Schijtziek van schijtende vogels, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:35

Gewoon de auto ergens anders parkeren en dan er met de vouwfiets naar toe? En anders een paar oude lakens erover en die geregeld wassen? Waarom moet een gemeente altijd alles oplossen, wat verwachten jullie dan, alle bomen kappen? Deze overlast is toch maar een paar maanden per jaar. En waarom zouden de roeken daar niet mogen rondhangen? Juist fijn, die goede biodiversiteit!

Cookies

Re: Schijtziek van schijtende vogels, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:37

Ik zou wel zo'n hoes over je auto gooien. Auto 's avonds even zijn pyama aan.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:38

Autohoes

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:39

Mazida schreef:
Gewoon de auto ergens anders parkeren en dan er met de vouwfiets naar toe? En anders een paar oude lakens erover en die geregeld wassen? Waarom moet een gemeente altijd alles oplossen, wat verwachten jullie dan, alle bomen kappen? Deze overlast is toch maar een paar maanden per jaar. En waarom zouden de roeken daar niet mogen rondhangen? Juist fijn, die goede biodiversiteit!

Je maakt een grapje. :') Dit is het hele jaar door, alleen is het deze periode het ergste.

Dit zijn vooral serioren flats, de gemiddelde leeftijd is 70+. Een aantal parkeervakken zijn zelfs op kenteken omdat mensen zo slecht ter been zijn.

Bij het kerkhof zijn ook alle bomen gekapt om deze reden.

Alle bomen zal niet hoeven, maar wel een behoorlijk aantal.

Zo'n hoes heb ik ook al gezegd, maar ze krijgt hem niet alleen op en van de auto.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:48

Bomen kappen om overlast van vogels tegen te gaan? Weet je de belangrijke functie van bomen niet? Waarom moet de natuur altijd maar plaatsmaken omdat mensen zich ergeren? Denk liever in oplossingen in plaats van problemen. En wellicht kan je moeder anders verhuizen naar een plek zonder bomen?

Zo'n autohoes hoeft toch ook niet, een paar lichte lakens over een auto gooien moet toch wel te doen zijn?

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:54

Houd er wel rekening mee dat (om een of andere reden) de nesten van roeken het hele jaar door beschermd zijn...
Bij ons in de buurt zitten er ook heel veel, daar hebben ze nu van die nep dode vogels opgehangen, al merk ik weinig verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:56

Zo'n piepapparaat kan goed werken, maar helaas heeft dat ook weer nadelen als je zelf huisdieren/vogels hebt want die kunnen er soms ook aardig gek van worden. Is zoiets niet particulier te huren zodat je eens uit kunt proberen wat er gebeurt als je zo'n ding op je balkon zet?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:57

Mazida schreef:
Bomen kappen om overlast van vogels tegen te gaan? Weet je de belangrijke functie van bomen niet? Waarom moet de natuur altijd maar plaatsmaken omdat mensen zich ergeren? Denk liever in oplossingen in plaats van problemen. En wellicht kan je moeder anders verhuizen naar een plek zonder bomen?

Zo'n autohoes hoeft toch ook niet, een paar lichte lakens over een auto gooien moet toch wel te doen zijn?

8)7 8)7

Nogmaals, als het geen honderden vogels zouden zijn, was er geen probleem. Tien jaar geleden waren deze dieren er ook al, en ook toen was er poep. Maar toen vloog de poep niet tot binnen op het matras en de nachtkastjes. Dat was prima te onderhouden.

Maar ook honderden bewoners kunnen niet meer op hun balkon, of hun ramen op kiep zetten. Dus ja, ik vind inderdaad dat er iets gebeuren moet, dan ben ik volledig met de bewoners eens.

Edit:

Ik heb even geteld, het gaat om 186 appartementen in twee straten. En in het midden staat nog een seniorenflat met 146 appartementen.

Moeten al deze mensen dan maar verhuizen?

Edit 2:
Heb die valkenier van het linkje een berichtje gestuurd. Meer ter informatie, ben benieuwd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:43

Bomen kappen is geen oplossing, daarmee verplaats je het probleem alleen maar. Doordat de bomen op het kerkhof weg zijn zitten ze nu bij de flats.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:01

Ik las dat in ernstige gevallen er een vergunning kan worden afgegeven om roeken af te schieten.
Dit is een plaag.
Vraag mij af in hoeverre dit de gezondheid belemmerd/gevaarlijk is.

Gemeente spammen met foto’s en de wijkraad, wijkrant inschakelen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:17

Buurt uitje... vogels schieten _O-

Nee zonder gekheid wat vervelend... heb verder geen idee wat je eraan kunt doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:49

Goh wat vervelend, zeg. Stom dat de gemeente ook geen verantwoordelijkheid neemt.

Roeken zijn wel beschermd, he. Ik ben niet zo op de hoogte van die regels, maar ik denk wel dat je ontheffing moet aanvragen als je ze wilt verjagen, en dat dat moet wachten tot na het broedseizoen.

Ik zou eens proberen (gratis) juridisch advies in te winnen bij het juridisch loket o.i.d. Dit doet afbreuk aan jullie woongenot en in feite heb je al schade: het kost je gewoon geld om steeds naar de wasstraat te moeten. Misschien kun je bijv. via facebook een groep lotgenoten bijeen krijgen? Sterkte!

Vlakbij mijn ouders zijn ze volgens mij wel weg:
https://www.nrc.nl/nieuws/2005/04/08/ro ... 96-a435389

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:51

Maar hoe meer bomen er gekapt worden hoe meer de vogels zich gaan centreren in de overgebleven bomen toch? Kunnen ze dan niet beter meer bomen aanplanten in de hoop dat ze zich meer gaan verspreiden :')

Verder geen tips, wij hebben al jaaaaaaren verschillende merels, kauwtjes en duiven in de bomen maar wij wonen dicht bij bossen dus het gros zit daar.
Denk voor nu, een autohoes kopen en proberen om het balkon (als die er is) af te schermen, bv met gaas oid zoals ze bij katten doen. Lastig hoor, lijkt me echt ontzettend vervelend, ik word al geïrriteerd als er 1 vogel op de auto gepoept heeft :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 14:30

joyce_eddy schreef:
Buurt uitje... vogels schieten _O-

Nee zonder gekheid wat vervelend... heb verder geen idee wat je eraan kunt doen

Dit was wel het idee ja, de gemoederen lopen hoog op, vooral ook omdat de gemeente nul respons geeft op belletjes of mailtjes. Buurtbewoners krijgen gewoon géén reactie.

Maar omdat ze beschermd zijn is dat ook niet zomaar een optie.

Juridisch advies inwinnen is misschien ook nog een optie. :j Anders bellen we Meester Visser. Kan NL weer lachen met van die platte Limburgers op TV. :+

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:39

Autohoes en ms werkt zon valk-vlieger op het dak van de flat om de vogels een boom verder te laten kiezen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:41

Mazida schreef:

Ik word er altijd zo moe van dat er in zulke topics meteen geneuzeld wordt dag mensen niet moeten zeuren en hoe belangrijk de natuur is. Dat is het ook, maar een inwoner mag ook gewoon van de gemeente verwachten dat die enigszins voor een leefbare situatie zorgt en nooit je huis kunnen luchten omdat er dan schijt op je matras ligt is verre van leefbaar. Terecht dat daarover geklaagd wordt en belachelijk dat de gemeente niet mee wil denken en werken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:43

Kleiduiven schieten :D

Of naar de Rijdende Rechter. Buurt vs gemeente ivm vogeloverlast.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:44

Ik zou meester Frank Visser maar vast bellen als ik het zo hoor.
Man wat smerig. %)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:59

Ik denk niet dat bomen kappen werkt, doordat die bomen bij het kerkhof weg zijn zitten al die beesten nu ws in deze bomen. Die oplossing is wel een beetje simpel gedacht maar verplaatst het probleem alleen maar.

Bovendien is er al een tekort aan groen en bomen en zijn die wel zeer belangrijk voor ons :=

Ik denk dat de gemeente beter kan zorgen voor meer bomen ergens anders zodat die beesten ook ergens anders kunnen zitten.

En idd die valkenier bellen, dan zoeken ze ook wel een ander plekje.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:23

Goof schreef:
Mazida schreef:

Ik word er altijd zo moe van dat er in zulke topics meteen geneuzeld wordt dag mensen niet moeten zeuren en hoe belangrijk de natuur is. Dat is het ook, maar een inwoner mag ook gewoon van de gemeente verwachten dat die enigszins voor een leefbare situatie zorgt en nooit je huis kunnen luchten omdat er dan schijt op je matras ligt is verre van leefbaar. Terecht dat daarover geklaagd wordt en belachelijk dat de gemeente niet mee wil denken en werken.

Ik kan hier mijn huis niet luchten vanwege de uitlaatgassen aan de ene kant en de allesbranders of wat het ook is aan de andere kant. Bijna iedereen hier heeft heel zijn tuin bestraat. Ik ben de enige met nog een paar bomen en vogels.Tot nu toe alleen klachten over takken en blaadjes gehad gelukkig. Hebben mensen nog wel gevoel voor natuur?In de winter stik ik hier echt door de vuile lucht. Ik heb de gemeente gebeld maar het gebruik van allerlei branders blijkt niet verboden. Geef mij maar vogels,die verontreinigen mijn ademhalingslucht niet. Okay,een auto die ze kunnen volpoepen heb ik niet en mijn fiets staat binnen...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:33

Totdat je lekker wilt gaan koken en je hele aanrecht onder de schijt zit..

Ik zou juridisch kijken wat je kan doen en anders idd Meneer Visser inschakelen :P

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:06

De oplossing die jullie willen werkt ook gewoon niet. Als die bomen deels worden gekapt, gaan al die roeken wel ergens anders op een kluitje zitten. Er moeten juist meer bomen worden aangeplant, maar nog duurt het jaren voordat die helemaal zijn uitgegroeid tot nu toe. De oplossing kan beter gezocht worden in bijvoorbeeld overkapping voor de balkons en autohoezen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:08

Ben het trouwens met Anjali eens. Ook hier in de straat zowat alles betegeld. Wij hebben een groene voortuin waar ook weleens wat onkruid staat met een kleine vijver. Goed voor de biodiversiteit noem ik dat. Maar buren hebben al gevraagd om de vijver dicht te gooien omdat er weleens een reiger hangt en muggen zou aantrekken of klagen over de paardenbloemen want dat zaait zo snel uit over hun betegelde tuinen :+ of ik niet beter kunstgras wilde aanleggen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:23

Off topic maar er is nog een modus tussen tuin met onkruid en een tuin met plekjes voor vogels en andere dieren. Wij hebben ook veel groen, gras bloemen en boompjes. Maar no wat dat er paardebloemen komen en als ik ze zie steek ik ze weg. Ik zou ook niet blij worden van een buur met een tuin vol paardebloemen.

Van de week op tv een heel stuk over de damherten in Oranjewoud. Die moesten maar afgeschoten ivm de overlast. Dat is de oplossing hier in NL als we overlast ervaren door de natuur. Terwijl we zelf te talrijk zijn en daardoor de natuur op steeds meer plekken verdringen. Ik zou ook niet blij worden van vogelpoep. Maar het zijn problemen die wij zelf veroorzaakt hebben met elkaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:29

Wat is er nou weer mis met paardenbloemen :+ Staat onze tuin ook vol mee. Is goed voor de insecten :j

Overigens zijn vogels wel degelijk slecht voor je :o In de overlast in deze mate kan je serieuze longproblemen krijgen.
Maar het kappen van de bomen gaat echt geen oplossing brengen.