Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Polly schreef:de procedure is doorgaans schadeformulier invullen, voorkant samen en ondertekenen en achterkant alleen en dan jouw blaadje opsturen.
Ik snap niet zo goed waarom jullie de verzekeringen gebeld hebben daar schiet je toch niks mee op?
Ik had mijn vorige auto ook WA verzekerd, ben aangereden, heb bovenstaande gedaan en de verzekering van de tegenpartij heeft contact opgenomen voor een expert en letselschade vergoeding (had ook letsel).
Niet bellen dus, invullen en opsturen.

Gaan hem vanmiddag meteen opsturen beide. Matheno schreef:Tja, ik weet niet of je moet wachten op het verzekeringsgeld voor je een nieuwe auto kan kopen, maar dat heeft toen bij mij zo'n 2/3 maanden geduurd voor ik het binnen had.
want ik zie heel veel foute antwoorden voorbij komen!
Werk nl bij een van Nederlands grootste schadeverzekeringen als claimexpert Suzanne F. schreef:Echt? Dat is niet normaal hoor en geen service. Beetje verzekering keert sneller uit. Ik had dezelfde dag nog vervangend vervoer. Auto werd weg gesleept, taxi haalde mij op en bracht me thuis (60 km verderop). Kon een vervangende auto halen bij het schadebedrijf en binnen een week was de auto getaxeerd en paar dagen daarna het bedrag op mijn rekening. Dus binnen 2 weken.

Suzanne F. schreef:Matheno schreef:Tja, ik weet niet of je moet wachten op het verzekeringsgeld voor je een nieuwe auto kan kopen, maar dat heeft toen bij mij zo'n 2/3 maanden geduurd voor ik het binnen had.
Echt? Dat is niet normaal hoor en geen service. Beetje verzekering keert sneller uit. Ik had dezelfde dag nog vervangend vervoer. Auto werd weg gesleept, taxi haalde mij op en bracht me thuis (60 km verderop). Kon een vervangende auto halen bij het schadebedrijf en binnen een week was de auto getaxeerd en paar dagen daarna het bedrag op mijn rekening. Dus binnen 2 weken.

door de bijstandsverzekering heeft verzekeraar alles netjes geregeld.
BlijNijn schreef:Wat een vervelende situatie, zeg. Ik zou voor nu vooral zorgen dat de schadeformulieren zo snel mogelijk bij de verzekering van de tegenpartij terechtkomen. Tot die tijd zullen zij sowieso niets gaan ondernemen en/of uitkeren.
Doordat je geen rechtsbijstand hebt vermoed ik dat je zelf moet zorgen dat er een claim bij de verzekering van de tegenpartij komt te liggen. Ik zou dan ook zeker vermelden dat je je auto nodig hebt voor je werk en dus de onkosten vergoed wil hebben. Echter weet ik niet of dit erg makkelijk te realiseren is, maar er zijn vast bokkers die kennis van zaken hebben op dit gebied.
Een tip: neem de volgende keer een rechtsbijstandverzekering. Het kost misschien wat extra, maar het is zoveel waard op dit soort momenten. In oktober heb ik zelf een auto-ongeluk gehad, helaas naast de auto zelf ook schade, en ik weet zeker dat als ik geen rechtsbijstand had gehad ik er niet uit was gekomen. Echter vind ik het wel slordig dat een verzekering niet bereid is enige hulp te bieden. Voor de normale mens is het gewoon lastig uit te pluizen wat je nu precies moet doen en wat je allemaal wel of niet kunt verhalen.
Wat betreft je werk: is het misschien mogelijk een auto van de zaak te lenen of ben je zelfstandige? Anders misschien in je kennissenkring rondvragen? Ik weet natuurlijk niets van je financiële situatie, maar in het ergste geval zou je een oude auto op markplaats kunnen zoeken die als tijdelijk vervoer dient.
Helaas maar zeker in de commerciële wereld van de verzekeringen gaat alleen de zon voor niets op. 
Brainless schreef:Suzanne F. schreef:Echt? Dat is niet normaal hoor en geen service. Beetje verzekering keert sneller uit. Ik had dezelfde dag nog vervangend vervoer. Auto werd weg gesleept, taxi haalde mij op en bracht me thuis (60 km verderop). Kon een vervangende auto halen bij het schadebedrijf en binnen een week was de auto getaxeerd en paar dagen daarna het bedrag op mijn rekening. Dus binnen 2 weken.
Hoe was jijzelf verzekerd?
loulou schreef:je hebt ook WA verzekeringen waarin wel verhaalbijstand bij in zit. Dan helpen ze je met het verhalen van de schade, misschien iets voor de toekomst.
maar als de tegenpartij gewoon meewerkt, komt het zo ook wel goed.
linoleum schreef:loulou schreef:je hebt ook WA verzekeringen waarin wel verhaalbijstand bij in zit. Dan helpen ze je met het verhalen van de schade, misschien iets voor de toekomst.
maar als de tegenpartij gewoon meewerkt, komt het zo ook wel goed.
Uiteraard wordt dit dan ook meegenomen in de premiestelling van de verzekeraar.
Alles wat dieseltje verteld heeft is correct! Als verzekeringsadviseur kan ik daar nog weinig aan toevoegen.