Leuke wijk / studentenhuis in Enschede

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:57

DemDeempel schreef:
Sterre98 schreef:
https://www.facebook.com/16377502498844 ... 783171519/

Ik zie dit net voorbij komen!

Woon zelf in Enschede, nog wel thuis.

Ik heb zelf 5 jaar op kamers gewoond in Enschede en ken dit huis ook haha. Zijn gezellige mannen maar studeren staat hier niet op de eerste plek.

Ik heb mijn huis via via gevonden. Het bleek een huis te zijn van de SJHT maar wij mochten zelf de huisgenoten kiezen.

Mocht je zoon in een studentenhuis in de stad willen wonen moet hij waarschijnlijk hospiteren. Ik ben zelf ook een paar keer afgewezen voor een kamer en dit hoort er ook gewoon bij. Als je een kamer zoekt moet je erover nadenken dat je daar 4 jaar moet wonen. Jij moet je huisgenoten leuk vinden en zij jou natuurlijk. Als die klik van beide kanten niet genoeg is wordt je helaas "afgewezen". Dit houd niet in dat ze je niet leuk vinden maar alleen dat je niet binnen dat huis past. Wij hebben ook mensen gehad die met alle huisgenoten wel goed konden en vaak bij ons waren maar als huisgenoot zagen we het niet zitten. Dit zijn toch twee verschillende dingen.
Ik vond het zelf namelijk best wel een klap voor mijn zelfvertrouwen dat ik werd afgewezen maar weet nu dat dat er gewoon bij hoort en je echt wel een leuk huis kan vinden.

Oh en als hij naar de kick in gaat, laat hem vooral heel veel rondvragen. Je komt in een doe-groep, dat is een groep met andere nieuwe studenten en daarbij krijg je doe-groep papa's en mama's. Dit zijn oudere jaars die al een paar jaar in Enschede wonen en studeren. Daar trek je een paar dagen mee op en zij kunnen je prima vertellen waar ze nieuwe huisgenoten zoeken en wat voor huisgenoten ze zoeken.

Offtopic: dit is zeker niet persé het geval hoor. Natuurlijk wil je het liefste een plekje vinden dat direct perfect is voor de komende zoveel jaar. Maar aan de andere kant, hoe erg is het om de inboedel 1 á 2 keer te verhuizen in 4 jaar? Spullen op een kamer van 15m2 passen perfect in een 1,5 paardstrailer kan ik je vertellen :')

Maar ik zou niet te zwaar hangen aan dat het perfect moet zijn, het belangrijkste is om er eerst te zitten :) En wie weet kom je daar de vrienden van je leven tegen (buiten je huis) waarmee je liever gaat samenwonen

Alik

Re: Leuke wijk / studentenhuis in Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 22:32

ja wat Aight zegt, ik denk dat de meeste studenten minimaal 1x extra verhuizen :D

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 00:16

Aight schreef:
Offtopic: dit is zeker niet persé het geval hoor. Natuurlijk wil je het liefste een plekje vinden dat direct perfect is voor de komende zoveel jaar. Maar aan de andere kant, hoe erg is het om de inboedel 1 á 2 keer te verhuizen in 4 jaar? Spullen op een kamer van 15m2 passen perfect in een 1,5 paardstrailer kan ik je vertellen :')

Maar ik zou niet te zwaar hangen aan dat het perfect moet zijn, het belangrijkste is om er eerst te zitten :) En wie weet kom je daar de vrienden van je leven tegen (buiten je huis) waarmee je liever gaat samenwonen

Ochja natuurlijk genoeg mensen verhuizen minimaal 1 keer, ik bedoelde ook niet dat je in 1 keer goed moet kiezen en daarna niet meer mag veranderen. Ik bedoel meer dat als je gaat hospiteren jij jezelf moet verkopen maar jij moet hun ook leuk vinden. Dus dat je best wel een beetje kritisch mag zijn.
Al is dat makkelijker zeggen als je al een kamer hebt natuurlijk.

En wat Aight ook zegt, zodra je een plekje hebt is het veel makkelijk een andere plek te vinden. Als je er midden inzit hoor je veel sneller waar ruimte is en merk je snel genoeg in welke huizen je zou willen wonen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 00:44

DemDeempel schreef:
Aight schreef:

Ochja natuurlijk genoeg mensen verhuizen minimaal 1 keer, ik bedoelde ook niet dat je in 1 keer goed moet kiezen en daarna niet meer mag veranderen. Ik bedoel meer dat als je gaat hospiteren jij jezelf moet verkopen maar jij moet hun ook leuk vinden. Dus dat je best wel een beetje kritisch mag zijn.
Al is dat makkelijker zeggen als je al een kamer hebt natuurlijk.

En wat Aight ook zegt, zodra je een plekje hebt is het veel makkelijk een andere plek te vinden. Als je er midden inzit hoor je veel sneller waar ruimte is en merk je snel genoeg in welke huizen je zou willen wonen.
Dat ben ik met jullie eens. Maar ik ben dan ook weer zo dat ik graag wil dat hij een beetje gezellig zit. Dus zit ik nu al te bedenken wat handig en leuk zou zijn kunnen voor zijn kamer :D . Mijn zoon vindt dat allemaal niet zo interessant. Niet te moeilijk doen: gewoon een bureau en een bed, en een kast staat er meestal al, zegt hij.

Dat maakt het uiteindelijk ook wel weer makkelijker om later nog eens te verhuizen naar een andere kamer.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:35

Haha ik snap het hoor! Gelukkig zijn studenten vaak erg creatief op het gebied van gezellig maken :') Geen tuin/binnenplaats om te zitten? We hebben toch een plat dak of voor op de stoep kan ook wel? *\%/*

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:15

Mijn vriend heeft 8 haar met heel veel plezier op de campus gewoond in een huis met 17 mensen. In die jaren heeft hij 56 verschillende huisgenoten gehad haha.

In dat huis word samen gegeten, is het vaak gezellig in de huiskamer, worden af en toe feestjes georganiseerd. Maar er is ook genoeg ruimte voor jezelf. Wij gaan nu nog met dat huis op wintersport terwijl we inmiddels bijna 2 jaar samenwonen.

Bij kamerzoekgesprekken wordt er vooral gekeken of iemand in de groep past en ook zin heeft om bij zo'n huis te horen en daar enigszins actief aan deel te nemen.

Ik heb zelf 8 jaar in een huis gewoond met 1 echte huisgenoot en 2 of 3 andere mensen (in dat huis waren 2 kamers en 2 appartementen, met de bewoners van de appartementen had je weinig te maken) en dat heeft voordelen en nadelen. Het is makkelijker opgeruimd en schoon te houden, en als het schoon is blijft dat ook (heel) even zo. In het huis van mijn vriend leek het altijd viezig en rommelig omdat er gewoon 17 man z'n brood smeert, kookt, chips eet, spulletjes ergens neerzet etc. Terwijl er nooit afwas stond en het best aan kant gehouden werd.

Mijn vriend heeft er een mooie vriendengroep voor het leven aan overgehouden.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 23:31

Even een update: mijn zoon heeft een kamer op de campus gekregen waar hij heel blij mee is. Hij gaat in een huis met 10 andere jongens wonen, krijgt een kamer van 14 m2 en deelt een gemeenschappelijke woonkamer, keuken en 2 douches. Hij heeft er heel veel zin in!

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:34

top! Gefeliciteerd en ik wens hem een fantastische tijd in Enschede :D

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 23:40

Haha dank je wel. Dat gaat vast lukken!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:13

Super! Heel veel plezier gewenst!