Shiloh schreef:Embrace it!
Ik moest aan deze TED talk denken en wilde hem graag met je delen:
https://www.ted.com/talks/emilie_wapnic ... ng/up-next
Wat een fijne talk, dank voor het delen!
Rytir schreef:Daar heb je gelijk in sizzle, ik heb echt mazzel gehad! En ik ben nog steeds heel blij dat ik deze kans heb gehad waardoor ik nu alle kanten op kan

Wat fijn! Mocht ik van baan switchen ga ik daar rekening mee houden.
benangelique schreef:ik lees vooral dat jullie in het bedrijfsleven opereren, maar ik werk in het onderwijs. Een moeilijke tak als het gaat om mogelijkheden en kansen.
Kan ik me voorstellen. En privéles of cursussen ernaast geven, over verschillende onderwerpen? Sta je echt voor een vaste klas of geef je een vast vak?
Napie schreef:*knip*
Ik zie dit inderdaad wel steeds meer bij de jongere generatie: ze willen veel verdienen, geen hart voor het bedrijf, als iets een beetje uit de mode raakt willen ze nieuw (telefoons, computers, kleding enz), het opleidingsaanbod is enorm groot en ook daarin zie je vaak veel verloop. Vroeger (ik voel mij best oud nu) nam je genoegen met spullen die je had: zolang het werkte was het goed, je deed een opleiding en ging in dat werkveld ook werken, je repareerde dingen die stuk waren (ook relaties) en je had veel minder keuzestress.
Ik snap wat je bedoelt, maar denk dat dit juist het vooroordeel is over generalisten.
ik herken me minder in jouw bericht omdat ik niet echt materialistisch ben (en spullen en relaties ook repareer
), en bij m’n tweede baan terugging in salaris omdat ik dacht dat die baan wel uitdaging zou geven.. ook heb ik veel soorten vrijwilligerswerk gedaan (weer totaal anders dan
m’n banen) maar dat was ook geen blijvende passie. heb je de link in mijn OP gelezen? Ook de TED talk die is gepost vond ik wel inspirerend, blijkbaar was ‘generalist-zijn’ in de Renaissance juist een ideaalbeeld. Fijn trouwens dat jij wel zo goed op je plek zit!