Trouwens, ik was sowieso in de war, want je geeft in het begin van je bericht aan "haar toch haar plezier te gunnen heb ik haar gevraagd een knuffel voor mn dochter te haken". Ik dacht "huh, ze heeft het niet breed en nu moet ze haar tijd verdoen met haken? Maar oke, daar krijgt ze dan dus voor betaa...oh nee wacht even ... "..
En fatsoen ivm familie? Als je vraagt "wat krijg je voor het maken?" dan vraag je toch aan iemand "wat krijg je voor het maken?". Ik snap uit dit topic dat je dat dan dus doet voor fatsoen en niet omdat je dat meent?? Omdat het familie is of wat voor reden dan ook?
Wel, als je het niet meent of niet wil weten, vraaaag het dan niet.. hoe moeilijk is dat
.. Ik snap wel dat communicatie een lastig ding is als je ongeschreven regels als 'goed fatsoen' gaat inzetten...
Net zoals 'wij hebben dit en dat al gedaan en nu verwachten we wel zus en zo".. zolang je dat níet hardop uitspreekt, kan je niet verwachten dat een andere partij kan raden wat je denkt.. basiscommunicatieregels denk ik
Er worden verder een paar prima suggesties gedaan, maar daar is het nu denk wel te laat voor..

Buiten dat het in dit geval ook niet relevant is .. 
? Je vraagt zelf wat ze krijgt, dus je opent een deur. De tas is je eigen keuze. Als je dingen weggeeft dan moet je nooit verwachtingen koppelen, want het is niet perse zo van ik doe dit en nu moet jij dit doen.