Geregistreerd partnerschap, hoe invullen qua kleding etc?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:32

Wij willen ons wel binden, praktisch (ivm koophuis/erfrecht, ik ben eigenaar, maar het is wel fijn dat als er wat met mij gebeurd, hij het huis niet uit hoeft) en omdat we dat fijn vinden, zonder ja te zeggen tegen de trouwbelofte. Maar niet zover als een huwelijk. Daarnaast is het budgettechnisch aantrekkelijker. En we houden allebei onze naam, maar dat kan geloof ik ook met een huwelijk.
Mijn vriend is getrouwd geweest, ik niet maar wel een aantal relaties gehad. Wij hebben beiden teveel kapot zien gaan om diverse redenen en dan is een huwelijk gewoon gedoe.
Ik hoop niet dat we uit elkaar gaan, maar in de praktijk dat 1 op de 3 huwelijken tegenwoordig strandt vinden we dit beiden prettiger.

Daarbij houden we niet van grote dingen. Dit voelt toch knusser/kleiner/minder uitbundig en dat past beter bij ons. Zal best tussen onze oren zitten, maar dat maakt ons dan weer niet uit :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:33

juval schreef:
heb je voor GP ook getuigen nodig?

:j

Cabelona

Re: Geregistreerd partnerschap, hoe invullen qua kleding etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:38

Bij ons heeft het iets groter uitgepakt dan we van tevoren hadden bedacht.

We wilden graag onze ouders erbij, dus gratis bij de gemeente was al uitgesloten omdat je daar alleen je getuigen erbij mag hebben. Beide ouders/broers/zussen komen van ver, dus door de weeks op het gemeentehuis was ook geen handige optie.
Dus locatie gezocht, ambtenaar uitgekozen. Uiteindelijk hebben we een klein zaaltje gehuurd voor de ceremonie in een theehuis, met daar aansluitend een high tea. Doordat het zo'n klein clubje was, was het erg emotioneel. Beide ouders hadden wat voorbereid, erg leuk!

Qua kleding; ik in een leuke jurk en mijn vriend in spijkerbroek, nette schoenen en overhemd. Vooral niet te chique.

Wij hebben wel het ja-woord gedaan en ook ringen.
Ik heb ook mede zijn achternaam aangenomen, maar in praktijk heb ik die nog maar 1x gebruikt :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:01

Oké de trouwgelofte is er niet en geen rechter bij scheiding zonder kinderen. Duidelijk. Haha.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:43

Bij trouwen zeg je wel ja maar op dat je je houdt aan de rechten en plichten die de wet aan een huwelijk stelt. Dat "tot de dood ons scheidt" zit er niet in.
Kan natuurlijk wel, of bijvoorbeeld als je de ringen uitwisselt.
Maar standaard is het niet echt romantisch.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:50

We hebben dus wel de trouwgeloften gedaan en ringen. Mijn partner wilde per sé niet trouwen want dat heeft hij al 2 keer gedaan dus voor hem is daar de glans wel af. Mij maakte het geen biet uit, als ik maar mijn Piet Peperkamp ringetje kreeg.

Ringetje in de pocket, helemaal mooi :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:23

MarcoBorsato schreef:
We hebben dus wel de trouwgeloften gedaan en ringen. Mijn partner wilde per sé niet trouwen want dat heeft hij al 2 keer gedaan dus voor hem is daar de glans wel af. Mij maakte het geen biet uit, als ik maar mijn Piet Peperkamp ringetje kreeg.

Ringetje in de pocket, helemaal mooi :')

_O-

Heldin.

Of er mensen bij mogen zijn verschilt denk ik per gemeente want hier mocht er wel max. 20 man bij zijn, alleen als je de gratis maandagochtend nam niet omdat ze dan krap in de tijd zitten.
De dame van de burgerlijke stand had ook echt zo’n gewaad aan en de zaal was een mooie lichte opgeruimde zaal met zicht op het achtergelegen “bos”, heel stijlvol.
Zij vertelde dat ze van alles zag, mensen die direct uit hun werk nog in werkkleding komen, maar ook mensen die flink uitpakken. Wel ringen, geen ringen, wel geloften, geen geloften...

Doe dus vooral wat je zelf prettig vindt. Het is jullie dag!