Geld cadeau bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:33

elnienjo schreef:
Dat is alleen van toepassing als je voor het diner bent uitgenodigd.

Hoe kom je daar nou bij?

Britta31

Re: Geld cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:37

Ik had 2 wildvreemde mensen extra.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:37

Britta31 schreef:
Ik had 2 wildvreemde mensen extra.

Dat is zo mogelijk nog bijzonderder _O- ... Hoe is dat dan gebeurd?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:38

Ze zaten aan de koffie met taart op de receptie.Ik dacht dat ze bij mijn man hoorde en mijn man dacht ik ze kende.Ze zijn door personeel gevraagt te gaan.Op de weg naar buiten werden we gefeliciteerd en kregen 10 euro :=
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 29-06-19 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:39

Weddingcrashers!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:51

Sodera schreef:
Dat Ben ik niet met je eens, ook als je alleen voor het feest bent uitgenodigd is het wel zo netjes dar je je even afmeldt.
Het bruidspaar betaalt op basis van aantal aangemelde gasten.

Ik zou mij niet verplicht voelen te reageren op een uitnodiging van een vroegere kennis. Een uitnodiging is geen verplichting tot actie wat mij betreft. Als ik een kaartje zou sturen zou ik hen wel een fijne dag wensen, dus dan lijkt het me ook wel duidelijk dat ik er niet bij zal zijn.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:55

Ik zou zelf even op de kaart zetten of ze willen laten weten of ze wel of niet komen. Meestal is dat als je niet komt even afmelden.
Vind het dus vanzelf sprekend om even af te melden als ik niet zou kunnen. Dat is weer min 1 of 2 gasten en dus geld.

Ik zou ook voor 20 pp gaan. Maar ik zou dan persoonlijk weer niet naar een bruiloft van verre kennissen gaan die ik niet spreek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:58

Ik zou heen gaan en het beste ABC'tje ever doen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:01

MarcoBorsato schreef:

V is voor vage kennis en dat ben jij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:02

Dammie schreef:
MarcoBorsato schreef:

V is voor vage kennis en dat ben jij.

W is voor whisky en dat maakt mij blij.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:09

Ik vind ook dat als je alleen voor het feest bent uitgenodigd, en je komt niet, je jezelf even moet afmelden. Ps vaak staat dat ook op de kaart...

Mijn man is vroeger ook ooit even bij de verkeerde mensen op het feest geweest. Familie die hij niet kende. Hij bleek in de verkeerde zaal te zitten, tijdens een toiletbezoek zag hij bekende, toch maar even sorry gezegd en zijn envelop terug gekregen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:09

elnienjo schreef:
Storm schreef:

Dit.

En als je weinig zin hebt bij een kennis, is een kaartje ook goed. Wel even afmelden dat je niet komt.

Dat is alleen van toepassing als je voor het diner bent uitgenodigd.

Jij wordt ergens voor uitgenodigd en blijft doodleuk weg zonder dat even te melden? Wow :')

Maar wij doen altijd 25€ voor kennissen/avondgast, 50€ als daggast.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:14

Ik heb een stel 25 euro gegeven (dus niet p.p , in totaal) met een brief en chocolaatjes. Dit betrof een kennis die ik verder niet echt spreek

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:15

verootjoo schreef:
Jij wordt ergens voor uitgenodigd en blijft doodleuk weg zonder dat even te melden? Wow :')

Maar wij doen altijd 25€ voor kennissen/avondgast, 50€ als daggast.

Je vraagt er toch niet om om uitgenodigd te worden? Als het nu om mensen gaat waarmee je goed contact hebt, die je dus gedurende het jaar door regelmatig spreekt/ziet, dan zou ik me idd verplicht voelen te melden dat ik niet kom. Maar een verwaterd contact uit het verleden zou ik dat niet naar voelen. En het zou er vanaf hangen of ik zelf het contact opnieuw zou willen laten herleven of ik uberhaupt een felicitatiekaart zou sturen (en uit mijn tekst daarop zouden ze idd kunnen opmaken dat ik niet aanwezig zal zijn op het feest)

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 15:29

Bij deze uitnodiging was het verzoek om je aan te melden als je wel kwam en dat hebben we gedaan.
Het betreft een oud collega, op werk hadden we destijds een leuk groepje en was al sprake van trouwen. Nu zien we elkaar ongeveer 1x per jaar en ik zou hun zelf ook niet uitnodigen. Partner heb ik 2x gezien.

Normaal zou ik vanavond ook niet in de kroeg mijn geld weg staan te gooien dus ik vind niet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Maar wil ook niet als een gierigaard overkomen dus vind jullie opvattingen heel interessant. Ze vragen overigens expliciet geld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:32

Och, die vrienden van mij vroegen ook om geld. Pech, ik ben geen bank :P.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:38

Bij vrienden die geld vragen zou ik wellicht nog wel iets anders geven dan geld, zoals Vjestagirl aangeeft.

Bij kennissen die ik nog 1x per jaar zie en die ik zelf niet zou uitnodigen als ik zou gaan trouwen, vind ik 20 Euro totaal een mooi bedrag. Hoewel ik nog eerder zou opteren voor niet gaan maar een kaartje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:39

Kabayo schreef:
Ik heb een stel 25 euro gegeven (dus niet p.p , in totaal) met een brief en chocolaatjes. Dit betrof een kennis die ik verder niet echt spreek

Dat bedoelt men andersom, per persoon als in per gever.
Bijvoorbeeld 20 euro als jij alleen gaat, 40 als je met een partner of als gezin gaat.
;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:42

O ... :D

Ik is niet sociaal vaardig in die dingen. |(

Per persoon of met meerderen in een gezin maakt bij mij niets uit. Je krijgt een bedrag van "ons", waarbij het niet uitmaakt hoeveel "onzen" er zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:42

Anoniem schreef:
Kabayo schreef:

Dat bedoelt men andersom, per persoon als in per gever.
Bijvoorbeeld 20 euro als jij alleen gaat, 40 als je met een partner of als gezin gaat.
;)

Oooo. Nou ik was samen met mijn vriend en het was dus 25 in totaal

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:45

Wij hebben voor onze bruiloft ook geld gevraagd. We hebben niets nodig, en ook geen plek voor goedbedoelde (maar met regelmaat ook miskleun) cadeaus. Ik vind de uitspraak ik ben geen bank hierin dan ook een beetje dubbel, want wil je het bruidspaar dan wel opzadelen met iets waar ze helemaal niet op zitten te wachten?

In het geval van de TS zou ik 20 euro doen. Vergelijk het met hoeveel je anders aan een cadeau zou willen uitgeven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:48

Maflinger_S schreef:
O ... :D

Ik is niet sociaal vaardig in die dingen. |(

Per persoon of met meerderen in een gezin maakt bij mij niets uit. Je krijgt een bedrag van "ons", waarbij het niet uitmaakt hoeveel "onzen" er zijn.

Dat vind ik (als eeuwige single) dan weer gek.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:52

Dan een andere boeg: ik ben op beide vrijgezellenfeesten geweest (+- €250) aan kwijt geweest in mijn uppie, geef je dan nog geld als gast op de bruiloft?
Ook als je het niet breed hebt en geld moet uitgeven aan een outfit door kledingeisen van de bruid?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:56

AmyII schreef:
Dan een andere boeg: ik ben op beide vrijgezellenfeesten geweest (+- €250) aan kwijt geweest in mijn uppie, geef je dan nog geld als gast op de bruiloft?
Ook als je het niet breed hebt en geld moet uitgeven aan een outfit door kledingeisen van de bruid?

Ik heb nog nooit speciaal voor een bruiloft/feest kleding gekocht. Als ik niets heb wat door de keuring komt dan kom ik niet. Het is toch al niet mijn hobby dat soort poppenkast te bezoeken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:01

Merileth schreef:
Wij hebben voor onze bruiloft ook geld gevraagd. We hebben niets nodig, en ook geen plek voor goedbedoelde (maar met regelmaat ook miskleun) cadeaus. Ik vind de uitspraak ik ben geen bank hierin dan ook een beetje dubbel, want wil je het bruidspaar dan wel opzadelen met iets waar ze helemaal niet op zitten te wachten?

In het geval van de TS zou ik 20 euro doen. Vergelijk het met hoeveel je anders aan een cadeau zou willen uitgeven.

Een cadeau is precies dat: een cadeau. Je kunt voorkeur aangeven, maar niet eisen dat dat het enige is wat mensen je geven. Ik geef uit principe geen geld: ik vind het de lelijkste vorm van cadeau die je kunt bedenken, ik vind het uitstralen dat ik denk dat je zelf je zaakjes niet kunt betalen. Ik stop liever moeite in iets wat persoonlijk is.