DemDeempel schreef:Sterre98 schreef:https://www.facebook.com/16377502498844 ... 783171519/
Ik zie dit net voorbij komen!
Woon zelf in Enschede, nog wel thuis.
Ik heb zelf 5 jaar op kamers gewoond in Enschede en ken dit huis ook haha. Zijn gezellige mannen maar studeren staat hier niet op de eerste plek.
Ik heb mijn huis via via gevonden. Het bleek een huis te zijn van de SJHT maar wij mochten zelf de huisgenoten kiezen.
Mocht je zoon in een studentenhuis in de stad willen wonen moet hij waarschijnlijk hospiteren. Ik ben zelf ook een paar keer afgewezen voor een kamer en dit hoort er ook gewoon bij. Als je een kamer zoekt moet je erover nadenken dat je daar 4 jaar moet wonen. Jij moet je huisgenoten leuk vinden en zij jou natuurlijk. Als die klik van beide kanten niet genoeg is wordt je helaas "afgewezen". Dit houd niet in dat ze je niet leuk vinden maar alleen dat je niet binnen dat huis past. Wij hebben ook mensen gehad die met alle huisgenoten wel goed konden en vaak bij ons waren maar als huisgenoot zagen we het niet zitten. Dit zijn toch twee verschillende dingen.
Ik vond het zelf namelijk best wel een klap voor mijn zelfvertrouwen dat ik werd afgewezen maar weet nu dat dat er gewoon bij hoort en je echt wel een leuk huis kan vinden.
Oh en als hij naar de kick in gaat, laat hem vooral heel veel rondvragen. Je komt in een doe-groep, dat is een groep met andere nieuwe studenten en daarbij krijg je doe-groep papa's en mama's. Dit zijn oudere jaars die al een paar jaar in Enschede wonen en studeren. Daar trek je een paar dagen mee op en zij kunnen je prima vertellen waar ze nieuwe huisgenoten zoeken en wat voor huisgenoten ze zoeken.
Offtopic: dit is zeker niet persé het geval hoor. Natuurlijk wil je het liefste een plekje vinden dat direct perfect is voor de komende zoveel jaar. Maar aan de andere kant, hoe erg is het om de inboedel 1 á 2 keer te verhuizen in 4 jaar? Spullen op een kamer van 15m2 passen perfect in een 1,5 paardstrailer kan ik je vertellen
Maar ik zou niet te zwaar hangen aan dat het perfect moet zijn, het belangrijkste is om er eerst te zitten
En wie weet kom je daar de vrienden van je leven tegen (buiten je huis) waarmee je liever gaat samenwonen