elnienjo schreef:Dat is alleen van toepassing als je voor het diner bent uitgenodigd.
Hoe kom je daar nou bij?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sodera schreef:Dat Ben ik niet met je eens, ook als je alleen voor het feest bent uitgenodigd is het wel zo netjes dar je je even afmeldt.
Het bruidspaar betaalt op basis van aantal aangemelde gasten.
elnienjo schreef:Storm schreef:
Dit.
En als je weinig zin hebt bij een kennis, is een kaartje ook goed. Wel even afmelden dat je niet komt.
Dat is alleen van toepassing als je voor het diner bent uitgenodigd.

verootjoo schreef:Jij wordt ergens voor uitgenodigd en blijft doodleuk weg zonder dat even te melden? Wow
Maar wij doen altijd 25€ voor kennissen/avondgast, 50€ als daggast.
.
Anoniem schreef:Kabayo schreef:Ik heb een stel 25 euro gegeven (dus niet p.p , in totaal) met een brief en chocolaatjes. Dit betrof een kennis die ik verder niet echt spreek
Dat bedoelt men andersom, per persoon als in per gever.
Bijvoorbeeld 20 euro als jij alleen gaat, 40 als je met een partner of als gezin gaat.
AmyII schreef:Dan een andere boeg: ik ben op beide vrijgezellenfeesten geweest (+- €250) aan kwijt geweest in mijn uppie, geef je dan nog geld als gast op de bruiloft?
Ook als je het niet breed hebt en geld moet uitgeven aan een outfit door kledingeisen van de bruid?
Merileth schreef:Wij hebben voor onze bruiloft ook geld gevraagd. We hebben niets nodig, en ook geen plek voor goedbedoelde (maar met regelmaat ook miskleun) cadeaus. Ik vind de uitspraak ik ben geen bank hierin dan ook een beetje dubbel, want wil je het bruidspaar dan wel opzadelen met iets waar ze helemaal niet op zitten te wachten?
In het geval van de TS zou ik 20 euro doen. Vergelijk het met hoeveel je anders aan een cadeau zou willen uitgeven.