Nielojram schreef:Je doucht dus 2x per week en wast je voor de rest met koud water?
Of gebruik je daar de waterkoker voor?
Dat vroeg ik mij ook al af...2x per week douchen? En dat met dit hete weer.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LindyH schreef:Ik hoopte eigenlijk hier wat antwoorden te vinden, maar dat zit er niet echt in vrees is. Zo ongewoon is mijn vraag blijkbaar wel.

. Het zou wel kunnen bevestigen dat de afwijking bij jou verbruik de fouten in de aanwijzing van een gasmeter de daarvoor vastgestelde maximaal toelaatbare waarden kunnen overschrijden. Mss kan je een meter krijgen met een nog lager Qmin (al heb ik die niet kunnen vinden).
. Idiote situatie.
, respect. Je bent daarin vast niet de enige. Kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die die keus maken vanwege een kleine beurs.
). Shanna schreef:Als er geen gas door de meter gaat (wat zo is als je de hoofdkraan dicht hebt staan) zou hij ook niks mogen registreren, ook als slimme meter niet. Is dat wel het geval dan moet je daarvoor contact opnemen met de netbeheerder in jou regio (zegt mijn vriend die zelf ook gasmonteur bij een netbeheerder is).
Shanna schreef:Als er geen gas door de meter gaat (wat zo is als je de hoofdkraan dicht hebt staan) zou hij ook niks mogen registreren, ook als slimme meter niet. Is dat wel het geval dan moet je daarvoor contact opnemen met de netbeheerder in jou regio (zegt mijn vriend die zelf ook gasmonteur bij een netbeheerder is).
paars schreef:Interessant.
Ik vond nog deze info (ken je wellicht al)
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... C12362.pdf
debiet of Q: het volume gas, dat per tijdseenheid door de gasmeter stroomt;
maximale meetvermogen of Qmax : het grootste debiet, waarvoor een gasmeter in verband met zijn samenstelling is bestemd;
minimale meetvermogen of Qmin: het debiet, beneden hetwelk de fouten in de aanwijzing van een gasmeter de daarvoor vastgestelde maximaal toelaatbare waarden kunnen overschrijden;
paars schreef:Als dit voor veel/alle meters geldt, en dat zogenaamd verbruik vervolgens extrapoleert dan wordt er in NL wel héél veel gas “gebruikt” en betaald dat feitelijk niet gebruikt wordt en ook niet geleverd wordt maar wel betaald. Idiote situatie.
Dat je zo principieel bewust met energie en water omgaat, respect. Je bent daarin vast niet de enige. Kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die die keus maken vanwege een kleine beurs.
Mss dat Radar er iets mee kan! Vastbijtertjes.
Zeker ook met de huidige situatie in Groningen goed om eens boven tafel te krijgen.
Ik zal er ook eens op letten.