Géén iphone meer? én 5G!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Géén iphone meer? én 5G!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:28

Een iPhone is een smartphone
Een smartphone is niet per definitie een iPhone.

Tenzij het natuurlijk zo is dat je met een Samsung of een Sony of *vul in* geen problemen hebt...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:34

Ik heb ook een IPhone en vind de smartphone echt de beste uitvinding 8-)
Het maakt je leven echt makkelijker. En als je geen social media wilt of niet constant info wilt krijgen hoef je er niet verplicht steeds op te kijken, of je maakt gewoon geen accounts aan op social media :)*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:35

Bokt is ook social media :)*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 23:04

Carol_Beer schreef:
daantjuhhh schreef:
Er zijn niet alleen maar slechte dingen door de telefoon.
Internet en telefoon heeft ook zijn voordelen:

- Het is ook een hulpmiddel in nood.
- Mensen met weinig sociale contacten hebben zo toch vaak meer contact.
- De markt voor 2de hands spullen is in de lift gekomen waardoor dat beter is voor het milieu.
- Mensen kunnen makkelijker (goedkoper) contact houden met familieleden en vrienden die aan de andere kant van de wereld wonen.

Goed, voor 112 heb je geen nieuwste iphone nodig :')
Ik kan je zeggen dat online contact, echte contacten nooit kan vervangen.. mensen zijn op het internet, hoe je het wend of keert, altijd gewoon anders dan in "real life". Daarnaast heb ik zelf in ieder geval ervaren dat echte vrienden hebben erg balangrijk en handig is. Internetvrienden wonen vaak ver weg, en zie je dus nauwelijks, terwijl je vrienden in de buurt, kan zien wanneer je wil.
Zonder iphone bestond marktplaats en skype ook al gewoon?? Dus in die zin snap ik je niet helemaal in die zin :#

Hulp in nood is niet altijd 112.
Zo heb ik een app van de Hartstichting.
Als er ergens in de buurt een persoon een hartaanval krijgt wordt ik of naar een AED apparaat gestuurd of rechtstreeks naar de patiënt.

Internet vrienden zijn inderdaad niet te vergelijken met real life vrienden. Maar ze kunnen wel minstens zo belangrijk zijn voor sommige mensen.

Uiteraard bestaat marktplaats en Skype zonder iPhone. Maar het is er wel een stuk toegankelijker geworden erdoor.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 11:36

Nielojram schreef:
5G heeft met onze nationale veiligheid te maken, en dan mogen wij, met ons mobiele apparaten, ook gebruik van maken.

Ik herken de frusties van de TS. Ik heb zeker 12 jaar zonder gsm alleen buitengereden op een woeste pony, en raad eens? Ik leef nog.. Dus dat geOH over 'als je in nood bent' ... Als ik mijn nek had gebroken in de duinen, had ik ook niet kunnen bellen..

Ik zeg wel eens gekscherend ' het bijbeltje' zoals iedereen apathisch met een dodo-nek naar die telefoon zit te staren, maar blijkbaar kan men zich tegenwoordig niet meer vermaken zonder prikkels..

Ben wel een macintosh-slet.. want ik vind het gewoon mooi spul.. maar loop er niet mee rond alsof het mijn pasgeboren vrucht is...

De veiligheid van 5g zelf is geeneens helemaal zeker hoe veilig het is.. Wie zegt dat al die straling gezond is? Klinkt misschien als een standaard riedeltje van mensen die er tegen zijn, maar ik vraag me toch echt af of mensen een sneller netwerkje belangrijker vinden dan nationale gezondheid..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:07

Leg de gezondheidsvoor- en nadelen eens op de weegschaal...

Ik weet wel wat zwaarder weegt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:11

verootjoo schreef:
Ik heb ook een IPhone en vind de smartphone echt de beste uitvinding 8-)
Het maakt je leven echt makkelijker. En als je geen social media wilt of niet constant info wilt krijgen hoef je er niet verplicht steeds op te kijken, of je maakt gewoon geen accounts aan op social media :)*

Of je zet 'm op de niet storen functie als je even behoefte hebt aan rust.

Ik ben gek van FB, IG, SC etc. Vind het gewoon leuk. :')

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:20

Ik denk dat "Het punt" wat TS wil maken hier niet aankomt. Het gaat niet om nuttige apps die mensenlevens kunnen redden. Het gaat erom dat mensen de telefoon dusdanig belangrijk vinden dat ze real life ondergeschikt maken. En zo ongeveer verslaafd zijn aan hun telefoon.

Ter info, ja ook ouder bouwjaar :+ Opgegroeid zonder alle smart media. Heb ook het internet zien komen, de smartphones enz enz. Laptop is 9 jaar oud en draait nog heerlijk op Windows 7. Smartphone ja die bezit ik, maar daar zit geen Facebook of welke vorm van sociale media op. Alleen Whatsapp, en echt probeer niet via WA mij te bereiken, het lukt je niet :') Die is alleen maar voor als wederhelft over ver zit. Mijn telefoon is voor telefoneren en op het moment snachts voor het waken op een merrie. En nee dat gaat niet eens via het internet, hij pakt alleen maar via de Wifi de DVR waar de camera's op aangesloten zijn. Ja ik gebruik Facebook, maar dus alleen op mijn laptop. Ik haal ook ongelofelijk veel info van het internet, ben gek op Ebay en andere verkoopsites, maar mijn leven hangt er niet vanaf. Flappie dicht is ikke niet bereikbaar.

Maar ja ik zie het ook. Wederhelft die altijd een afkeer van techniek had. Nooit een smartphone wilde, zich ergerde aan mensen die altijd op dat schermpje zitten te turen. Hij begint zelf nu ook. Werk gaat veel via foon. En hij handelt ook graag en veel gaat dan ook via die telefoon. En ik heb mezelf er al op betrapt dat het mij begon te irriteren. Zit je in een restaurant, hij heeft zijn foon naast hem op tafel liggen. Die van mij............. zit of in mijn tas of hij zit in mijn tas die dan in de auto ligt :+ Ik ben iemand die makkelijk communiceert ook naar vreemden, maar zodra die telefoon in de handen is haak ik af. Dan is dat ding blijkbaar belangrijker dan praten met anderen (dus niet alleen mij).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:25

Het is voor mij een reden om bij mn aankomende “verlenging” voor een telefoon te kiezen die geen mogelijkheid heeft voor internet.
Als ik bij de paarden ben, wil ik ook echt bij de paarden zijn. En niet gestoord worden door groepsappjes/werkappjes/mailtjes waarvan een onderhuidse verwachting ligt om meteen beantwoord te worden.
Je zou zeggen; zet dan gewoon je internet uit. Maar dan komt toch de “verslaving” naar boven. Het gevoel dat je op allerlei manieren bereikbaar moet zijn. Het gevoel dat je zsm moet antwoorden.
Toen ik in Mongolie was, had ik op een gegeven moment gewoon geen bereik meer. En wat gaf mij dat een lucht en rust gevoel.
Als je niks meer even snel kan opzoeken op internet, heb je die behoefte ook niet meer. Dan kan het gewoon niet punt. Als je je verveelt bij een bushokje oid knoop je eerder een gesprek aan ipv op je telefoon je te vermaken (mits die ander natuurlijk niet ook op zn telefoon zit).
Apps voor jongeren die psychische hulp nodig hebben vind ik maar vreemd. Ook weer een digitaal iets. Terwijl jongeren mijn inziens juist weer moeten gaan leren communiceren, voelen, delen in het echte leven met echte mensen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:38

rina schreef:
Ik denk dat "Het punt" wat TS wil maken hier niet aankomt. Het gaat niet om nuttige apps die mensenlevens kunnen redden. Het gaat erom dat mensen de telefoon dusdanig belangrijk vinden dat ze real life ondergeschikt maken. En zo ongeveer verslaafd zijn aan hun telefoon.

Ter info, ja ook ouder bouwjaar :+ Opgegroeid zonder alle smart media. Heb ook het internet zien komen, de smartphones enz enz. Laptop is 9 jaar oud en draait nog heerlijk op Windows 7. Smartphone ja die bezit ik, maar daar zit geen Facebook of welke vorm van sociale media op. Alleen Whatsapp, en echt probeer niet via WA mij te bereiken, het lukt je niet :') Die is alleen maar voor als wederhelft over ver zit. Mijn telefoon is voor telefoneren en op het moment snachts voor het waken op een merrie. En nee dat gaat niet eens via het internet, hij pakt alleen maar via de Wifi de DVR waar de camera's op aangesloten zijn. Ja ik gebruik Facebook, maar dus alleen op mijn laptop. Ik haal ook ongelofelijk veel info van het internet, ben gek op Ebay en andere verkoopsites, maar mijn leven hangt er niet vanaf. Flappie dicht is ikke niet bereikbaar.

Maar ja ik zie het ook. Wederhelft die altijd een afkeer van techniek had. Nooit een smartphone wilde, zich ergerde aan mensen die altijd op dat schermpje zitten te turen. Hij begint zelf nu ook. Werk gaat veel via foon. En hij handelt ook graag en veel gaat dan ook via die telefoon. En ik heb mezelf er al op betrapt dat het mij begon te irriteren. Zit je in een restaurant, hij heeft zijn foon naast hem op tafel liggen. Die van mij............. zit of in mijn tas of hij zit in mijn tas die dan in de auto ligt :+ Ik ben iemand die makkelijk communiceert ook naar vreemden, maar zodra die telefoon in de handen is haak ik af. Dan is dat ding blijkbaar belangrijker dan praten met anderen (dus niet alleen mij).

Ik heb meer het idee dat TS als punt wil maken dat we ons schuldig moeten voelen over telefoongebruik in welke door haar als negatief ervaren vorm dan ook.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:40

rina schreef:

Er zijn ook mensen verslaafd aan gokken, alcohol, drugs, gamen. En ook zo erg dat ze hun ‘real life’ ondergeschikt maken.
Dat is mi geen reden om alle smartphones de schuld te geven. Verslaving is nooit goed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:44

Humpiedumpie schreef:
Het is voor mij een reden om bij mn aankomende “verlenging” voor een telefoon te kiezen die geen mogelijkheid heeft voor internet.
Als ik bij de paarden ben, wil ik ook echt bij de paarden zijn. En niet gestoord worden door groepsappjes/werkappjes/mailtjes waarvan een onderhuidse verwachting ligt om meteen beantwoord te worden.
Je zou zeggen; zet dan gewoon je internet uit. Maar dan komt toch de “verslaving” naar boven. Het gevoel dat je op allerlei manieren bereikbaar moet zijn. Het gevoel dat je zsm moet antwoorden.
Toen ik in Mongolie was, had ik op een gegeven moment gewoon geen bereik meer. En wat gaf mij dat een lucht en rust gevoel.
Als je niks meer even snel kan opzoeken op internet, heb je die behoefte ook niet meer. Dan kan het gewoon niet punt. Als je je verveelt bij een bushokje oid knoop je eerder een gesprek aan ipv op je telefoon je te vermaken (mits die ander natuurlijk niet ook op zn telefoon zit).
Apps voor jongeren die psychische hulp nodig hebben vind ik maar vreemd. Ook weer een digitaal iets. Terwijl jongeren mijn inziens juist weer moeten gaan leren communiceren, voelen, delen in het echte leven met echte mensen..

In het item van RTL kwam naar voren dat juist het geforceerd moeten communiceren voor depressieve mensen heel erg zwaar valt.
Terwijl dit laagdrempelig is en ook nog eens monitort hoe de persoon zich ontwikkeld.

Een woord waar ik sowieso veel moeite mee heb: moeten
En mijns inziens precies de oorzaak van depressies. We moeten heel veel of mogen iets niet (in dit topic telefoongebruik).
School, opleiding, gedrag.
Ik heb mezelf lange tijd proberen te ontwikkelen tot wat iemand anders wilde wat ik werd. Ik ben nooit ongelukkiger geweest dan in die jaren.

We laten elkaar onvoldoende vrij om te zijn... Heel erg triest...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:59

Zo dachten andere generaties ook over de komst van de trein, auto, tv en huistelefoon (die met dat draadje).

Zodra er nieuwe technieken komen zijn er altijd mensen die daar niets in zien en het zelfs een achteruitgang vinden.
Vooral de oudere generatie vindt het vaak (in het begin) onzin; want zij zijn ook opgegroeid zonder.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:00

Ik heb ook geen iPhone meer ik heb een Huawei :)
Bevalt prima!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 13:18

Janine1990 schreef:
Humpiedumpie schreef:

In het item van RTL kwam naar voren dat juist het geforceerd moeten communiceren voor depressieve mensen heel erg zwaar valt.
Terwijl dit laagdrempelig is en ook nog eens monitort hoe de persoon zich ontwikkeld.

Een woord waar ik sowieso veel moeite mee heb: moeten
En mijns inziens precies de oorzaak van depressies. We moeten heel veel of mogen iets niet (in dit topic telefoongebruik).
School, opleiding, gedrag.
Ik heb mezelf lange tijd proberen te ontwikkelen tot wat iemand anders wilde wat ik werd. Ik ben nooit ongelukkiger geweest dan in die jaren.

We laten elkaar onvoldoende vrij om te zijn... Heel erg triest...

Door de smartphone is het internet het leven van veel mensen over gaan nemen. Als je aan veel mensen nou zou vragen hoeveel tijd ze in totaal per dag aan dat ding besteed hebben, zal ik niet verbaasd zijn als dat over de paar uur is.. En dan heb ik het dus over alles behalve werk/medisch.
Daardoor zijn mensen veel meer gericht op het bezigzijn met het online gebeuren en dus een soort zombie van het web, in plaats van het praten met echte mensen in het echte leven, wat heel belangrijk is. Ik ga niet alleen van mezelf uit, maar bij een depressie heb ik zeker (en een vriendin van me had exact dezelfde bevindingen) ervaren dat praten met je omgeving juist van essentieel belang is. Binnenvetten is gewoon slecht (ook al ben je niet depressief). Op een smiley drukken in een appje kan leuk zijn voor eventjes, maar het is niet echt een vorm van uitten, wat helpt op langer termijn. Ik kraak het niet af, en het is zeker goed dat ze nieuwe hulpmiddelen proberen te ontwikkelen wat past bij de moderne manier van samenleving, maar of het psychologisch gezien ook 100% beter is dan als het "vroegah" was, is nog de vraag.
Tevens ga ik niet zeggen dat het vroeger allemaal beter was, maar social media is zeker een hele grote bijdrage aan de hoeveelheid stress die de maatschappij tegenwoordig heeft.
Daarnaast snap ik niet wat er mis is met dingen moeten? In principe hebben we geen overheid nodig, maar omdat er zoveel domme mensen in Nederland zijn, hebben we wel regels en politie nodig, omdat mensen anders helemaal niks, of de verkeerde dingen doen. Anderzijds moeten dingen als; je huis schoonmaken, je hond uitlaten, and so on, ook gewoon. Vrijheid is leuk, zolang het maar niet resulteert
tot chaos.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:49

Even inhaken op je 5G "kritiek" dat netwerk is bedoelt voor zelf rijdend vervoer en eigenlijk dus niet voor een telefoon ;) En ja dat is zeker iets dat in de toekomst gaat komen maar dan moeten de voorzieningen er wel voor zijn.

Wij hadden vanaf mijn 9e thuis internet over de telefoonlijn, als een van de eerste toen XS4All op de markt kwam in '96. Toen was het heel speciaal, kosten waren heel hoog, het duurde eeuwen voor je een plaatje had geladen en er was nog maar weinig. Dat veranderde in de loop van de jaren en eigenlijk ben ik altijd meegegaan met die "trend" Nou is het ook nog eens mijn werk maar ik denk niet dat ik zonder de handigheid van mijn smartphone zou kunnen nog.

Sociaal gezien zie ik genoeg mensen maar is contact via bv een appje toch wel heel makkelijk om even snel wat informatie uit te wisselen.

Stress ervaar ik niet door bv Instagram of Facebook, ik hoef echt geen stapels likes te behalen of aan het "plaatje" te voldoen. Dat is misschien mijn nuchterheid maar ook kunnen relativeren. Gelukkig kan mijn dochter dit ook en zit erop omdat ze het leuk vind niet meer of moeten voor haar gevoel.(die is 11 dus kent geen wereld zonder smartphone)

@verootjoo Exact! Gedrag van iemand die verslaafd is zal altijd veranderen en zich steeds meer onttrekken uit het normale leven. Of dat nou roken, alcohol, drugs, gamen, gokken, smartphone oid is.
Al is verslaafd zijn aan bv je smartphone, sigaretten of gamen voor veel mensen veel geaccepteerder als een verslaving aan drugs.
Maar het is en blijft een verslaving.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:58

TS, praat nu eens in vinden, denken en van mening zijn in plaats van zelfbenoemde feiten...
Kom eens met een onderzoek die jouw mening of gedachtengang onderschrijft.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:34

tjha...tijden veranderen. ik denk dat mensen dit ook dachten toen de tv nieuw was. nu zit iedereen voor de tv ipv gezellig kletsen met elkaar.....

Maar ik snap wel wat je bedoeld. mijn nichtjes zijn echt opgegroeid met de tablet. de oudste zeurt er meermaals per dag om. En ze snappen niet dat je op mijn laptop niet kunt swipen en waar al die toetsen met lettertjes en cijfertjes en pijltjes voor zijn :') Soms vind ik het wel alarmerend dat kinderen heel wat uren per dag achter een laptop of tablet etc zitten.

Maar zeg nou zelf: ik ben nog naar school gegaan met mijn BOEKEN. Het jaar na mijn afstuderen moest iedere leerling ineens een laptop mee naar school want daar staat alle lesmateriaal op. Dus van wie wordt er dan ook geleerd achter een schermpje te zitten?

En ik ben zelf ook geen haar beter. Ik spendeer vele uurtjes achter een scherm.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:49

Ik zie het om me heen, dus snap echt wel wat je bedoeld! Alleen snap ik de ergernis er niet zo van... Ofnouja, de ergernis misschien wel, maar dat, dat uitgesproken wordt wat minder... Niet alleen jij hoor, ik heb een hoop familieleden die er ook over zeuren :') Er zijn zoveel dingen waar mensen zich aan ergeren, waar ook niks over wordt gezegd. Ik erger me ook aan het feit dat ik op een feestje een half uur moet wachten op mijn drinken, er commentaar wordt gegeven op scheuren in mijn broek, oppervlakkig gepraat etc.
Dus de ergernis aan de smartphones kan ik goed begrijpen, maar er zijn zoveel dingen waar anderen zich weer aan ergeren...

En ergens is het wel zo, hoe treurig ook: mensen vinden dus schijnbaar hun telefoon op dat moment interessanter dan de mensen waarbij ze zitten... Misschien uit gewenning of uit angst om een gesprek in het echt te voeren...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:06

Vroeger las iedereen de krant bij de bushalte of een boek en negeerde elkaar ook volledig. Nu zit iedereen op zijn telefoon en vertoont hetzelfde gedrag :')

Afbeelding

In gezelschap op je telefoon zitten is inderdaad niet gezellig. Maar verder moet iedereen lekker doen waar ze zich goed bij voelen. Wat ik op insta plaats hoef ik echt geen duizende likes op. Die vlucht heb ik laten gaan. Wat andere vinden fiets it, gewoon lekker doen wat jij wil.
Het zijn vooral de pubers die status najagen dat deed ik vroeger ook. En dan geeft de realiteit je een klap in je gezicht en is dat ook klaar. Alles vind zijn weg vanzelf.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 20:23

Witchcraft schreef:
tjha...tijden veranderen. ik denk dat mensen dit ook dachten toen de tv nieuw was. nu zit iedereen voor de tv ipv gezellig kletsen met elkaar.....

Maar ik snap wel wat je bedoeld. mijn nichtjes zijn echt opgegroeid met de tablet. de oudste zeurt er meermaals per dag om. En ze snappen niet dat je op mijn laptop niet kunt swipen en waar al die toetsen met lettertjes en cijfertjes en pijltjes voor zijn :') Soms vind ik het wel alarmerend dat kinderen heel wat uren per dag achter een laptop of tablet etc zitten.

Maar zeg nou zelf: ik ben nog naar school gegaan met mijn BOEKEN. Het jaar na mijn afstuderen moest iedere leerling ineens een laptop mee naar school want daar staat alle lesmateriaal op. Dus van wie wordt er dan ook geleerd achter een schermpje te zitten?

En ik ben zelf ook geen haar beter. Ik spendeer vele uurtjes achter een scherm.

Dat is wat ik bedoel, de opvoeding. Dat is iets wat je als ouder juist zelf in de hand hebt, en waar de rest zich niet mee hoeft te bemoeien. Want kinderen hoeven helemaal niet in aanraking te komen met een ipad/iphone. Kinderen hebben het niet nodig voor werk, en voor de basisschool al zeker niet (tenzij je je kind naar van die steve jobsscholen stuurt, maar dat is dan nog een systeem waarvoor jke kiest, die ook doordacht is).
Denk niet dat ik er wat tegen heb als een kind een half uur per weekend achter een scherm zit. Maar ik weet van veel kinderen dat daar veel te weinig grenzen aan worden gesteld en dat het dus vaak uitloopt tot een verslaving, zowel geestelijk als lichamelijk. Wat tamelijk ongezond is.
Dit is over het algemeen landelijk/wereldwijd bekend, en ik zie dit ook veel bij kennissen en vrienden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:28

Carol_Beer schreef:
Want kinderen hoeven helemaal niet in aanraking te komen met een ipad/iphone. Kinderen hebben het niet nodig voor werk, en voor de basisschool al zeker niet (

En dan komen ze op het vervolg onderwijs waar iedereen met Ipad/mobiel/laptop/internet/pragamma's kennis heeft gemaakt op de lagere school.
Dan lopen ze al direct achter.

Er zijn echt al genoeg basisscholen waar men met oa een klassen-app werkt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:34

Brainless schreef:
Carol_Beer schreef:
Want kinderen hoeven helemaal niet in aanraking te komen met een ipad/iphone. Kinderen hebben het niet nodig voor werk, en voor de basisschool al zeker niet (

En dan komen ze op het vervolg onderwijs waar iedereen met Ipad/mobiel/laptop/internet/pragamma's kennis heeft gemaakt op de lagere school.
Dan lopen ze al direct achter.

Er zijn echt al genoeg basisscholen waar men met oa een klassen-app werkt.

Sterker nog,
Op sommige basisscholen werken ze al met iPads inplaats van boeken en schriften.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:32

Carol_Beer schreef:
En oja, dan krijgen we ook nog 5G-netwerk, alsof 4G niet goed genoeg was.. #nederlandnooitgenoeg

Genoeg redenen voor 5G te verzinnen. Google maar eens. Ik werk zelf bij een telecom bedrijf. 5G is niet bedoeld voor de appjes en snappjes waar jij je aan irriteert maar eerder voor nieuwe ontwikkelingen zoals IoT, zelfrijdende auto’s, e-healt, smart cities. En stiekem ook wel voor de mensen die graag op hoge kwaliteit gamen, streamen en sneller downloaden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:24

Rebel_Jits schreef:
Carol_Beer schreef:
Bereid je even goed voor, voor mijn rant&vent van vandaag:

In het algemeen wordt ik gewoon erg gestoord ...

Hier ben ik al afgehaakt :')

:')