Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
is me wel eens door een hulp verweten dat ik vuilnis bewust naast de bak gooide om haar te pesten.
mens mijn arm heeft soms een eigen leven dus vliegt er wel eens wat tegen de grond ja en oprapen dan had ze me er naast kunnen oprapen ook. Dat was de druppel
Bij een gewone schoonmaakster ligt het anders uiteraard.
beatje schreef:Ik zou persoonlijk een Huishoudhulp ook geen vuil van de grond laten rapen wat ik zelf er naast gooi.Het zijn nog altijd mensen die je komen helpen .Ik vind soms dat er maar weinig respect voor de hulpen zelf is. Niet alleen door de mensen die ze helpen,maar ook door de instantie zelf.
Jessix schreef:PGB aanvragen en zelf een hulp aannemen. Of vragen om een andere organisatie, en dan wel per "direct" en niet over een paar weken.
beatje schreef:Tegenwoordig hebben ze erg handige hulpmiddelen om je te helpen met dingen van de grond te rapen.Kom op zeg,ik zie zwaar gehandicapte mensen behoorlijk zelf redzaam zijn en zij hebben idd hulp omdat ze dingen in het huishouden niet kunnen ,maar hun eigen zooi rapen ze echt zelf op. https://www.hulpmiddelwereld.be/huishouden/grijpers
Bij de lidl heb je ze voor 4.95
Je kan soms behoorlijk zelfredzaam zijn als je maar wilt.
Maakt het voor hulpen gewoon ook een stuk leuker om bij zulke mensen te werken.Ben zelf geen HH ,maar hoor wel vaak hun klachten aan.
niet iets dat je voor je plezier uitgeeft of zo. En zo leuk is het niet om iedere keer iemand in huis te hebben voor iets dat je niet kan. Toch steeds privacy die eraan gaat. Mensen die in je kasten komen enz. Niks blijft prive.
. Ik kwam van niet eens zelfs naar de wc kunnen of uit bed komen, plashulp, douchehulp, aankleedhulp en schoonmaak. Dus geen ingegroeide teennagel.
"even" zelf weghalen was of vallen of halverwege de energie domweg op, veel pijn en de rest van de dag niks meer kunnen, vanwege het oprapen van een stom stukje plastic ja.
ik zei altijd beschouw het als je eigen huishouden, plan taken in zoals je dat zelf fijn vindt. Zodat je zelf precies weet wat wanneer gedaan moet worden. Ik kan hooguit aangeven goh zou je dit vandaag ook kunnen doen, desnoods ipv dat.
maar de organisatie hier. Kansloos zie en hoor er alleen maar narigheid over.
zo vaak vriendelijk gevraagd, joh probeer er op te letten. Maar nope niet haar taak
en daar gaat het vaak mis. Zie nu bij iemand anders, jong meisje ziet veel over het hoofd en huis vervuilt rap daar. Maar aangeven bij organisatie helpt niks. Meisje sturen helpt niks.
elizabeth85 schreef:Wat een lastig probleem. Ik zou ook klagen bij de gemeente... pgb is denk ik heel moeilijk te krijgen voor dit soort dingen. Je moet minimaal 10 uur zorg afnemen per week voordat je in aanmerking komt voor pgb tenzij er geen passend oplossing is. Ik heb zelf pgb voor onze kinderen en het geeft mij veel minder stress dan de dingen die via de Wmo of een ZIN indicatie moeten. Je zoekt zelf iemand uit, vult een kant en klaar contract in (via de svb) en klaar. 1 x per maand de uren doorgeven en meer hoef je niet te doen. nadeel van pgb is dat je niet zomaar vervanging hebt bij ziekte of vakantie als je maar 1 iemand hebt. Je kan zelf iemand kiezen die bij je past, en als het toch geen match is iemand anders zoeken. Je kan zelf uren indelen...
Succes...
elizabeth85 schreef:Wat een lastig probleem. Ik zou ook klagen bij de gemeente... pgb is denk ik heel moeilijk te krijgen voor dit soort dingen. Je moet minimaal 10 uur zorg afnemen per week voordat je in aanmerking komt voor pgb tenzij er geen passend oplossing is. Ik heb zelf pgb voor onze kinderen en het geeft mij veel minder stress dan de dingen die via de Wmo of een ZIN indicatie moeten. Je zoekt zelf iemand uit, vult een kant en klaar contract in (via de svb) en klaar. 1 x per maand de uren doorgeven en meer hoef je niet te doen. nadeel van pgb is dat je niet zomaar vervanging hebt bij ziekte of vakantie als je maar 1 iemand hebt. Je kan zelf iemand kiezen die bij je past, en als het toch geen match is iemand anders zoeken. Je kan zelf uren indelen...
Succes...
. Anouk1605 schreef:elizabeth85 schreef:Wat een lastig probleem. Ik zou ook klagen bij de gemeente... pgb is denk ik heel moeilijk te krijgen voor dit soort dingen. Je moet minimaal 10 uur zorg afnemen per week voordat je in aanmerking komt voor pgb tenzij er geen passend oplossing is. Ik heb zelf pgb voor onze kinderen en het geeft mij veel minder stress dan de dingen die via de Wmo of een ZIN indicatie moeten. Je zoekt zelf iemand uit, vult een kant en klaar contract in (via de svb) en klaar. 1 x per maand de uren doorgeven en meer hoef je niet te doen. nadeel van pgb is dat je niet zomaar vervanging hebt bij ziekte of vakantie als je maar 1 iemand hebt. Je kan zelf iemand kiezen die bij je past, en als het toch geen match is iemand anders zoeken. Je kan zelf uren indelen...
Succes...
PGB is niet aan uren gebonden maar er zitten wel strenge regels aan. Elke gemeente gaat hier anders mee om. Iemand mag hier een bewuste keuze voor maken maar moet aantonen dat hij/zij dit zelf kan beheren of dat iemand het kan doen (bewind of familie?). Maar er zijn gemeenten die stellen nog wel meer eisen eraan (ook eisen aan de aanbieder/hulp), al zal dit met HH wel meevallen denk ik.