemen wij als gezin bij het wekelijkse boodschappenrondje wat lekkers en/of een fles wijn/drank mee voor beide vaders/moeders.
Schoonouders vinden dat niet belangrijk, soms zijn ze er niet eens op die dagen. Maar dan krijgen ze toch wat de volgende keer dat we ze zien.
Mijn ouders krijgen ook wat, voelt voor mij toch als kleine blijk van waardering. Wij hebben ook geluk met hele fijne (schoon)ouders.
Toen wij nog niet samenwoonden vond ik het gek om wat voor zijn moeder te kopen. Maar als je langer samen bent, getrouwd en zelf een gezin hebt wordt het (voor ons dan) gewoon deel van de familie.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 02-07-19 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:58

Ik wel! Schoonouders en stiefouders zijn ook ouders.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:08

Het ligt er helemaal aan, ik vind ons sowieso de leeftijd gepasseerd voor dat commercieel geneuzel. Macaroni kettingen en WC papier schilderijen zijn nog wel schattig, maar niet als je bijna 30 bent.

Maar mijn moeder is vlak daarna jarig en meestal combineer ik dat. Dan krijgt een een kadotje voor beide.

Mijn stiefschoonmoeder krijgt een bloemetje als we toevallig gaan, maar we plannen niet bewust om langs te gaan.

Mijn schoonmoeder krijgt sowieso niks, tenzij ergens een grot te koop komt, dan kan de trol terug in haar hol!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:24

Sinds wij niet meer op de basisschool zitten, hebben we nooit meer wat aan vader- of moederdag gedaan. En nadat ik getrouwd was, heb ik dat ook niet bij mijn schoonouders gedaan. Sinds mijn eigen zoon niet meer op de basisschool zit, doen we er hier ook niet meer aan. Vind het persoonlijk commerciële onzin. :D Het hele jaar door een dikke knuffel is meer dan genoeg! ;)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:25

Mijn vriend vergeet het altijd en mijn ouders maken geen deel uit van mijn leven dus ja ik denk eraan en probeer er altijd wat leuks voor te verzinnen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:51

Ja hoor, voor beide. Ik ben wel vaak degene die er voor opdraait want manlief vergeet zulke dingen. We doen iets kleins zoals een plant, lekker stukje kaas, etc.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:53

Nee ik niet. Bij mijn eigen ouders nooit gedaan, dus voor Mn schoonouders ook niet :+ enige wat ik ooit aan moeder/vaderdag heb gedaan is dat wat je oo school voor je ouders maakte (Mn vader heeft nog steeds het eea bewaard zelfs :+ )

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:02

Ja hier wel. Persoonlijk vind ik het grote commerciële onzin, maar schoonouders stellen het zeer op prijs om wat te krijgen dus geven we wel altijd wat voor ze. Ik koop altijd de cadeautjes dus ook deze. Wij hebben daar ook geen aparte rolverdeling voor. Het is nu onze familie...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:13

watchthesky schreef:
rien10 schreef:
Nee. Het is Moeder dag, geen schoonmoederdag.

Precies dit.

dit dus

Mijn ouders krijgen een appje. Maar t zijn mijn ouders niet, dus van mij krijgen ze niks.

vorig jaar had mn zwager bedacht om mn schoonmoeder een cadeaubon van ene of ander tuincentrum te geven en appte mij daarover. Heb gezegd dat hij bij zn broer moest zijn.
En ergens is er een miscommunicatie geweest... Mijn man heeft denk ik ingestemt maar niks gezegd over het bedrag en niet dat het niet uit mijn naam gegeven zou worden.

Dus toen was er een cadeaubon van 75 euro. 25 euro pp. Dat kreeg ik even op moederdag te horen toen we daar waren.
Ik heb na de moeder dag toch wel subtiel tegen mn zwager gezegd dat ik 25 euro pp (en dus in ons geval ene cadeau van 50 euro) voor moederdag toch echt veel te veel vond. Een bloemetje/plantje/kaartje prima, maar dit bedrag vond ik echt belachelijk.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:17

MRI: nou dat snap ik. €25 per kind van dr ouders. Dn dus eventueel is dat eek gezamenlijk bedrag als het een stel betreft vind ik logischer.....

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:58

ElviraKelan schreef:
Cadeaus scheid je toch niet als je bent getrouwd?

Daarnaast geen contact meer met mijn eigen moeder. Maar als er 1 is die mij heeft laten zien wat een moeder is is het mijn schoonmoeder wel. Die verdient iedere dag wel een bloemetje

Nee op zich scheid je de cadeaus niet, t komt van dezelfde rekening bij ons :+ Maar mijn man mag t zelf regelen voor zijn eigen ouders, regel ik de cadeaus voor die van mij.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:00

Ja, dat doe ik, want mijn man vergeet dat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:13

Niet meer.
Vroeger gingen we 3 adressen af (schoon-stief-eigenmoeder).
Dat werd wel verwacht (alleen niet van mijn stiefmoeder).

Ze wonen aardig uit de buurt dus vroeg er uit.
Hierdoor waren we die zondagen de hele dag met 3 (kleine) kinderen onderweg en viel mijn moederdag (en voor mijn man zijn vaderdag) in duigen.
10 jaar terug zijn we ermee gestopt en gingen we die dag zelf wat leuks doen met het gezin.

Zo ook met kerst (en andere feestdagen), eerst alle 2 de dagen onderweg.
Later bleven we 1 dag thuis en wisselde elk jaar een adres, nu blijven we thuis met kerst/pasen/pinksteren want ik werk 2de feestdag vanaf 6:00 uur.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:16

Floko schreef:
Na het bruiloft cadeau had ik nog een kwestie waarbij ik erg benieuwd ben naar jullie mening.
Kopen jullie een cadeau voor je schoonouders op vader- en moederdag?

Nee. Zelfs mijn eigen ouders niet. En op visite gaan we ook niet.
We vinden het allemaal niet nodig. Veel leuker om het een keer spontaan te doen op een "gewone" dag.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:38

Wij doen niet aan (schoon)moederdag en (schoon)vaderdag.
Valentijnsdag slaan we ook over.
Te commercieel en te onzinnig.

We geven liever zo eens wat of rijden met de auto voor ze ergens heen.

Zoon heeft op de basisschool zelfgemaakte cadeaus gegeven voor vaderdag en moederdag.
Dat was leuk. Al moest je snel zijn wat eetbare dingen at hij zo op.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 00:51

wij doen er ook niks aan, mijn mams krijgt een appje met fijne moeder dag en thats it :+ mijn man zijn moeder is lang geleden overleden dus ze gaan langs haar graf en leggen wat bloemen neer, Stiefmoeder krijgt niks, vader ook niet. Vind mijn schoonvader ook maar achterlijk gedoe

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:38

Ik kocht niet zelf apart een cadeau, maar deed wel mee met mijn vriend en zijn zusje bij verjaardagen, moederdag/vaderdag etc.