Kabayo schreef:Ik zal zo even kijken of er wat onder de blaadjes zit. Bedoel je de dode bladeren of de nog groene?
Beide, op de groene blaadjes zal het beter te zien zijn. Op de dode bladeren zal het dan waarschijnlijk grijzig zijn.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ElinaSK schreef:Oei die zien er net zo uit als de buxus die wij hier hadden staan. En die van ons zat vol schimmel. Met het eruit trekken was de hele zooi al dood geen idee of dit nog goed komt. Ik was om die van mij iig niet heel verdrietig dus heb verder geen tips
Edit: onze hele buurt heeft/had er last van sommigen zijn er wel weer bovenop gekomen sommigen zien er nog niet uit.
Supertje schreef:Die zwarte plekjes zijn dus geen motten maar schimmel. Buxusmot zijn echt groene rupsen, en je hebt 100% zeker geen (flinke) buxusmot aantasting.
Kabayo schreef:Popstra schreef:Als deze buxus afgelopen februari geplant is zou ik ook even contact opnemen met de leverancier van de struikjes.
Is van een weggefsite
Blaadjes nog groen ;
[ [url=m/pt3ixf.jpg]Afbeelding[/url] ]
De dode ;
[ [url=m/92RpNw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijn dit rupsjes/motjes? Die zwarte stipjes? Dan zijn t er echt veel...
[ [url=m/0Eq4gN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DjWQ9s.jpg]Afbeelding[/url] ]
verootjoo schreef:ElCid schreef:Hoe doen jullie dat? Ik wil dolgraag van mijn buxus af en hier groeien ze als kool, vreselijk spul. Zelfs wat we vorig jaar tot op de grond gesnoeid hebben komt weer terug dus "hoe kom ik er van af" of moet ik ze dan echt helemaal uitgraven? Als iemand wat buxusmot voor me heeft, graag, zijn de koolmezen hier ook weer blij!![]()
Ik heb zat buxusrupsen voor je. Maar als je die uitzet heeft je hele omgeving er last van dus weet niet of je buren je dat in dank afnemen
mvdbijl schreef:Nee dat komt niet meer goed, snel eruit scheppen en wegbrengen.
Je kan zo de hele buurt verassen met zo buxus schimmel.
Verdelgen zou ik niet doen, slecht voor de dieren in de natuur.
Wij hebben hetzelfde gehad, heb nu een berken haag, was met een jaar op een leuke hoogte en groen.
Moet ik ze eerst maar snoeien?