Zeker als je in een islamitisch land woont. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Booooo schreef:Ik ben ook benieuwd of je moslim bent TS.
De ramadan is namelijk wel om te beseffen dat de arme niks te eten hebben etc. Hier wordt dat dan savonds gebroken met iftar, dat kan daar dan natuurlijk als nog niet. Maar door de hele dag niet te eten ga je daar wel meer bij stil staan. Het is alleen jammer dat de meeste die aan ramadan doen iedere avond bij de iftar enorm uitpakken, en veel uitgebreider koken dan normaal. Terwijl dat juist niet de bedoeling is.
verootjoo schreef:En als je dat niet doet, ben je aan t eind van de ramadan het hoekje om.
Ik doe zelf niet mee. Vast wel in de christelijke 40-dagen tijd.
Zie wel veel andere mensen vasten, ik werk vlakbij Kanaleneiland en daar wonen ook veel moslims.
Ik werk in de revalidatie en heb al meerdere keren meegemaakt dat ouderen en zieke mensen die bij ons revalideren ook willen vasten. Wij raden dat altijd sterk af omdat je gewoon niet kunt revalideren als je overdag niks eet.
Maar ‘zwakke’ mensen hoeven toch ook eigenlijk helemaal niet te vasten?
Boras schreef:De woorden van Mohamed:
.De Profeet (vzmh) zei: “Begin het vast met het zien (ru’yah) van de maan en eindig het vasten met het zien (ru’yah) ervan. Echter, als (door atmosferische situatie) het verborgen is voor jou, vast dan dertig dagen. [Bukhari en Muslim].
Nielojram schreef:Divers schreef:Nielojram, goeie! Ga ik zo aan mijn man vragen.
Ben heel benieuwd.
Nielojram schreef:En dat wordt dan maar zo geaccepteerd?