Werken als 'stalknecht' na managerspositie. Financieel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Werken als 'stalknecht' na managerspositie. Financieel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:24

Ts wil je per se in België blijven wonen?
Hier in NL in het oosten staan ze te springen om loonwerkers. Hier ben je geen eigen trekker nodig.
Wat is verder je ervaring in de landbouw/veehouderij?

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 11:10

CRos95 schreef:
En varen als oproep stuurman? Dat levert vaak wel een aardig zakcentje op. Al heb je dan weinig zekerheid en zal het misschien te stress vol zijn

Binnenvaart of varen is geen optie meer vanwege de honden, 1 bordercollie en 3 staffords. Hiervoor vind ik geen opvang.

@Myrthe3 Ik heb Biologisch-dynamisch landbouw gestudeerd en ondernemerschap landbouwgericht.
Ook werkaaam geweest in verscheidene landen in de BD landbouw. Maar hier dus idd geen job te vinden..

Verhuizen is momenteel geen optie gezien het huis eerst verbouwd zou moeten worden voor ik het kan verhuren en dus zelf kan weggaan..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:16

Ga denken in mogelijkheden. Dat is de enige tip die ik voor je heb.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:25

Ik denk dat je al verder komt als je die 'ja maar...' houding van je afschudt :) . Rondom Brussel is werk zat te vinden. Gewoon je eisen bijstellen. Huishoudelijk werk of horecawerk naast je baan als stalknecht een optie?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:26

Ts, kan je het huis niet gewoon verkopen in de huisige staat? Zo te horen is vooral je locatie een probleem.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:39

Ik snap wel wat je bedoelt ts, ik ben na mijn werk ( en tijdens uiteraard) ook druk in mijn hoofd. Ik heb vroeger op een manege gewerkt en daar was ik 's avonds alleen fysiek moe en niet mentaal. Tegenwoordig doe ik in de zomervakantie vrijwilligerswerk in een asiel en vind dat heerlijk want je bent lekker bezig, hoeft er niet echt bij na te denken en als je naar huis gaat dan is het werk gewoon klaar en hoeft er niets meer te gebeuren. Lijkt me heerlijk om dat fulltime te doen maar daar kan ik niet van rondkomen. Maar zo werkt het vaak genoeg, hoe minder je er bij na hoeft te denken hoe minder het betaald. Ondank dat je daarna uitgeteld op de bank hangt hahaha. Ik zou zeggen, ga eens naar een andere branche kijken en wellicht omscholen, soms kan dat zelfs op kosten van de baas.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 11:49

BillyJ schreef:
CRos95 schreef:
En varen als oproep stuurman? Dat levert vaak wel een aardig zakcentje op. Al heb je dan weinig zekerheid en zal het misschien te stress vol zijn

Binnenvaart of varen is geen optie meer vanwege de honden, 1 bordercollie en 3 staffords. Hiervoor vind ik geen opvang.

@Myrthe3 Ik heb Biologisch-dynamisch landbouw gestudeerd en ondernemerschap landbouwgericht.
Ook werkaaam geweest in verscheidene landen in de BD landbouw. Maar hier dus idd geen job te vinden..

Verhuizen is momenteel geen optie gezien het huis eerst verbouwd zou moeten worden voor ik het kan verhuren en dus zelf kan weggaan..

Ik weet eigenlijk niet hoe het in België zit, maar kaartjesknipper op een pont/pontschipper? Of iets in de brug- en sluisbediening? Hier in Nederland zitten ze om dat soort mensen te springen.

Er zit natuurlijk nog een hele wereld aan functies tussen managerfuncties en stalmedewerker.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:11

Kop op, klein beetje uit je slachtoffer rol...

Als salaris niet bespreekbaar is dan ben je gewoon gauw weg als je een betere baan elders vindt. Dat is marktwerking. Jij hebt de keuze (of eigenlijk de noodzaak) om iets beters te zoeken. En zij de keuze om een tegenbod te doen.

Dat het 'niet bespreekbaar is' is precies de reden dat in de paarden dit soort misstanden met hele lage (zwarte) lonen blijven bestaan.

Er is altijd een keuze, voor jou, voor je werkgever, dus kies iets waarbij je het beste uit jezelf en je leven kan halen!!!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:12

Optie 3. Op zoek naar een leuke, goedbetaalde baan.

Geen idee hoe oud je bent, maar is 10 euro per uur niet onder het minimumloon?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:24

TS ik ben van België. Hier in Limburg heb je de HVW heb je daar al eens geïnformeerd?
Ik heb eerste jaar ook deeltijds (21u/week) gewerkt in 2013 en kreeg een uitkering bovenop mijn loon. Je kn ook eens kijken onder tabblad uitkeringen welke uitkeringen je kan aanvragen.

10 per uur netto of bruto?
Ik heb een tijd lang gewerkt met maar 9 per uur netto (ook niet voltijds) en verdiende nog genoeg.
Bandwerkers zoeken ze ook overal wel en is vaak goed betaald, veelal zoeken ze ook deeltijdse werknemers aan de band. Zeker in Brussel en omtrekken kan je in fabrieken terecht aan de band. Dus werk genoeg te vinden dat beter betaald is en deeltijds.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 14:49

Art_Ificious schreef:
TS ik ben van België. Hier in Limburg heb je de HVW heb je daar al eens geïnformeerd?
Ik heb eerste jaar ook deeltijds (21u/week) gewerkt in 2013 en kreeg een uitkering bovenop mijn loon. Je kn ook eens kijken onder tabblad uitkeringen welke uitkeringen je kan aanvragen.

10 per uur netto of bruto?
Ik heb een tijd lang gewerkt met maar 9 per uur netto (ook niet voltijds) en verdiende nog genoeg.
Bandwerkers zoeken ze ook overal wel en is vaak goed betaald, veelal zoeken ze ook deeltijdse werknemers aan de band. Zeker in Brussel en omtrekken kan je in fabrieken terecht aan de band. Dus werk genoeg te vinden dat beter betaald is en deeltijds.

De 10euro is netto. Ik ben 28.

Heb al verschillen sollicitaties lopen bij poetsbedrijven, deeltijds magazijnierswerk, administratie, ... maar vaak is het lang wachten.
Mijn diploma's zorgen er zeker wel voor dat ik in aanmerkig kom voor vele baantjes dus dat geluk heb ik wel aan mijn kant. Voor een gewone uitkering kom ik zowieso niet in aanmerking, HVW ken ik niet. Liever zowieso geen uitkering eerlijk gezegd.

Loonwerk/landbouwwerk is heel moeilijk te vinden ondanks ik uit een boerendorp kom. Best belachelijk eigenlijk :Y) }:0 maar hier zijn de boeren zo lijkt heel erg op zichzelf. Verder weg vind je wel werk maar 2u rijden om op werk te komen zie ik niet zitten..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:03

Hvw is de hulpkas, het alternatief voor de vakbond, maar als je geen recht hebt bij de RVA, heb je geen recht.

Ik merk ook in je openingspost dat je het lijkt te beperken tot twee opties: stilstaan of teruggaan. Maar je kan ook vooruit gaan: een eerlijk loon voor eerlijk werk.

Zo te lezen heb je sollicitaties lopen, dat is goed. Wat je ook kan doen is bij selectiebureaus langsgaan die jouw competenties kunnen matchen aan een bedrijf. In die richting kan het dus ook. Dan zoeken zij in overleg met jou iets dat bij jou past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:06

Ben je al eens bij een agrarisch uitzendbureau geweest TS?
Varkenshouderij of melken bij boeren, is dat misschien iets voor je?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:17

Echt een advies heb ik niet voor je, maar niet élke baan op je eigen niveau zal je ongelukkig maken!
Het is van zoveel meer afhankelijk dan van de werkzaamheden... Dus ik zou me niet focussen op de werkzaamheden, maar gewoon lekker solliciteren als iets goed voelt. Willen ze jou hebben en voelt het na een gesprek niet goed? Dan zeg je gewoon nee.

Ik weet niet hoe het in België is, maar hier in Nederland schreeuwen ze om personeel.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:30

Op zich is 10 euro netto per uur nog niet zo heel slecht ook. Als je 40 uur per week zou werken, dan krijg je iets van 1700/1800 euro per maand of zo. Dat was voldoende toch? Misschien gewoon meer uren maken. In deze branche of een andere. Maar part time werken als alleenstaande en daarvan goed rond kunnen komen, dat is echt erg lastig. Ik denk dat je nu rond de 20 uur per week werkt dan? Dat is ook niet veel. Zit daar nog mogelijkheden in, dat je nu de eerste tijd gewoon meer uren maakt tot je wat anders vindt of iets vindt voor erbij. Ik denk dat je in je hoofd toch ook nog een knop om moet zetten dat er geen keus is dan meer te werken. Maar ik snap ook dat t allemaal lastig zat is, je relatie die over is, is ook iets dat je moet verwerken. Lastige situatie hoor TS!

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 08:59

Bedankt voor alle reacties alvast.

Ik kan inmiddels al 1u extra op de stallen werken per dag, dat scheelt dus al 200euro/ maand

Ik ben nog steeds druk aan het solliciteren voor een bijverdienste of deeltijdse functie. Vaak stuit ik echter op onhaalbare uren. (Of ze vallen met mijn huidige werk samen of ze zijn extreem laat waardoor ik mijn slaapritme weer drastisch zou moeten aanpassen, al dan niet opsplitsen en dat is nu niet verstandig)
Het blijft dus even zoeken naar een goede oplossing maar die zal hopelijk vanzelf langskomen.