(en nee ik ben echt niet oud hoor plantje
) Ook een 1.3 exact zelfde als jij nu laat zien.
Loopt rond de 1 op 19 (hoogte verbruik was bij de allereerste keer keer tanken: 1 op 17,8 en laagste verbruik was lange rit enkel snelweg en kwam ik op de 1 op 21,9 -> ja zuiniger als fabrieksopgave dus!, hoe ik het voor elkaar krijg elke keer weer is een raadsel maar alle auto's die ik tot nu toe gehad heb rij ik zuiniger als fabrieksopgave
) Annyway, aantal voordelen van de daihatsu 1.3, geen distributieriem maar een onderhoudsarme ketting!
Stevig motorblokje, rijd voor een hoge wagen echt niet verkeerd zelfs niet met de wind op de zijkant, ligt dus behoorlijk stabiel op de weg. Een hele bak met ruimte! En dat voor een laag gewicht en zuinig verbruik. Daarbij is de carrosserie prima, weinig bekende problemen met roest.
Nadelen, kan er maar 1 vinden en dat is het hoog in toeren lopen in zijn 5 op de snelweg. Met 110 km zit hij al op de 3000 toeren. Heeft hij er last van? Nee als je naar mijn verbruik kijkt zeker niet maar kijk daar dus niet raar van op!
Oow en nog 1, de binnenkant is een en al plastic en dat veroorzaakt nog wel eens een rammeltje of kraakje in dashboard of vanuit de achterbank
Ook hierbij schrik er niet van, het is gewoon een budget auto uit het oosten en geen high class auto uit duitsland zeg maar
Maar van bovenstaande zal je ook last hebben met de Getz, die hebben het zelfde.
Daarbij maar dat is persoonlijk zou ik nooit een auto kopen met een 1.1 motor en reeds bijna 260.000 km op de teller heeft, cru gezegd de kans dat daar wat mee gebeurt omdat het een lichter blok is is gewoon groter(heeft meer te lijden, minder vermogen met zelfde gewicht rondsleuren kost de motor gewoon meer moeite)
Dus bij keuze tussen deze 2 zou ik direct zeggen de Daihatsu. Vergis je trouwens ook niet in het verbruik van de Getz, die is hoog! (kennis had er 1 maar die kwam niet verder als 1 op 13/14 met heel veel kilometers snelweg, in de stad was het nog erger)
Maar heel eerlijk zou ik bij beide denk ik niet tot koop overgaan. Voor de beeldvorming, ik heb mijn YRV gekocht voor een schamele €500, 122.xxx op de teller met NAP uit 2004, onderhoudshistorie volledig bekend en altijd uitgevoerd volgens het schema met boekjes, bonnen etc
Die van mij is alleen vaal rood(geen metallic lak) en blanke lak is wat aan het loslaten dus ziet er aan de buitenzijde wat minder fraai uit, dat is mijn geluk geweest en heeft de prijs behoorlijk gedrukt
Verder binnen als nieuw(maar goed wat verwacht je met 122.xxx km op de teller)
. Wij hebben zelf 7 oude fiats maar als je zelf niet handig bent met auto's zou ik er niet op gokken.
Heeft mij nog nooit in de steek gelaten.