Seniorentelefoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Seniorentelefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 08:14

Mijn moeder is 72. Whatsappen kan ze prima en een foto op facebook zetten kan ze ook heel best met haar telefoon. Wat het verschil is tussen Wifi en 4G, dat snapt ze dan weer niet.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:24

Zo stond ik laatst in de Vodafone winkel tegelijk met een oudere dame.

Ze snapte niet waarom haar rekening zo hoog was want ze had toch WiFi?

De medewerker heeft geprobeerd uit te leggen dat ze dat niet overal had maar of het kwartje gevallen is, ik betwijfel het....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 08:47

Uitleg: wifi is thuisinternet en is gratis, 4G is buiteninternet en kost geld.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:36

ClauH schreef:
Zo stond ik laatst in de Vodafone winkel tegelijk met een oudere dame.

Ze snapte niet waarom haar rekening zo hoog was want ze had toch WiFi?

De medewerker heeft geprobeerd uit te leggen dat ze dat niet overal had maar of het kwartje gevallen is, ik betwijfel het....

Zo herkenbaarder 1 jaar bij de klantenservice van Vodafone gewerkt en dan facturatie. En niet allee. Ouderen hoor die dit verschil niet snappen maar meestal wel.

En dan heb je ook nog maritiem netwerk. Dan snappen ze het helemaal niet meer. Of grensgebieden met niet eu landen.

Ts weet dat er mogelijkheden zijn voor kinderen dat ze niet in de instellingen kunnen komen. Dacht dat je dan een bepaalde app er pp moet zetten. Misschien zo iets.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:51

Mijn opa heeft een senioren smartphone van Fysiq, draait op Android. Helaas niks als problemen met dat ding, hij was al niet goed in te stellen vanuit de doos en contacten ed verdwijnen steeds of kunnen niet gebeld worden dmv de sneltoetsen. Het énige voordeel is dat er een sos-knop op zit die automatisch bepaalde contacten afbelt tot er opgenomen wordt. Jammer alleen dat je daarna niet terug kan bellen of het alarm uit zetten :D
Opa kan trouwens wel in alle instellingen komen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:04

Er zijn wel zogenaamde senioren smartphones, maar of die veel meerwaarde hebben??

Ik denk dat vooral een kleinere telefoon lastig is qua aanraken en ze snel op van alles drukken.

Af en toe een beetje tijd nemen om ze te helpen. Hoewel sommigen echt heel eigenwijs zijn. Mijn moeder is 75 en heeft al jaren een smartphone en laptop, maar kan er niet goed genoeg mee omgaan en haalt allerlei rotzooi naar binnen. Ze is ook al 100x lid geworden van van alles.....

Je moet ze vooral leren om overal nee op te zeggen en nooit persoonlijke gegevens in te vullen ook.

En laat ze gewoon een adressen boekje ernaast houden, voor als ze alle nummers wissen per ongeluk bijv.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 16:52

Nou m'n senior heeft vanmiddag d'r iphone gekocht. De meneer van de winkel heeft het meeste gedaan en ze kan altijd langskomen als er wat is. Ik heb de 'moeilijke' apps in een map Afblijven gedaan. Gouden tip, echt!
Ze is er helemaal blij mee en het is makkelijk dat ze de ipad al kent.