Opdringerige/claimende vriendinnen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:20

BrittS schreef:
Ik kan echt HEEL ERG slecht tegen claimende vriendinnen/vriendinnen die vaak wat willen afspreken en het niet aan kunnen dat ik zelf een leven heb. Dus heb ik nog maar 1 vriendin over: mijn beste vriendin vanuit groep 3 die ik eens per maand ongeveer spreek en dat is voor ons beide prima. Al spreken we elkaar een half jaar niet, dan nog zit het goed. We wonen beide samen, hebben een baan, hebben beide paarden aan huis en hebben het gewoon te druk voor verplicht gedoe :+ Als we afspreken is het altijd super leuk en hebben we elkaar heel veel te vertellen *\o/*

Dit dus. Ik ervaar dit ook zo. :j

Wennii

Re: Opdringerige/claimende vriendinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:45

Oh ik kan ook erg slecht tegen claimende vriendinnen. Ik heb er ook niet zoveel :) en degene die ik wel heb denken er hetzelfde over.
Ik heb een hele fijne relatie, mijn vriend is ook echt mijn beste vriend en we doen dus heel veel gewoon lekker samen. Behalve de aparte hobby's dan, die we wel wat hebben. Dus als ik de hele week gewerkt heb en ik in het weekend naar de stad ga of bijvoorbeeld ff naar tuincentrum of whatever, dan ga ik 100x liever samen met mijn vriend en mijn dochtertje dan dat ik hun thuislaat en met een vriendin ga.
Ook heb ik nogal eens off-days die zich zomaar ineens kunnen aandienen en als ik dan heb afgesproken en ik merk dat ik dat echt niet ga trekken dan zeg ik dat ook af. Mijn vriendinnen weten dat en wederzijds gebeurt dat ook echt wel. Niemand die dat een probleem vind.

Voordeel is wel, dat is altijd vanaf het begin zo geweest en daar heeft nooit een gesprek over hoeven plaatsvinden :) Dus TS, als jij daar wel aan moet... wens ik je succes en denk ik dat openheid en eerlijkheid gewoon het beste is voor jouzelf.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:26

Ik heb dat ook eigenlijk,ben best al lang getrouwd.Maar mijn man is ook mijn beste vriend en we hebben deels de zelfde hobby(behalve de paarden :+ )
En ik vind vriendinnen gezellig en leuk,maar vind al die verplichte wathsapjes en telefoontjes en dan nog eens afspreken best veel.
Ik ben in het weekend graag met mijn man samen,wat klussen rond het huis,we hebben best een berg grond dus er moet altijd wel wat gebeuren.Of de honden in laden en we zijn op stap.Vriendinnen vinden het best moeilijk te begrijpen dat ik graag wat met mijn man samen doe.Dus is 1x in de maand met vriendinnen afspreken voor mij ook wel genoeg.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:52

Ik zie mijn beste vriendin die ik nu zo een 14 jaar ken 2 a 3 keer per week. Soms periodes minder maar bevalt ons beide prima. Zij woont samen met haar vriend, soms zitten avondjes relaxed samen of met hem film te kijken. Als we geen zin hebben om elkaar te zien zeggen we ook gewoon dat het even niet gaat.
Denk dat duidelijkheid en eerlijkheid een grote rol speelt hierin. Is toch ook wel leuk als je allebei moeite steekt in een vriendschap. Niet dat het geheel eenzijdig is. Dát is in mijn ogen wél egoistisch. Maar als je gewoon eerlijk bent in wat je wilt en beide daar tevreden mee bent. Prima toch?