Plastuitervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Plastuitervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:26

Ja, ik mis een spatie na 'plastuit'. _O- Ik las 'plast uit ervaringen'. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:28

Bellatrix schreef:
Ja, ik mis een spatie na 'plastuit'. _O- Ik las 'plast uit ervaringen'. :+

Ik dacht wat zijn nou Terva ringen?

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:37

Jaren geleden heb ik er 1 gebruikt in de trein in India.
Mijn ervaring was dat je vooral "gedoseerd" moet plassen, dus niet ineens de sluis open :+

Op dat moment was het voor mij wel de ideale uitkomst. En natuurlijk heel leuk om eens te plassen als een kerel _O-

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:43

lieflampje schreef:
Jaren geleden heb ik er 1 gebruikt in de trein in India.
Mijn ervaring was dat je vooral "gedoseerd" moet plassen, dus niet ineens de sluis open :+

Op dat moment was het voor mij wel de ideale uitkomst. En natuurlijk heel leuk om eens te plassen als een kerel _O-

Hahaha je moet inderdaad het niet tot het laatst ophouden en dan pas gaan, want als je ongecontroleerd ervoor gaat, dan gaat het inderdaad mis :') Ook niet te krampachtig erin knijpen haha, kost wat oefening, maar dan heb je ook wat.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 21:06

:')

Chrome blijft regelmatig hangen en ik had eerst een ietwat andere titel. Vandaar dat die spatie er niet in zit.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:11

Plastuitplassen is super makkelijk. Gewoon een paar keer oefenen thuis.

De truuk is niet te hard door te plassen. Dan lopen ze over.

Ik gebruik ze op festivals.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:19

Hahaha ik heb ze ooit gekocht voor op de dixi bij de zwarte cross :') thuis met een vriendin geoefend hebben enorm lol gehad (ook op de zwarte cross) conclusie je moet even de houding weten en doseren want anders stromen ze over _O- heb ze nu in de auto liggen voor het geval ik een keer voor t werk onderweg ben en het echt niet anders kan.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:30

(Spatie hoort er ook niet in, in het Nederlands schrijven we nou eenmaal alles aan elkaar. Zoek maar eens op Engelse ziekte /grammaticanerd)

OT: sorry TS, ik kan je niet helpen. Maar vind het onderwerp wel interessant en vraag me tegelijk af waarom die dingen niet wat algemener te verkrijgen zijn. Zou het leven zoveel makkelijker maken af en toe. Op campings, festivals, smerige tankstations... :=

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 22:13

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:03

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 23:25

_Christina schreef:
Laatst kwam ik de volgende plastuit tegen, misschien dat dat wat is? Lijkt aardig compact te zijn en schijn je zo droog te kunnen schudden.
https://uixi.eu/uixi-de-herbruikbare-plasgoot/

Werd hier boven ook al een keer genoemd en vind hem er erg goed uitzien.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 00:46

Ik gok nav je omschrijving dat je in de terminale nachtzorg zit, dan is toilet schoonmaken inderdaad geen optie gezien de tijden dat je er doorgaans bent, lastig maar ik snap je wel hoor.

Ik heb zelf geen ervaring met een plas tuit maar vind het wel goed dat je er zo over nadenkt. Die mensen waar je komt hebben al zoveel aan hun hoofd.
Hopelijk vind je iets wat je kan helpen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:12

Onali schreef:
_Christina schreef:
Laatst kwam ik de volgende plastuit tegen, misschien dat dat wat is? Lijkt aardig compact te zijn en schijn je zo droog te kunnen schudden.
https://uixi.eu/uixi-de-herbruikbare-plasgoot/

Werd hier boven ook al een keer genoemd en vind hem er erg goed uitzien.

Deze schud je inderdaad zo goed als droog, ik doe wat velletjes wc papier erbij in het etuitje en veeg dan voor de zekerheid nog even de uixi helemaal droog.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:45

FrNo schreef:
Deze schud je inderdaad zo goed als droog, ik doe wat velletjes wc papier erbij in het etuitje en veeg dan voor de zekerheid nog even de uixi helemaal droog.

Ik lees dit topic mee vanuit een andere interesse: vriend lief en ik gaan wel eens de natuur in (enkele keer ook kamperen zonder voorzieningen) en ik heb altijd zo'n hekel aan een plekje tussen de brandnetels uithakken voor je kunt plassen.

Mijn grootste vraag dus: kun je de uixi op die manier goed meenemen de natuur in? Ik kan evt wel een klein beetje spoelen met water, maar niet teveel, want dan is onze voorraad te snel op. Wat wc-papier meenemen is ook geen probleem.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:20

Oh, die klinkt goed! Jij hebt er ervaring mee, frno? Moest je oefenen voor je er netjes mee overweg kon?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:34

Ik heb de uixi nu ca een maand en alleen gebruikt op de Jumbo race dagen, dus nog niet heel veel ervaring.

De uixi kun je makkelijk meenemen de natuur in, er zit een etuitje bij en deze zou je evt aan een sleutelhanger kunnen hangen. Of in een heuptasje mee. Je hoeft hem niet na te spoelen met water, ik veeg voor de zekerheid even na met een stukje wc papier. Zodra je thuis komt kun je hem evt nog heel even in kokend water leggen om te sterililiseren.

Ik heb wel eerst thuis geoefend, maar dat ging gelijk makkelijk zonder knoeien. Maar wel fijn on eerst even rustig te proberen.

Wel vind ik het lastig als je een strakkere broek aan hebt en de rits niet erg laag gaat om hem dan te gebruiken zonder je broek omlaag te doen.

Ps het is volgens de omschrijving ook mogelijk om zittend te gebruiken, dit lijkt me ideaal voor rolstoelgebruikers.