Ik zoek: stevige schoenen waar zooltjes in kunnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Re: Ik zoek: stevige schoenen waar zooltjes in kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:11

Je moet gewoon een maat groter nemen, want anders passen ze er inderdaad niet in. Stevige leren laarsjes met veters (geen rits) waren volgens mijn podotherapeut heel goed. Die kun je bij elke zaak naar elke smaak wel krijgen.

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:21

Ik heb mijn hele leven al steunzolen is inderdaad af en toe nogal een opgave om -leuke- schoenen te vinden :')

Je kan evt kijken of je de zool van de schoen eruit kan halen / eruit kan föhnen ?

Ik heb op dit moment Pumas.

Op werk heb ik Ariat. Ariat vind ik echt wel een aanrader lekker stevig :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:13

Sidenote: sowieso altijd de binnenzool die al in de schoen ligt eruit halen. Anders ga je en te weinig ruimte overhouden (steunzool is dikker dan die inlegzool) en gaat 9 van de 10 keer de steunzool niet goed liggen, waardoor je alsnog klachten kunt houden. Bij het overgrote deel van de schoenen kan dit, alleen zitten ze soms met wat lijm vast, gewoon eruit halen die hap.
En daarbij, inderdaad liefst met veter (of anders klittenband) sluiting, geen instapper. Instapper is veel te instabiel, een schoen met fatsoenlijke sluiting blijft ten minste vanzelf om je voet zitten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:24

Ik draag zelf een K-wijdte en heb vaak schoenen van Waldläufer, die hebben sowieso uitneembare zolen. Ook Durea is goed, net als Helioform (net zalige sneakers van gekocht, maar die wil ze dus niet). Kijk eens op de site van Vamos, die hebben veel breedtematen, dan krijg je een idee wat er op de markt is in dat segment.

Als de zool zo breed is, zal ze die maten wel nodig hebben. Zo niet, dan inderdaad een randje eraf laten slijpen. Ik heb mijn zolen iets korter moeten laten maken omdat ze bij mijn sandalen uitstaken en wel in mijn sneakers passen. Ik draag ze ook in laarsjes van Solidus, maar dan praat je wel over een stuk duurdere schoenen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:29

Mijn moeder heeft ook zooltjes en die draagt Wolky's.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:34

Tanya schreef:
Bedankt voor de tips!
Van Haren medicus had geen schoenen naar haar smaak nu. We zullen eens kijken voor toch wat duurdere schoenen denk ik.
En volgens mij heeft zij smalle voeten.

Ik heb ook hele smalle voeten. Kijk eens bij Nelson, daar ben ik goed geslaagd. Waarom moet de schoenzool er eigenlijk uit? Mijn steunzolen liggen daar gewoon op (nou heb ik nooit schoenen met voorgevormde zolen maar platte zolen)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:54

@Thirteenn, ik quote Santigo maar even voor het gemak. Hoewel ik mijn eerste zooltjes wel over de eigen zool van mijn Wolky heb gelegd, omdat ik anders echt te veel ruimte kreeg. Maar die Wolky's had ik al langer en waren al een eind uitgelopen. Tegenwoordig haal ik de oorspronkelijke zool wel uit mijn schoenen.

Santigo_ schreef:
Sidenote: sowieso altijd de binnenzool die al in de schoen ligt eruit halen. Anders ga je en te weinig ruimte overhouden (steunzool is dikker dan die inlegzool) en gaat 9 van de 10 keer de steunzool niet goed liggen, waardoor je alsnog klachten kunt houden. Bij het overgrote deel van de schoenen kan dit, alleen zitten ze soms met wat lijm vast, gewoon eruit halen die hap.
En daarbij, inderdaad liefst met veter (of anders klittenband) sluiting, geen instapper. Instapper is veel te instabiel, een schoen met fatsoenlijke sluiting blijft ten minste vanzelf om je voet zitten

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:45

Ik moet ook altijd de binnenzool er uithalen. De zool in een schoen een maat groter leggen, heeft ook geen zin bij mij. Dan zit het bij de hak veelste los, maar dat is sowieso altijd een probleem bij mij :') Ik heb zelf schoenen van de merken Red Rag, Aqa, Ecco en Rieker. Ik moet wel zeggen dat ik wel verschil merk in kwaliteit. De rieker schoenen waren echt een stuk goedkoper maar waren ook binnen een paar maand stuk en zijn echt versleten. De Red Rag schoenen heb ik twee jaar nu en echt veel opgelopen en laatst was de rits stuk. De schoenmaker vond het zeker nog waard om ze te maken omdat je aan de zool echt nog niet kon zien dat er veel opgelopen was. Investeren in een paar goede schoenen is het dus wel waard.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:14

PS Poelman? Ik heb verschillende boots van dit merk, lopen allemaal heerlijk.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:30