Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kinke schreef:TS, er viel me nog iets op in jouw verhaal. Je zegt dat het een medisch noodzakelijke ingreep was en dat je je daarom kon ziek melden ipv vrije dagen op te nemen. Betekent dit dat wanneer je bijvoorbeeld de griep hebt, dit geen ziekmelding is maar vrije dagen kost?
_suus19_ schreef:Idd wel een goede tip van de bedrijfsarts! Maar je hoort inderdaad ook vaker dat die sterk bevooroordeeld zijn.. Dus ik blijf angstig omdat je van buiten niet zoveel aan me ziet. Als ik echt teveel doe krijg ik koorts, maar dat is ook in eerste instantie niet.
Ik vind het ook niet verantwoord icm de kids. Ze wilden me eigenlijk al direct in de bus hebben rijden om de kinderen van school te halen. Dat heb ik geweigerd. Voel me al niet fijn in mijn eigen auto voor en klein stukje, ook al zegt het ziekenhuis dat het geen probleem moet zijn.
Ik merk gewoon dat ook al is het wel niet lichamelijk inspannend, dat non stop die kinderstemmetjes en verhalen die nergens over gaan echt onwijs vermoeiend zijn. Om nog maar te zwijgen over het terug praten.. Maar ze snappen echt nog niet goed waarom ik wel een beetje kan praten en luisteren, maar geen uitgebreid gesprek met ze kan voeren. Dan ga ik kribbig reageren, wat echt niet eerlijk is naar hen toe.

ruitje schreef:[b]3: Je gaat als het gaat woensdag en donderdag een uurtje naar werk om koffie te drinken en bij te kletsen, juist niet op het drukste moment.
ruitje schreef:Dat is niet waar, ik wil juist als leidinggevende dat personeel het contact met de werkvloer houd en dat advies geeft een bedrijfsarts ook altijd.
Mijn manager werkt er al duizend jaar, en iedereen die haar tegenspreekt, wordt het leven redelijk zuur gemaakt..
ruitje schreef:1: Jij meld je weer ziek, dit doe je ook bij je manager want volgens mij vermijd je dat/stel je dat uit en dat maakt het slechter.
2: Je doet dit morgen vroeg telefonisch en vraagt om de afspraak met haar te verzetten naar einde van deze week.
3: Je gaat als het gaat woensdag en donderdag een uurtje naar werk om koffie te drinken en bij te kletsen, juist niet op het drukste moment.
4: Je komt lekker bij mij solliciteren waar we wel gewoon normaal omgaan met ons personeel
5: Je belt je verzekering want jij mag nog lang geen auto rijden
) elnienjo schreef:ruitje schreef:Dat is niet waar, ik wil juist als leidinggevende dat personeel het contact met de werkvloer houd en dat advies geeft een bedrijfsarts ook altijd.
Ben erg blij dat ik dat niet hoefde toen ik ooit met 'n gebroken arm thuis zat. Lekker 6 weekjes 'vakantie' zonder aan werk te hoeven denken.
En bij een serieuze burnout/depressie dreef elk stukje 'dwang' me verder de afgrond in.
_suus19_ schreef:In het laatste geval snap ik het, en zou het ook wel besproken moeten kunnen worden dat te veel contact niet wenselijk is. Al scheelt het wel hoe het contact is. Mijn manager is ook heel dwingend, en bij iedere 'hoe gaat het nu?' weet ik meteen dat het haar niet gaat over hoe het met me is, maar om wanneer ik weer begin. Maar als iemand gewoon betrokken is en vanuit belangstelling vraagt, is het wel anders natuurlijk.
Ik weet niet wat je baan is, maar 6 weken thuis met een gebroken arm en dan genieten van 'vakantie', vind ik ook te ver gaan. Ik ben absoluut niet van het onnodig ziekmelden. Toen ik ooit mijn been gebroken had, heb ik geregeld dat ik na een week steeds met collega's mee kon rijden of afgezet werd. Tuurlijk was ik liever vrij geweest, maar als ik niet doodziek ben voel ik me echt schuldig om thuis te gaan zitten..
Sjong schreef:Ik vind je leidinggevende niet oké. Ze probeert je onder druk te zetten om te werken. Maar ik vind het zelf wel altijd vervelend als mensen zich banketstaaf voelen omdat ze ziek zijn en daardoor onduidelijk zijn. Als je echt om 14.30 moest beginnen is 12.15 vrij laat met ziekmelden. Je wist ws s ochtend ook wel dat het niet ging.
Overigens krijg je dit soort dingen dus van dit soort leidinggevenden. Mensen "durven" zich niet ziek te melden en dan krijg je allerlei onduidelijke situaties.
Dus mijn tip: wees heel duidelijk, laat je niet ompraten tot halve beloftes en laat je niet intimideren om te werken als dat nog niet lukt.
ruitje schreef:Ik mocht een tijd langer niet rijden van de verzekering, vind 24 uur echt wel erg kort