Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rochiril schreef:casperzazoe schreef:Heel zuur van alle gewassen ja..
Kun je niet een keer een vriend of buurman mee nemen? Woordenwisseling hoeft niet maar als je super duidelijk foto's gaat maken en daarna doet alsof je aan het bellen bent (of echt belt naar de wijkagent) is meneer misschien wat meer geïntimideerd
Ik kan prima iemand meenemen, maar het laatste wat ik wil gaan doen is intimideren of bedreigen. Hoewel foto’s maken misschien ook wel intimiderend is.
Hoe dan ook, ik wil geen scène gaan schoppen, we hebben een bedrijf en een goede naam hoog te houden. Dan speel ik het liever via een wijkagent.
rien10 schreef:En in gesprek gaan? Uitleggen waarom je de man hierop aanspreekt. Zoiets van "Meneer, ik begrijp dat het heerlijk is om in het buitengebied met uw hond te wandelen. De plek waar uw hond nu loopt is de akker van een boer. Hierop verbouwt hij de gewassen waar hij zijn brood mee verdient. Eten voor zijn gezin van koopt, en eten voor zijn hond. Doordat u uw hond hier laat lopen en misschien wel zijn behoeft laat doen, heeft de akkerbouwer schade. Dat zal waarschijnlijk uw bedoeling niet zijn, u wilt lekker wandelen met uw hond. Maar het is fijn voor de boer als u uw hond niet op de akker uitlaat."
belle_boef schreef:Filmpje naar de land eigenaar doorsturen en aan hem laten of hij er wat mee doet?
rien10 schreef:Ja, dan heb je eenrichtingsverkeer. Dat werkt niet.
Bellatrix schreef:Het is toch niet goed als honden door de weide lopen waar schapen grazen? Als de schapen de hondenpoep eten kunnen ze hun ongeboren lam verliezen? Zit iets in de hondenpoep geloof ik...
Liepen met 2 paarden en een hond een stukje langs de weg en de hond ging steeds een weiland in...toen we bij de boerderij kwamen kwam de boer naar ons toe en vroeg ons de hond bij ons te houden en legde dat toen uit. Kon geloof ik ook met koeien maar of het ook met paarden ofzo is weet ik niet.
Ik vind sowieso dat je je hond bij je moet houden en niet op andermans terrein moet laten lopen.
die van ons blaffen als een malle en die mensen weten niet dat die van ons niet verder lopen dan onze eigen wei. Die druipen meteen af en zie ik dan de volgende keer mooi op de weg lopen.
beatje schreef:Ik vraag me af of jij je nu wel niet druk maakt over niks.Hij heeft ze aan een lijn van 4 meter, hoever kunnen ze dan je wei in komen,hooguit toch net onder de draad door?
Anders zou ik het vinden als de honden los op je terrein werden uit gelaten en door gewassen liggen te crossen ,maar verder dan langs de rand lopen kan hij toch niet?
Bij ons reken de boeren sowieso op randschade bij de gewassen,je hebt altijd mensen die stukken plukken of breken of bij ons vrij veel reeën die de gewassen op eten.
Mijn buurboer komt altijd vragen of ik s'avonds de honden niet door het mais wil laten gaten als deze hoger staat om de reeën er uit te jagen.
De bacterie die Bellatrix bedoelt is Neospora.Koeien kunnen van deze bacterie verwerpen en die word voortgebracht door ontlasting van honden in weien die weer gehooid worden voor koeien of graasweien.Alleen moeten de honden dan zelf ook besmet zijn met deze bacterie en die kunnen ze eigenlijk alleen weer op een besmette boerderij op lopen.reeën verspreiden deze bacterie ook.
Zelf hebben we 4 ha omheind met gaas,niet alleen blijven de paarden goed binnen ,maar ik heb tenminste geen honden van andere op ons terrein en mijn honden kunnen veilig bij mij los lopen.
Pandora2 schreef:Geen idee of de politie hier iets mee gaat doen, maar ik zou er toch een melding van maken.
Hier zie je dit al heel wat jaren. De mensen laten hun honden in het veld gewoon loslopen.
Die koersen dan ook door de graangewassen en lopen de weides van koeien / paarden in en uit.
Winged schreef:Beatje: het is gewoon grond van iemand anders, geen openbaar terrein. Hoezo moeten die honden er dan lopen?
Zelfde idee met in een woonwijk de honden in iemands tuin laten wroeten, worden die mensen ook niet blij van.
TS: Filmen en melding maken, hij wil het gesprek niet aangaan.. Dan maar zo.
Winged schreef:Beatje: het is gewoon grond van iemand anders, geen openbaar terrein. Hoezo moeten die honden er dan lopen?
Zelfde idee met in een woonwijk de honden in iemands tuin laten wroeten, worden die mensen ook niet blij van.
TS: Filmen en melding maken, hij wil het gesprek niet aangaan.. Dan maar zo.
01San schreef:Ik vind het ook niet kunnen. Zou daar ook niet blij mee zijn als dat bij mij gebeurd..
Maar ik vraag mij opeens af: raken die honden niet verstrikt in elkaars lijn , als die man zo staat toe te kijken? Dat moet toch ook niet handig zijn voor die man...
Anyway.. Rare vlegel