Overstappen van bank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:06

elnienjo schreef:
Enige wat mij zou kunnen motiveren is een veel hogere rente dan de concurrent. Maakt mij persoonlijk niet uit waarin ze investeren, al doen ze het op dit moment dus allemaal slecht aangezien de rentes overal vrijwel nihil zijn.

Rente krijg je al lang niet meer, bij geen enkele bank. Als je rendement over je spaargeld wil dan zul je het moeten beleggen. Dat is niet zonder risico, maar je kan wel zelf kiezen hoeveel risico je wil lopen, en bij meer risico kan je overwaarde in een goed jaar wel een heel leuk extraatje zijn.

Jilletje

Re: Overstappen van bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 13:15

Ja, sparen is toch iets wat je voor je zelf doet en niet om er rijker van te worden

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:23

In een paar jaar tijd met drie rekeningen twee keer overgestapt, eerst naar Triodos, later naar ASN. Beide keren gebruik gemaakt van overstap-service, fluitje van een cent.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:48

Zodra het mogelijk is om het bankrekeningnummer te behouden, ga ik overstappen overwegen.
Dan van Rabo naar waarschijnlijk ASR of Triodos. Moet me er dan nog in verdiepen.

Of ik blijf bij Rabo, die hebben nog kantoren i.p.v. alleen maar via internet. Ik kan misschien situaties bedenken waarbij dat misschien handig kan zijn. Moet ik me ook nog in verdiepen :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:57

overstapservice laten werken. ideaal! je geeft bij de belastingdienst en je werkgever (of uitkeringsinstantie) aan wat je nieuwe rekeningnummer is, en bij buitenlandse bedrijven (zoals netflix of spotify). Verder wordt alles door de overstapservice gedaan.

Is echt geen gedoe hoor!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:12

Ben van ABN naar ASN gegaan, vooral gezien de investeringen die de banken doen etc en nu heb ik ook alles op 1 plek.

Was even uitzoeken welke betaling waar vandaan kwam want de automatisch incasso moet natuurlijk wel om gezet worden maar heb het nu bijna allemaal om dus dan kan hij op worden gezegd :=

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:16

Ik ben een half jaar geleden overgestapt van ING naar Triodos (net als mijn vriend). Hij heeft overstapservice gebruikt, ik niet. Hij vond het echt super eenvoudig, voor mij was het een half dagje werk om alles netjes over te zetten (behalve wegenbelasting, die was wel lastig maar daar gaat een overstapservice ook niet bij helpen). Ik heb mijn ING-rekening nog steeds, maar er is al een half jaar niks afgeschreven behalve de kosten van de rekening zelf, is dus gewoon goed gegaan :j
Ik vond de app iets minder soepel dan die van de ING (dit wordt steeds beter), en de rente is helemaal 0 ipv bijna 0, maar ik was wel een beetje klaar met de ING na al die verhalen over wantoestanden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:18

Mijn man zat bij ING en ik ABN. Omdat ik vanwege mijn gedeelde rekening met gehandicapte broer bij ABN wilde blijven, is dat onze gezamenlijke rekening geworden. ( ik met broer apart )
Wij hoeven geen aparte rekening en kost alleen maar geld en gedoe. Zijn nog in gemeenschap van goederen getrouwd, dus alles is toch van ons samen.

Er werden vaak fouten gemaakt en ik wilde ook een bewuste bank toen mn broer was overleden. Die nieuwe banken vond ik nog wat vaag, dus voor SNS gekozen die een mooie middenmoot leek.

Overstappen ging prima. Zij doen de overstapservice en je ziet zelf welke je zelf nog moet regelen, maar is tegenwoordig een kleine moeite.

Hypotheek zit ergens anders, maar maakt niks uit.

Enige nadeel van SNS is dat je niet makkelijk geld kan storten, maar hun argument is om zwart geld te voorkomen. Nu hebben wij amper ooit cash, dus merk het niet, maar voorheen met veel lesgeven was dat lastiger geweest. Hoewel dat nu misschien ook met tikkie was gegaan dan.

Als er straks een bank nog beter uit komt qua bewust zijn etc, stappen we misschien nog wel een keer over.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:19

nessinator schreef:
Ik ben een half jaar geleden overgestapt van ING naar Triodos (net als mijn vriend). Hij heeft overstapservice gebruikt, ik niet. Hij vond het echt super eenvoudig, voor mij was het een half dagje werk om alles netjes over te zetten (behalve wegenbelasting, die was wel lastig maar daar gaat een overstapservice ook niet bij helpen). Ik heb mijn ING-rekening nog steeds, maar er is al een half jaar niks afgeschreven behalve de kosten van de rekening zelf, is dus gewoon goed gegaan :j
Ik vond de app iets minder soepel dan die van de ING (dit wordt steeds beter), en de rente is helemaal 0 ipv bijna 0, maar ik was wel een beetje klaar met de ING na al die verhalen over wantoestanden.

Raar, wegenbelasting van 2 auto's geen problemen mee gehad.....Belasting zelf ook niet. Je kan ook inloggen en daar je persoonlijke gegevens gewoon veranderen incl bank.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 16:11

Hoe lang hebben jullie je oude rekening aangehouden?
Ik zou toch bang zijn om iets te missen ofzo wat nog niet geregeld is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:15

Jilletje schreef:

Mijn incassos zijn alleen maandelijks dus ik weet na een goede maand zeker dat er niets gemist is.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:33

superpony schreef:
nessinator schreef:

Raar, wegenbelasting van 2 auto's geen problemen mee gehad.....Belasting zelf ook niet. Je kan ook inloggen en daar je persoonlijke gegevens gewoon veranderen incl bank.

Belasting idd niet, maar wegenbelasting (die ik via automatische incasso heb lopen) was wel wat gedoe, ik moest daarvoor een nieuwe machtiging afgeven. Waarschijnlijk herinner ik het me als moeilijker dan dat het was, aangezien ik in eerste instantie niet alle gegevens bij de hand bleek te hebben.

Jilletje schreef:

Ik ben van plan mijn rekening volgend jaar mei (dus na 1,5 jaar) op te zeggen. Dan weet ik echt zeker dat iedereen van het nieuwe rekeningnummer gebruik maakt

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:01

Ik ben om precies die reden overgestapt van ABN naar ASN. Ik wilde een eerlijke een 'groene' bank.
Toen mijn vriend en ik een gezamenlijke rekening opende was dat ook een must voor mij, gelukkig is hij zo tevreden over ASN dat hij z'n rekening bij de rabo heeft opgezegd :D

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:07

Ik ben al een jaar bezig met overstappen _O-
maar dat is gewoon luiheid/laxheid/geen tijd voor maken.
Een nieuwe bankrekening aanvragen was zo gepiept. Nu moet ik alles nog overzetten.. dat duurt gewoon even.
Ben trouwens van Rabo naar ASN aan het gaan. Als student vind ik triodos toch net te duur.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:12

Ik zit zelf bij de ING en vriend bij Rabo. Voor de gezamenlijke rekening hebben we gekozen voor de Rabo zodat het voor hem (hij is niet zo heel handig met al die zaken) weinig veranderde. De hypotheek hebben we ook elders en het wordt gewoon van de gezamenlijke rekening afgeschreven.

Verzekeringen e.d. hebben we ook weer elders lopen.

Ik heb vooral gekeken naar gemakkelijkheid en ook wel naar de kosten.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:07

Ik heb afgelopen jaar ook gekeken om over te stappen. Ik wilde een zo groen mogelijke bank.

Ik heb niet alles tot in detail uitgeplozen maar aan kwam hier goed uit de bus en regiobank het beste daar zit ik al bij :+ ben dus blijven zitten.

Zie nu dat asn met boskap iets hoger zit.
Toendertijd de overstapservice gebruikt bij mijn exvriend. Allemaal prima verlopen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:12

Judass schreef:
Mijn overstap van de ING naar ASN ging heel simpel, met behulp van de overstapservice :)
Nu was dit maar een simpele rekening.

Dit.
En qua hypotheek: ik heb mijn hypotheek bij een andere bank.

Edit: ik wilde een duurzamere bank, dus was al wat langer aan het rondkijken. De bonus van Hamersma was uiteindelijk de druppel :+