DeMolenhoek schreef:Nee daarmee. Ik zie het ook totaal niet realistisch in maar mijn vriend wil er helemaal voor gaan. Wij hebben al een kleine boerderij met wat grond, paarden aan huis, schapen, vleeskippen, legkippen, dubbeldoelkippen, eenden, kalkoenen, kleine boomgaard etc etc. Dus ik vind dat ik wel een lekker leven heb en vind die hypotheek ook totaal niet realistisch.
Ohhh als je al zo woont zou ik het daar lekker bij laten. Dan zie ik eigenlijk niet in wat de meerwaarde zou zijn om een boerderij erbij te kopen. Het gaat je veel geld kosten. Uiteindelijk kosten investeringen je 9 van de 10 keer meer dan ingecalculeerd. En rijk ga je er niet van worden. Je krijgt er denk ik alleen maar meer werk en stress bij en met een beetje pech gaat het je nog geld kosten ook i.p.v. dat het op gaat brengen.
Maar zo te lezen hebben jullie ook niet de zekerheid dat jullie hier een hypotheek kunnen krijgen?
Je zou je man er eens op uit kunnen sturen voor een oriënterend gesprek bij een hypotheekverstrekker. Ik denk dat hij dan van een koude kermis thuis zal komen en wel in zal zien dat het niet haalbaar is.
Als je huidige woning/boerderijtje nog niet vrij is en er nog een hypotheek op zit, dan zou ik dit echt absoluut niet aandurven. Veel te veel risico!

Op termijn willen wij er wel graag wat varkens en koeien bij, maar eerst grond vinden 
!
los nog van de vakkennis die je daarvoor moet hebben.