Verliefdheid niet wederzijds

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:09

nessinator schreef:
fleurtjeuh schreef:
Simpel opgelost. Neem je vriend mee en confronteer hem waar je vriend bij staat.

Nou ga ik hem weer verdedigen, maar is dit niet het ultieme verraad? (hij had mij -begrijpelijk- nadrukkelijk gevraagd dit NIET met mijn vriend te bespreken)

Ik vind dat wel heel gemakkelijk van hem. Hij heeft een probleem, namelijk, hij is verliefd op een bezette vrouw. Daar probeert hij al jouw probleem van te maken door het keer op keer bij jou neer te leggen, door suggesties te doen over vreemdgaan en allerhande relatievormen waar jij geen behoefte aan hebt. En dan verwacht hij ook nog dat jij dat verzwijgt voor je vriend? Nee sorry. Hij kan op zijn vingers natellen dat jij dit bespreekt met je vriend, want daarmee heb ik een belofte om open en eerlijk te zijn naar elkaar.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:09

Ik zou gewoon zeggen dat je je er niet goed bij voelt dat hij er steeds verder in gaat ook al heb jij geen gevoelens voor hem, dat je dit al vaak hebt aangegeven en je het belangrijk vindt in een vriendschap dat je ook gehoord wordt, dat je het er met je vriend hebt over gehad omdat je niet ziet hoe je vrienden kan zijn (zowel hij met jouw vriend, als jullie) als hij niet stopt met deze toespelingen, aandringen. Kan dat je hem er mee kwetst, maar open en duidelijk zijn is het enige dat gezond is.

rien10

Re: Verliefdheid niet wederzijds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:10

Hij kwets zichzelf. TS kwetst niet, zij komt voor zichzelf op.

lotteenjoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:10

Wat een lastige situatie, je wilt hem natuurlijk niet kwetsen maar hoog waarschijnlijk gaat dat wel gebeuren als je zegt geen contact meer te willen. Ik zou hem nog 1 kans geven, een gesprek aan gaan en vertellen dat je het echt niet hebben wilt dat hij er over begint en als hij zich niet kan inhouden dat het dan beter is om elkaar een tijdje niet meer te zien. Hoeft niet voor altijd te zijn..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:11

Waarom nou toch die zorgen dat "je hem niet wilt kwetsen"
Wat is dat toch voor rare omgekeerde wereld?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:13

rien10 schreef:
Waarom nou toch die zorgen dat "je hem niet wilt kwetsen"
Wat is dat toch voor rare omgekeerde wereld?

Betekent naar mijn idee dat hij haar al aardig in zijn macht heeft.
Dat laat je je toch niet gebeuren TS?

Stel je eens voor dat jij de deur ook maar een heel klein beetje op een kier zou hebben staan... (wat in zijn ogen kennelijk het geval is) en je realiseert je dat hij je in zijn macht heeft... Hoe denk je dan over hem?
Je wilt toch geen man die je als marionet ziet? Of een vriendschap die je als marionet gebruikt... Minstens zo erg...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:16

TS, laat ik het tot de essentie terugbrengen.

De liefde is niet wederzijds. NIET. WEDERZIJDS.

Punt. Einde. Klaar.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:20

Jij wil hem niet kwetsen? Hij kwetst jou toch ook? Hij dwingt je in een erg ongemakkelijke positie, doet sexuele toespelingen, heeft geen respect voor jouw nee. Lees je eigen berichten eens terug. Jij zit nu in de stress omdat die 'vriend' je maar blijft pushen. En natuurlijk wil hij liever niet dat je vriend weet waar hij mee bezig is. Maakt het voor hem een stuk makkelijker om jou te blijven bewerken...

Aanvullend hierop. Als ik jouw vriend zou zijn en ik zou er via een ander achter komen wat er gaande is tussen jou en die vriend, dan zou ik not amused zijn. Iets achterhouden is nooit een goed plan, zeker niet zoiets. Wees eerlijk, wees open en waarschijnlijk zul je je een stuk rustiger voelen als je vriend weet wat er speelt en je steunt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:21

Lieve TS.
Hij heeft gevoelens voor jou
Hij verlangt van jou te liegen tegen je vriend
Hij blijft erover beginnen terwijl jij hebt gezegd dit niet te willen
Maar je wil hem niet kwetsen?
Zijn gevoelens.
Zijn probleem.
Maak er niet jou probleem van. Hij is niet zielig. Hij is manipulatief.
Hij weet dat je bezet bent, en toch gaat hij door en luisterd hij niet naar je. Dat is respectloos. Niet alleen naar jou, naar ook naar je vriend, en zijn eigen vriendin.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:23

Yep, precies fleurtjeuh. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 15:32

JoT schreef:
Jij wil hem niet kwetsen? Hij kwetst jou toch ook? Hij dwingt je in een erg ongemakkelijke positie, doet sexuele toespelingen, heeft geen respect voor jouw nee. Lees je eigen berichten eens terug. Jij zit nu in de stress omdat die 'vriend' je maar blijft pushen. En natuurlijk wil hij liever niet dat je vriend weet waar hij mee bezig is. Maakt het voor hem een stuk makkelijker om jou te blijven bewerken...

Aanvullend hierop. Als ik jouw vriend zou zijn en ik zou er via een ander achter komen wat er gaande is tussen jou en die vriend, dan zou ik not amused zijn. Iets achterhouden is nooit een goed plan, zeker niet zoiets. Wees eerlijk, wees open en waarschijnlijk zul je je een stuk rustiger voelen als je vriend weet wat er speelt en je steunt.

Mijn verloofde is echt van alles op de hoogte, hij kent het hele verhaal en ik ben hierin altijd eerlijk tegen hem geweest (natuurlijk wel vanuit mijn point of view, maar verder wel zo volledig mogelijk).

Als reactie op de andere berichten hierboven: Ik had me nog helemaal niet gerealiseerd dat dit manipulatief gedrag is. Ik begon me al schuldig te voelen dat ik niet duidelijk genoeg heb gezegd dat die kier in die deur niet eens aanwezig is (in zijn ogen heeft hij die kier open gehouden voor mijn verloofde en staat mijn verloofde nu in die kier tussen hem en mij in), of dat ik het er niet over wilde hebben, ondanks mijn herhaaldelijke desinteresse.

rien10 schreef:
TS, laat ik het tot de essentie terugbrengen.

De liefde is niet wederzijds. NIET. WEDERZIJDS.

Punt. Einde. Klaar.

Haha, duidelijker dan dit kan inderdaad niet. Ik maak er werk van!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:34

Het feit dat het niet wederzijds is hoeft geen probleem te zijn.
Mijn beste vriend is verliefd op mij en laat dat zo nu en dan best door schemeren. Als hij te ver gaat meld ik dat en dan is alles prima. Ben er duidelijk in dat ik er niets mee wil verder en deze vriend respecteert mijn relatie.

Wat niet ok is is dit drammen en geheimen op eisen, nee is nee en als hij dat niet wil snappen zou ik persoonlijk simpelweg het contact verbreken. Dat is geen gedrag van een (beste) vriend.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:34

Dat is het enge met manipuleren. Je ziet het niet. Vaak zien buitenstaanders het wel.

En die zin "in zijn ogen staat mijn verloofde nu in die kier tussen hem en mij in" daar krijg ik ernstige jeuk van.

Het is een vriend van je, en ik denk dat je dit niet leuk gaat vinden: maar BAH, wat een nare man.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:35

Voordeel van zo'n bord voor zijn kop is dat ie altijd kan eten .... Maar wel thuis natuurlijk :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:40

Goof schreef:
:') :')
Dus hij legt iets op jouw schouders en verwacht dat jij, in je goede relatie, dit niet bespreekt en geheim houdt??
Wat is dat voor sukkel joh.
Ik zou zo iemand serieus niet mijn getuige laten zijn en hem dat vandaag nog laten weten. Wat een geniepig rotspelletje van hem.

Ok, dat hij die gevoelens heeft, dat kan, prima, maar wat hij ermee doet is verre van correct.

Nou dit idd, en jou dan ook nog een schuldgevoel aan praten?
Dit is geen beste vriend en zo zou je hem ook niet moeten noemen!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:42

Ik zou hem vragen hoeveel jullie vriendschap hem waard is, want zoals hij zich nu gedraagt kan dat echt niet in mijn ogen. Dit is echt heel misselijk gedrag, ook naar zijn maat, jou verloofde toe, en zijn relatie.
Ik zou in jou geval toch echt open kaart spelen naar jou verloofde toe.
Heel heftig om te doen, maar om misverstanden te voorkomen tussen jou en jou verloofde.
Ik vind dat je het heel goed doet TS!

ik zou die vriend voor de keuze zetten.
Want ik zou echt geen getuige willen hebben die niet achter mijn eigen huwelijk staat.
Laatst bijgewerkt door Ianrowan2009 op 26-06-19 15:49, in het totaal 3 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:43

Nou, die vriendschap zet hij willens en wetens op het spel.
Dus dat antwoord heb je al.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 15:51

Ik heb hem ook meteen gevraagd of getuige zijn op mijn huwelijk dan niet ontzettend moeilijk voor hem gaat zijn, maar nee, want hij wil gewoon het beste voor mij en hij wil dat ik gelukkig ben. Bovendien staat hij aan de oorsprong van onze relatie (vindt hij) omdat hij ook aanwezig was in het gezelschap toen wij elkaar ontmoetten. (ik heb beide heren tegelijk ontmoet)
Persoonlijk krijg ik een klein beetje het gevoel alsof hij dat huwelijk niet als belemmering ziet om mij alsnog in zijn bed te krijgen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:53

De vraag is niet of getuige zijn voor hem een probleem zal zijn. Maar of jullie hem nog wel als getuige willen. Ik zou het antwoord wel weten als ik jou of je partner zou zijn. Degene die toespeling naar mij of mijn partner zou maken zou op geen enkele wijze meer welkom zijn op mijn bruiloft :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:54

Weet zijn vriendin eigenlijk van zijn gevoelens af?

Janine1990

nessinator schreef:
Ik heb hem ook meteen gevraagd of getuige zijn op mijn huwelijk dan niet ontzettend moeilijk voor hem gaat zijn, maar nee, want hij wil gewoon het beste voor mij en hij wil dat ik gelukkig ben. Bovendien staat hij aan de oorsprong van onze relatie (vindt hij) omdat hij ook aanwezig was in het gezelschap toen wij elkaar ontmoetten. (ik heb beide heren tegelijk ontmoet)
Persoonlijk krijg ik een klein beetje het gevoel alsof hij dat huwelijk niet als belemmering ziet om mij alsnog in zijn bed te krijgen

Dat is een extreem manipulatieve uitspraak van hem...

Sla die deur echt heel hard dicht en draai 'm op slot... Zo iemand wil je niet in je leven...

rien10

Wat wil jij? Wil jij hem als getuige.
Wat wil jij van deze man die sex met jou wil als je met een ander in een monogame relatie bent?

Het beste voor jou? Ik ben nu echt van mijn stoel gepleurd. Woooow, wat eigent hij zich een deel van jouw leven toe zeg? "Aan de oorsprong staan" En dus mag hij sex met jou? Niet normaal meer. En wat laat jij dat ver gaan. Hij gaat over jouw grenzen heen keer op keer. Of beter gezegd, waar zijn jouw grenzen? Wanneer gaan jouw ogen open?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:56

Alles, echt alles in mij roept "weg, weg, weg van deze egoïstische, manipulatieve kwal!"

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:57

Als getuige bij een huwelijk onderschrijf je dat je dat huwelijk wilt zien slagen en dat je - inderdaad - degenen die trouwen het allerbeste toewenst. Met elkaar.

Daar lijkt bij hem geen sprake van te zijn. Nu jij en je soon to be husband dat weten, kan hij mijns inziens jullie getuige niet meer zijn.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:57

Hij wilt het beste voor jou, en wilt dat je gelukkig bent. Hij wilt....
hij wilt....
Hij wilt...
luistert hij wel naar wat jij wilt?
Hij kijkt echt alleen maar naar wat hij wilt, ten koste van jou geluk ( dus wat hij verkondigd over dat hij wilt dat je gelukkig bent staat haaks op zijn gedrag toch? Of zie ik dat nu verkeerd? :o )

Ik heb echt het idee dat hij zijn eigen gevoel en geluk belangrijker vind dan dat van jou.