De dag nadat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:12

Jezem, wat een vervelende situatie. Je zal maar in zo'n slechte film terecht komen. Ik kan me voorstellen dat de beide mensen helemaal overstuur zijn: de een omdat ie onterecht beschuldigd wordt, de ander omdat ze iemand onterecht beschuldigt. Als de dame aangifte gaat doen krijgt ze het nog moeilijk hoop ik. Er is niets zo lastig als meerdere keren een verhaal moeten vertellen wat je hebt verzonnen en dan ook nog elke keer zorgen dat alle details kloppen. De waarheid is zoveel makkelijker te onthouden.

(Overigens lijkt dit scenario verdacht veel op dat van een film van jaren terug, de ouderen onder ons, kennen die misschien nog wel. Michael Douglas komt daar in ongeveer hetzelfde schuitje door Demi Moore. De film heet Disclosure.)

Hoe dan ook, ik wens jullie van harte toe dat jullie snel ontwaken uit deze nachtmerrie en dat de gevolgen beperkt zullen zijn.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 11:16

MarliesV schreef:
TS, besef je goed dat jij het verhaal van 1 kant hoort en misschien je man ook niet vrij te pleiten valt.
Uiteindelijk was jij er niet bij (en wij ook niet).

Hopelijk blijkt het allemaal waar te zijn wat je man beweerd en komt de waarheid op tafel. Maar het zal mij niet verbazen als dit een negatief staartje krijgt voor je partner.

Sterkte met elkaar!

Daar ben ik me van bewust. Dat ging als eerste door mijn hoofd.

Maar.. ik ken mijn man al vanaf kinds af aan, en weet hoe hij is met vrouwen. Sowieso is hij erg onzeker over zijn lichaam en na 1 biertje "doet de boel het niet meer." Dat er iets gebeurd zou zijn geloof ik dus niet, daar ken ik hem te goed voor.

Beide hebben ze uiteraard ook gesprekken gehad met HR, en zijn verhaal bevat meer aantoonbare feiten. Tijdstippen etc die aangetoond kunnen worden met bonnetjes. Maar ik denk niet dat dat van invloed is helaas.

Gisteravond zei hij nog: aan de ene kant had ik beter in kunnen gaan op de avances, dan hadden we deze rotzooi niet gehad. Hij is echt gesloopt.

MarliesV

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:50

Gezien jou verhaal is het ook veel aannemelijker in mijn ogen dat je man de waarheid verteld hoor, maar schrik er niet van dat niet iedereen hier zo tegenaan kijkt.

En eigenlijk is dat ook goed, vorige week was er een heel verhaal op tv dat er regelmatig geen aangifte wordt gedaan van aanranding/verkrachting omdat de daders er mee weg komen.
Dus gedegen onderzoek is altijd belangrijk.

Zij heeft dus geen aangifte gedaan, qua politie is je man dus overal vanaf neem ik aan?

Ben heel benieuwd wat de werkgever hier mee gaat doen. In ieder geval goed dat beide partijen op non-actief zijn gezet. Als het maar 1 van beide was, had dat toch een heel ander signaal afgegeven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:55

Ik vraag me vooral af wat ze met de melding wil bereiken? Puur het ontslag van jouw man?
Ik hoop dat er een stevig onderzoek komt zodat de waarheid op tafel komt, welke waarheid dat ook mag zijn want een verhaal heeft natuurlijk altijd 2 kanten.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:02

Waarschijnlijk schaamt ze zich, plus ze heeft een blauwtje gelopen. Voor veel vrouwen een reden om de betreffende man niet meer onder ogen te willen komen. Een hele valse manier om dit als 'oplossing' te gebruiken. Mijn ex is ooit ook beschuldigd van aanranding op de werkvloer. Dat kan je lang blijven achtervolgen ook al ben je onschuldig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:06

_ENGEL_ schreef:
Pipodipo schreef:
Het is wel een beetje, heel erg, naief. Voor de volgende keer: zorg dat je nooit alleen bent in een onduidelijke situatie met iemand die dat verkeerd kan opvatten. Zorg ook dat je je voorstelt dat een verkeerde interpretatie van onvoorstelbaar ver kan komen. De werksituatie gaat waarschijnlijk niet meer goed komen, de leidinggevende wint en mag blijven, je man zal een andere baan moeten zoeken, of hij krijgt elders in de organisatie nog een kans. De vraag is of het verstandig is om bij deze werkgever te blijven met deze interne reputatie. Vergis je niet in de manier waarop dit kleine akkefietje zijn uitwerking kan hebben.

Aan de ene kant naïef, maar aan de andere kant van de zotten dat je hiervoor op je hoeden moet zijn.

ik ben het vooral eens met Engel
het is te idioot voor woorden dat een drankje op de kamer synoniem zou zijn voor "er moet geneukt worden" oid
maar helaas blijkbaar wel

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:07

Ooh wat een valse actie.
Dit is zo'n kwetsbaar onderwerp en volgens mij heeft mevrouw niet helemaal in de gaten dat ze met deze actie iemands leven kan verwoesten.

Heel veel sterkte voor jou en je man, TS.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:29

Ik vind het ook zo frappant, wist ze niet dat hij getrouwd was? En hij heeft gelijk gezegd dat het niet de bedoeling was zo dus wat klaagt ze dan?

Goede bedoeling vanuit hem en miscommunicatie vanuit haar. Vind het bijzonder om te denken dat als je wat gaat drinken met een collega alleen dat je dan direct uit de kleren gaat zonder aanleiding

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 12:51

MyChoice schreef:
Waarschijnlijk schaamt ze zich, plus ze heeft een blauwtje gelopen. Voor veel vrouwen een reden om de betreffende man niet meer onder ogen te willen komen. Een hele valse manier om dit als 'oplossing' te gebruiken. Mijn ex is ooit ook beschuldigd van aanranding op de werkvloer. Dat kan je lang blijven achtervolgen ook al ben je onschuldig.

Hoe is dat toen bij jouw ex gegaan?

Nynkster schreef:
Ik vind het ook zo frappant, wist ze niet dat hij getrouwd was? En hij heeft gelijk gezegd dat het niet de bedoeling was zo dus wat klaagt ze dan?

Goede bedoeling vanuit hem en miscommunicatie vanuit haar. Vind het bijzonder om te denken dat als je wat gaat drinken met een collega alleen dat je dan direct uit de kleren gaat zonder aanleiding

Ze wist dat hij getrouwd is, sowieso heeft ze me vast weleens gezien bij een personeelsuitje oid.

Pipodipo schreef:
Het is wel een beetje, heel erg, naief. Voor de volgende keer: zorg dat je nooit alleen bent in een onduidelijke situatie met iemand die dat verkeerd kan opvatten. Zorg ook dat je je voorstelt dat een verkeerde interpretatie van onvoorstelbaar ver kan komen. De werksituatie gaat waarschijnlijk niet meer goed komen, de leidinggevende wint en mag blijven, je man zal een andere baan moeten zoeken, of hij krijgt elders in de organisatie nog een kans. De vraag is of het verstandig is om bij deze werkgever te blijven met deze interne reputatie. Vergis je niet in de manier waarop dit kleine akkefietje zijn uitwerking kan hebben.

Hier wilde ik nog even op reageren: intern weet niemand behalve HR en de leidinggevende van beide ervan. Er is een extern bureau ingeschakeld om onderzoek te doen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:08

Wat een vervelende situatie!
Heeft je partner aangifte overwogen? Of heb ik daar overheen gelezen?

Mijn vader is ooit in de supermarkt publiekelijk aangevallen door een buurtgenoot met de woorden: “Blijf van mijn kind af. Kom niet aan mijn kind”.

Door de geuite teksten heeft mijn vader een aangifte van laster overwogen maar dit uiteindelijk achterwege gelaten omdat het met een sisser is afgelopen.

Laat ik ook voorop stellen dat mijn vader zelfs nog nooit met een vinger naar het kind heeft gewezen. De aanval kwam voort uit een discussie/voorval tussen mijn vader en de buurtgenoot tijdens tuinwerkzaamheden bij een buurman van de buurtgenoot (ja hoe verzin je het).

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:08

Die heeft enkel een officiële waarschuwing gekregen. Het blijft zijn woord tegen het hare. Destijds dacht ik dat hij het echt niet had gedaan, nu ik weet hoe hij echt in elkaar steekt twijfel ik daar wel aan.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 13:11

Snorlex schreef:
Wat een vervelende situatie!
Heeft je partner aangifte overwogen? Of heb ik daar overheen gelezen?

Mijn vader is ooit in de supermarkt publiekelijk aangevallen door een buurtgenoot met de woorden: “Blijf van mijn kind af. Kom niet aan mijn kind”.

Door de geuite teksten heeft mijn vader een aangifte van laster overwogen maar dit uiteindelijk achterwege gelaten omdat het met een sisser is afgelopen.

Laat ik ook voorop stellen dat mijn vader zelfs nog nooit met een vinger naar het kind heeft gewezen. De aanval kwam voort uit een discussie/voorval tussen mijn vader en de buurtgenoot tijdens tuinwerkzaamheden bij een buurman van de buurtgenoot (ja hoe verzin je het).

Pff, wat mensen wel niet kunnen verzinnen hè..

Voor nu wil hij haar eerst de kans gunnen om de fout te herstellen, maar als ze toch besluit om aangifte te doen dan wil hij dat ook doen voor smaad en laster.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:21

Ik vind het echt heel erg om te zien dat hier mensen aan victim blaming doen. Niemand mag zeggen dat vrouwen moeten letten op wat ze dragen om aanranding te voorkomen, maar ineens is het wel geoorloofd om te zeggen dat de man van TS dit had kunnen voorkomen door niet zo naïef te zijn om zijn collega nog voor een drankje op de kamer uit te nodigen?

In ieder geval veel succes en sterkte in deze situatie TS! Lijkt me niet makkelijk...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:32

Ik vindt het lastig om te reageren, maar wij horen allemaal het verhaal van een kant. Maar het lijkt me wel een ontzettend vervelende situatie.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:36

Misschien werkt het in zijn voordeel wanneer jij eerlijk verteld aan politie of extern bureau dat hij niet eens kan presteren na het nuttigen van een biertje.
Of schrijf haar een brief waarin je dat vermeld, dat je het dan wel heel knap van haar vind dat het haar dan wel zou lukken?
Je schrijft ook dat je man vrouwelijke trekjes heeft en jij juist mannelijke, dan neem ik aan dat je man valt op vrouwen met mannelijke trekjes, dan is de volgende vraag, is vrouwelijke collega vrouwelijk of mannelijk en zal hij wanneer hij vrijgezel zou zijn voor dit type vrouw vallen?

Zijn toch dingen die ik zou benoemen bij het externe bureau of politie dat onderzoek doet, ook zou ik het bespreken met hr, dat ze hem een loer wil draaien omdat ze op zijn promotie loert.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:46

Ik zou niet lijdzaam gaan zitten afwachten of zij nog met iets komt of dat het bedrijf iets beslist. Je man is (als jij ervan overtuigd bent dat hij niet liegt) valselijk beschuldigt en dat moet je niet met een sisser af willen laten lopen. Dat kan ook nog wel eens heel vervelend uitpakken en niet alleen vwb zijn baan. Heb je rechtsbijstand? Bel anders het juridisch loket of neem een advocaat in de arm. Zodat die uit kunnen zoeken bij de politie wat er nu allemaal precies op papier staat en zodat zij je bij kunnen staan in het vervolg, misschien is dat wel het doen van aangifte jegens haar. Dit is ook belangrijk omdat hij straks misschien onderhandelingen moet voeren over zijn ontslag. Direct aan de slag dus, veel sterkte.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:50

Heb je al een advocaat ingeschakeld en ondertussen al contact gehad met je man?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:59

Indien ik valselijk beschuldigd zou worden van zoiets ingrijpends dan had ik meteen aangifte gedaan tegen die persoon. En niet als een trillend vogeltje in een hoekje gaan zitten, wanneer je man niets heeft gedaan dan zou ik ook een advocaat in de arm nemen en er werk van maken.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:08

Jeetje wat een naar verhaal. Dat er wordt gezegd dat je niet na een drankje als man-vrouw op een kamer wat gaat drinken is eigenlijk bizar. Dit zou toch moeten kunnen? Ik heb ooit voor een baan vaker in hotels moeten slapen en sliep zelfs bij een paar van mijn mannelijke collega's op de kamer. Ik was toen 18-19 ofzo en veel te bang alleen op zo'n hotelkamer. Uiteraard wel bij collega's die ik kende en dat is nooit mis gegaan. Allebei in je eigen bed en meestal gingen hun eerst douchen en dan beneden eten en daarna ik op mijn gemak douchen en had ik alle privacy. Gelukkig nooit problemen gehad!

Ik hoop voor jullie dat het opgelost wordt. Misschien zijn er camera beelden op te vragen uit het hotel? Kan er navraag gedaan worden bij de gasten in de kamer ernaast? Als jouw man iets heeft gedaan wat zij niet wilde heeft ze wellicht om hulp geroepen dan kunnen zij dit misschien gehoord hebben?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:12

NadjaNadja schreef:
Ik vind het echt heel erg om te zien dat hier mensen aan victim blaming doen.

Nee hoor, het is eerder om te waarschuwen dat je niet in een open val moet trappen. Bovendien horen wij het maar van 1 kant en weten we dus niet wie het echte slachtoffer is. De vrouw voelt zich slachtoffer omdat zich misleid voelt. Eerst verleid en toen toch niet en dus voor banketstaaf staan. De man voelt zich het slachtoffer omdat hij vindt dat hij valselijk beschuldigd wordt.

En nee, het is niet normaal om op de hotelkamer een drankje te doen met z'n tweeen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:13

Pipodipo schreef:
En nee, het is niet normaal om op de hotelkamer een drankje te doen met z'n tweeen.

Ik weet niet in wat voor milieu jij bent opgegroeid maar ik zie hier echt niks verkeerds in hoor.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:14

Pipodipo schreef:
NadjaNadja schreef:
Ik vind het echt heel erg om te zien dat hier mensen aan victim blaming doen.

Nee hoor, het is eerder om te waarschuwen dat je niet in een open val moet trappen. Bovendien horen wij het maar van 1 kant en weten we dus niet wie het echte slachtoffer is. De vrouw voelt zich slachtoffer omdat zich misleid voelt. Eerst verleid en toen toch niet en dus voor banketstaaf staan. De man voelt zich het slachtoffer omdat hij vindt dat hij valselijk beschuldigd wordt.

Vind jij ja. Anderen vinden dat wel normaal. Dit is geen reden om maar iemand te veroordelen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:15

Pipodipo schreef:

Lekker tegenstrijdig zo met je onderschrift erbij :+

Maar ff serieus, het is niet normaal om op de hotelkamer wat te drinken met z'n tweeën? Gelukkig leef ik blijkbaar in een andere maatschappij waar dat beschouwd wordt als "normaal" en "gezellig"

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:15

Wat bizar dat je dus tegenwoordig niet meer gewoon op je hotelkamer een drankje kan doen zonder dat daar de verwachting van sex aan vast hangt? Ik vind daar iets van...

Hele vervelende situatie TS. Voor ons is het natuurlijk gissen naar de waarheid, maar kan je man niet voor de zekerheid advies inwinnen bij het Juridisch Loket? Of desnoods zelfs een advocaat in de arm nemen?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:16

Waarom moet een drankje in een kamer waar een bed staat en geen vreemde bijzijn plaatsvinden? Dat kan toch ook prima in de hotelbar. Wat is de toegevoegde waarde van een kamer?